Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از توکیو، مراسم افتتاحیه پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در ورزشگاه المپیک شهر توکیو و بدون حضور تماشاگران برگزار شد. بعد از رژه کشورهای شرکت کننده، مشعل این بازی‌ها توسط چند نفر از چهره‌ها که هر کدام نماینده یک قشر بودند، حمل و در نهایت توسط ۳ ورزشکار با ویلچر روشن شد.

در این مراسم امپراطور ژاپن و یوشیهیده سوگا نخست وزیر این کشور هم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌ها و اندرو پارسونز رئیس کمیته بین‌‌المللی پارالمپیک نیز در مراسم سخنرانی کردند.  بیش از ۴ هزار ورزشکار از ۱۶۳ کشور جهان در این مسابقات شرکت دارند.

کاروان ایران که در این بازی‌ها ۶۲ ورزشکار دارد، با حضور تعدادی از ورزشکاران خود در مراسم افتتاحیه با پرچمداری زهرا نعمتی، ملی‌پوش تیم تیراندازی با کمان و نورمحمد آرخی، ملی‌پوش تیم دوومیدانی نابینایان و کم بینایان در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کرد و از مقابل جایگاه رژه رفت.

نکته جالب توجه و حائز اهمیت در رژه، این بود که اعضای کاروان پارالمپیک کشورمان برخلاف المپیکی‌ها با ماسک‌های متحدالشکل حضور پیدا کردند. ماسک تمام آنها به رنگ پرچم ایران بود.

همچنین تعدادی از ورزشکاران بانوی کاروان کشورمان با پوشش چادر در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کردند که این امر هم مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفت.

این اتفاق در شرایط رخ داد که در رژه کاروان المپیک ایران حواشی زیادی وجود داشت. طرح لباس‌ها تا لحظه آخر بلاتکلیف بود و هر ورزشکار با ماسکی که به همراه داشت، در مراسم حضور پیدا کرد. با توجه به اینکه ورزشکاران حاضر در این مراسم نمایندگان کشورمان هستند، توقع می رفت که شکل و شمایل بهتری به خود بگیرند، اما کمیته ملی المپیک با سر و صدای زیاد و هزینه‌های بالا نتوانست این موضوع را به خوبی مدیریت کند.

در رقابت‌های پارالمپیک اما شاهد بودیم که مسئولان کمیته ملی پارالمپیک بدون سر و صدا و به دور از حاشیه توانستند شرایطی را فراهم کنند که ورزشکاران با لباس‌های منظم و ماسک‌های متحدالشکل در رژه حضور پیدا کرده و نماینده‌های شایسته ای برای مردم کشورشان باشند. 

اهالی ورزش امیدوارند که المپین‌های کشورمان در این مسابقات درخشش خوبی داشته باشند و بتوانند نتایج نه چندان دلچسب ورزشکاران المپیکی را جبران کنند. کاروان پارالمپیک ایران شامل ۶۲ ورزشکار است که هر کدام از آنها می‌توانند مدعیان رشته‌های خود باشند.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پارالمپیک توکیو کمیته ملی پارالمپیک مراسم افتتاحیه حضور پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند

طی مراسمی که روز گذشته برگزار شد، یونانی‌ها مشعل المپیک را کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحویل دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در فاصله سه ماه مانده تا آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بیست‌وششم آوریل مصادف با هفتم اردیبهشت، یونانی‌ها با برگزاری مراسمی در ورزشگاه پاناتینایکوس آتن، جایی که نخستین بار بازی‌های المپیک در تاریخ معاصر (۱۸۹۶) برگزار شد، مشعل المپیک ۲۰۲۴ را به کمیته برگزاری این مسابقات تحویل دادند. ورود به این مراسم رایگان بود و هزاران نفر در آن شرکت کردند.

پس از پایان سفر ۱۱ روزه مشعل المپیک در یونان، این مشکل توسط آنتیگونی نتریسمپیوتی المپین دوومیدانی یونان وارد ورزشگاه شد و سپس تحویل گابریلا پاپاداکیس، دارنده مدال طلا و نقره المپیک در رشته اسکیت شد و او نیز این مشعل را به بئاتریس هس دارنده مدال طلای شنای پارالمپیک فرانسه تحویل داد. به این ترتیب سفر و ماجراجویی مشعل المپیک در فرانسه آغاز شد.

در این مراسم هزاران تماشاگر و مقامات متعددی از جمله سر میانگ نگ نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، رئیس انجمن کمیته‌های ملی المپیک و عضو هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، رابین میچل رئیس کمیسیون هماهنگی IOC پاریس ۲۰۲۴ و IOC حضور داشتند.

تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس در این مراسم اظهار کرد: فرانسه آماده میزبانی از المپیک است و مشعل المپیک به‌زودی از طریق بندر مارسی به فرانسه خواهد رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 748411

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان