Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@22:17:25 GMT

آخرین روند واکسیناسیون در ایران

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۷۷۶۱

آخرین روند واکسیناسیون در ایران

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ایرج حریرچی، درباره آخرین روند واکسیناسیون، گفت: واکسیناسیون به خوبی پیش خواهد رفت، اما در دو سه هفته آینده میزان واکسیناسیون آن گونه نیست که پوشش وسیعی بدهد؛ به همین علت مقامات مسئول مکررا اعلام کردند با واکسن‌های خارجی و داخلی باید واکسیناسیون را سرعت دهیم.

وی افزود: از زمانی که ویروس دلتا وارد کشور شده، سرعت واکسیناسیون هم افزایش داشته است و اگر بخواهیم اثرات واکسیناسیون را مقایسه کنیم، باید فکر کنیم که اگر واکسیناسیون انجام نمی‌شد، تعداد فوتی‌ها چقدر می‌شد؟ الان خوشبختانه با توجه به اینکه در سن بالای ۶۰ سال به پوشش بالای ۸۵ درصد رسیدیم و در رده سنی ۶۵ تا ۷۰ سال به پوشش ۹۶ درصدی رسیدیم و میزان مرگ و میرمان در افراد بالای ۶۰ سال به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ولی متاسفانه در گروه سنی پایین‌تر هنوز کاهش قابل توجهی نداشتیم و در گروه پزشکی و پرستاری هم که واکسیناسیون کامل است، اثرات کاهش مرگ و میر را می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: انگلیس، رژیم اشغالگر قدس و ایتالیا که بالاترین پوشش واکسیناسیون را دارند در چند هفته اخیر با ورود ویروس دلتا، مرگ و میر هفتگی‌شان ۴۰ الی ۵۰ درصد افزایش داشته است. آمریکا نیز نیز نسبت یه یک ماه گذشته افزایش ۴ برابری مرگ را دارد و روز گذشته آمار مرگ و میر شان به حدود ۱۳۵۰ فوت رسیده است. پس ما که هنوز نزدیک ۲۸ دُز واکسن به ازای هر ۱۰۰ نفر تزریق کرده‌ایم و حدود ۷.۵ درصد جمعیت ۲ دُز واکسن دریافت کردند هنوز برای پوشش واکسیناسیون راه قابل توجهی در پیش داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر پیش‌تر برای نوع ووهان ویروس یا سایر جهش‌ها پوشش ۷۰ درصدی مدنظر بود، برای نوع دلتا پوشش ۹۰ درصدی مدنظر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واکسیناسیون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور