Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@00:33:02 GMT

مشکل تورم در کوتاه مدت حل نمی شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۷۴۰۸

مشکل تورم در کوتاه مدت حل نمی شود

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، یوسف کاووسی - کارشناس مسائل اقتصادی در برنامه تیتر امشب درباره پیش بینی نرخ تورم گفت: فرضیات برای پیش بینی نرخ تورم هنوز شفاف نیست برای این که هنوز وزرا مشخص نشده اند و تیم اقتصادی دولت و نحوه هدایت آن معلوم نشده، اما بر اساس روند فعلی با نگاه به بودجه ۱۴۰۰ و کسری بودجه، حداقل تا ۲ یا ۳ ماه تورم همچنان رشد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس با بیان این که من موافق فروش اوراق و افزایش نرخ سود سپرده هستم افزود: دولت در فروش اوراق بسیار ضعیف عمل کرده، با وجود این بحث بورس هم مطرح است و با اتفاقاتی که برای بورس افتاد چشم سیاستگذار ترسیده، برای این که افزایش نرخ اوراق و سپرده باعث ریزش شاخص‌های بورس می‌شود.
حسین جوشقانی - دیگر کارشناس مسائل اقتصادی نیز تاکید کرد: برای کنترل تورم باید مانع رشد نقدینگی شد.
این کارشناس افزود: اگر می‌خواهیم ارزش پول ملی حفظ و تورم کنترل شود راهی جز این که نقدیگی را کنترل کنیم نداریم.
جوشقانی افزود: ما با مجموعه‌ای از مشکلات روبرو هستیم که با وصله و پینه و راه میانبرد قابل حل نیست.
جوشقانی گفت: اگر سیگنال‌های مثبت و امیدوارکننده به فعالان اقتصادی بدهیم و امنیت سرمایه گذاری فراهم شود می‌توانیم انتظارت تورمی را کنترل کنیم و تجربه دنیا نشان داده که ظرف یکی دو سال می‌شود تورم را به زیر ۵ درصد رساند.
تیمور رحمانی - کارشناس مسائل اقتصادی نیز در ارتباط تصویری با برنامه گفت: رشد نقدینگی عامل تورم است و مشکل ما این است که نقدینگی ما همچنان با نرخ بالا دارد رشد می‌کند.
این کارشناس گفت: محدودیت‌های تحریم و فشار‌های خارجی هم انتظارات تورمی را تشدید کرده است که همین ممکن است ما را با نرخ تورم بالاتری مواجه کند و با توجه به نرخ ارز در ماه‌های آینده ممکن است با شوک تورمی جدید روبرو شویم.
او گفت: دولت جدید باید جدا به تورم بپردازد و نقدینگی را مهار کند.
رحمانی گفت: یکی از راه‌های کمک به تولید همین کنترل و کاهش تورم است.

حجم ویدیو: 2.97M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56 دانلود ویدیو پربیننده ترین حقوق مردادماه بازنشستگان کشوری کی پرداخت می شود؟ چراحقوق مردادماه بازنشستگان پرداخت نشده است؟ واریز حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری آغاز شد تورم سالانه به ۴۵.۲ درصد رسید / کم‌ درآمدترین خانوارها، بیش‌ترین افزایش قیمت را در یک ماه گذشته تجربه کردند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای کارشناس اسرائیلی نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد

یکی از کارشناسان منطقه ای عبری زبان در توییتی نسبت به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی شدیدا انتقاد کرد.

سرویس جهان مشرق - اوری گلدبرگ، در اعتراض به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه نوشت:

در تمام طول روز گزارش‌ها درباره کشف گورهای دسته جمعی که در بیمارستان ناصر در خان یونس کشف شده اند. ادامه دارد. اسرائیل غزه را ویران میکند و اهالی غزه را میکشد، به صورت روشمند و یا بی تفاوتی مسئله ای که هر گونه امکان زندگی در غزه را از بین می برد. دست‌های ما این خون‌ها را ریخته و همچنان می ریزد تا زمانی که تصمیم نگیریم انسان باشیم، آزادی نخواهیم داشت. تا زمانی که خوب را از بد نشناسیم صلح را نمی شناسیم

دیگر خبرها

  • شجاع: خدا به پورحمیدی عزت داد
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • آفتاب گرم بهاری در مازندران
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • پایداری هوا در مازندران
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • صدای کارشناس اسرائیلی نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد
  • حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم