Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@09:18:37 GMT

١٠٢ هزار تن محصول راهی بازار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۷۱۸۵

١٠٢ هزار تن محصول راهی بازار می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صادقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: برداشت هویج از هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان فارس آغاز شده است و تا پایان آبان ماه به صورت مداوم ادامه دارد.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود از مزارع شهرستان‌های اقلید، مرودشت، بیضاء، سرچهان و شیراز ١٠٢هزار تن هویج برداشت و روانه بازار شود که در تعدیل قیمت این محصول هم موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تقاضای مردم برای خرید هویج در چند هفته اخیر به دلیل افزایش شیوع کرونا سبب شد تا قیمت این محصول به طور سرسام‌آوری افزایش یابد و این درحالیست که به گفته کارشناسان تعذیه و برخلاف تصور عموم، باوجود اینکه هویج حاوی مواد مغذی مناسب و ویتامین‌های مفید است، ولی در پیش گیری و یا درمان بیماری کرونا کارکرد کاملی ندارد.

کاهش عرضه این محصول در بازار میوه و تره بار و وقفه تولید هویج بین استان خوزستان و سایر استان‌های کشور به خصوص استان فارس از دلایل دیگر افزایش قیمت هویج در بازار است.

همچنین برای نخستین بار توسط محققان داخلی بذر هویج ایرانی تولید شده در شهرستان مرودشت مورد کشت قرار گرفت و محصولی با کیفیت به بار نشست.

از جمله خصوصیات این بذر میتوان به کاهش مصرف آب، افزایش میزان تولید، کیفیت و ظاهر مناسب محصول و قیمت کمتر نسبت به بذر‌های خارجی اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت هویج جهاد کشاورزی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران