Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش میدل ایست نیوز، روز پنج‌شنبه گذشته «دوروتی شیا»، سفیر آمریکا در بیروت، در تماس تلفنی با رئیس جمهوری لبنان تأکید کرد که دولت آمریکا تصمیم گرفته که به لبنان در کشیدن خط برق از اردن با عبور از خاک سوریه کمک کند تا بدین ترتیب بتواند از مصر گاز وارد کند.

این پیشنهاد البته جدید نیست و پیش از این سعد حریری، نخست‌وزیر سابق، در سفر به قاهره و دیدار با «عبدالفتاح سیسی» این موضوع را بررسی کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان اردن نیز در تماس‌هایی با آمریکا در صدد دریافت معافیت از تحریم‌های سوریه برای کشیدن این خط شده بود.

خط لوله گاز عربی از مصر به اردن و از آنجا به سوریه و از حمص دیر عمار در شمال لبنان کشیده شده است. لبنان در سال ۲۰۰۸ از این خط لوله استفاده کرده است.

پیش از این «فؤاد سنیوره»، نخست وزیر اسبق لبنان گفته بود که در این داد و ستد گاز مصر به سوریه رسیده بود و سوریه به جای ارسال گاز مصر، از گاز خود به لبنان داده بود و افزوده بود که این وضعیت دو سال طول کشید و بعد متوقف شد.

لازمه اجرای چنین طرحی مذاکرات سیاسی با سوریه برای رفع موانع انتقال از خاک کشورش و مستثنی شدن همه این کشورها از تحریم‌های قیصر است. باید در نظر داشت که سوریه خود با مشکلات شدیدی در عرصه تأمین سوخت مواجه است.

علاوه بر این، «لوری هایتایان»، کارشناس امور انرژی، تأکید می‌کند که لبنان برای استفاده از این پروژه نیازمند زیرساخت‌هایی برای کشاندن گاز از دیر عمار تا نیروگاه‌های برق است.

او گفت که لبنان ۴ نیروگاه اصلی دارد که شامل دیر عمار در شمال، الذوق و الجیة در جبل، الزهرانی در جنوب می‌شود و گاز وارداتی باید میان این نیروگاه‌ها توزیع شود.

311311

کد خبر 1548204

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سوریه لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله اعلام کرد: کمک های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیست به مثابه چراغ سبز برای حمله به رفح و تشویق دشمن برای توسعه دامنه جنگ در منطقه است.

وی افزود: صحنه های سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا، چهره واقعی آمریکا را نشان داد و ادعاهای پوشالی آنها را درباره آزادی بیان در برابر دیدگان جهانیان آشکار کرد.

قاووق گفت: ما به جامعه جهانی همسو با دشمن و نیز کشورهای سازشکار عرب در منطقه توجهی نداریم بلکه بر جبهه های مقاومت در لبنان، عراق و یمن امید داریم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان بیان کرد: تداوم نبرد در جبهه های جنگ پس از دویست روز از کریات تا ایلات و دریای سرخ، تایید بر توان جبهه های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق تاکید کرد: رسیدن پهپادهای انتحاری مقاومت به عمق عکا، بیت هلل و عرب العرامشه و دیگر مناطق تاکیدی بر توان این پهپادها برای پشت سرگذاشتن همه سامانه های دفاع هوایی اسرائیلی است.

وی افزود: پهپادهای انتحاری مقاومت به میزان ۹۶ درصد از سامانه دفاع هوایی اشغالگران عبور کرد و خواسته مقاومت محقق شد. مقاومت توان رسیدن به هر جایی را دارد و این موفقیتی راهبردی برای مقاومت در این نبرد است.

قاووق اعلام کرد: تهدیدات زیاد اسرائیل نشانه قدرت آن نیست بلکه نشانه هراس و سرخوردگی آن است. دشمن قبل از اینکه بخواهد جنگ تمام عیاری علیه لبنان انجام دهد هزاران بار محاسبه خواهد کرد. تحرکات میانجی گرایانه و پیام های های بین المللی در راستای نجات غزه و کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات و کمک به دشمن جنایتکار اسرائیلی است.

کد خبر 6090021

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت