Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که گروه ۷ با نقشه راه برای تعامل با طالبان توافق کرده است.

به گزارش برنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، جانسون در مورد عملیات خروج از افغانستان گفت که طالبان باید مسیر امن برای آنهایی که می‌خواهند افغانستان را پس از ضرب الاجل در ۳۱ اوت (۹ شهریور) ترک کنند، ضمانت نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال نشست اضطراری مجازی رهبران گروه ۷، جانسون ضمن تاکید بر اینکه هزاران نفر دیگر می‌توانند از افغانستان خارج شوند اضافه کرد که انگلیس تا آخرین لحظه به خروج افراد از کشور ادامه می‌دهد.

با این حال اعضای گروه ۷ در ترغیب آمریکا برای حفظ نیروهای خود در افغانستان بعد از پایان ماه جاری میلادی ناکام ماندند. انگلیس جزو کشورهایی بود که خواستار تاخیر آمریکا در خروج نیروهایش از افغانستان شده و هشدار داده که این کشور بدون حضور آمریکا در فرودگاه کابل قادر به خروج افراد از افغانستان نیست.

نخست وزیر انگلیس اعلان داشت که انگلیس تا کنون با ۵۷ پرواز ۹ هزار نفر را از کابل خارج کرده است.

بیش از هزار نیروی انگلیسی در کابل مستقر هستند تا امنیت فرودگاه این شهر و روند خروج شهروندان انگلیسی و افغان‌های واجد شرایط تامین نمایند.

پیشتر ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد که زمان کافی برای خروج شهروندان خارجی پیش از تاریخ ۳۱ اوت (۹ شهریور) وجود دارد. این گروه قبلا هم نسبت به عواقب ماندن نیروهای خارجی در افغانستان پس از تاریخ مقرر در توافق با آمریکا هشدار داده بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا طالبان افغانستان انگلیس فرودگاه طالبان تحولات طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا