Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد صادقی پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جوان‌گرایی مشخصه اصلی بیشتر وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصادی شامل وزارت‌خانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی است که می‌تواند زمینه ‌ساز افزایش قدرت ریسک پذیری و استفاده از مباحث روز برای مدیریت کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی افزود: در ۲۰ سال گذشته نیروهای جوان کمتر در وزارت‌خانه‌های اقتصادی به‌کار گرفته شدند و همیشه شاهد جابه‌جایی فقط مدیران این حوزه بودیم اما وزیران پیشنهادی کابینه آیت الله رییسی از جمله سیداحسان خاندوزی به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی از نیروهای جوان و از دانشمندان فعال اقتصادی کشور است که تسلط خوبی بر فضای اقتصادی نوین دنیا دارد و توانمندی‌ها و مزیت‌های نسبی ایران را می‌شناسد.

صادقی پناه ادامه داد: رییس جمهور سیزدهم با معرفی افرادی شایسته و توانمند به‌عنوان مدیران اقتصادی دولت، توانایی و پتانسیل‌های نهادهای قدرت را درون دولت تجمیع کرده تا در راستای منافع ملی از آنها استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس، اضافه کرد: آیت الله رییسی با نگاه هوشمندانه مدیران نهادهای بزرگ اقتصادی مانند ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد جانبازان و مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، قرارگاه خاتم الانبیا سپاه و آستان قدس رضوی که در دولت قبلی اجازه دخل و تصرف در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی را نداشتند را به‌عنوان مدیران دولت سیزدهم به‌کار گرفت.

وی با اشاره به اینکه توان اقتصادی این نهادها به اندازه دولت و یا شاید بیشتر است، افزود: همه مدیران اجرایی نهادهای اقتصادی مهم که زیر مجموعه دولت نبودند امروز در مسوولیت‌های مخلتف به‌عنوان معاون اول رییس جمهور، وزیر، رییس بانک مرکزی و غیره در اختیار دولت قرار گرفتند تا به قوه مجریه برای برطرف کردن تداخل و تضاد در امور اقتصادی و جلوگیری از موازی کاری در امور کمک کنند.

صادقی پناه گفت: وزیران پیشنهادی افرادی خلاق و صاحب ایده هستند و پس از کسب رای اعتماد مجلس باید اتاق فکری برای مشاوره گرفتن از ۲ گروه وزیران سابق برای استفاده از تجربیات آنان در شناخت بیشتر مشکلات و کم کردن تهدیدها و همچنین نیروهای جوان، نخبه و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌ها و تقویت نقاط قوت استفاده کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: به نظر می‌رسد تمام تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر توسط دشمنان علیه ملت ایران وضع شد، فقط و فقط برای ابتر کردن توانمندی نیروهای جوان و منابع انسانی بود به این معنی که انگیزه را از جوانان بگیرند و آنان را نسبت به نبود امنیت شغلی در کشوری با این همه امکانات و قابلیت‌ها دچار سرگردانی و بعضا مهاجرت از مملکت کند.

وی اظهارداشت: وزیران پیشنهادی بعد از گرفتن رای اعتماد اگر از تجربیات خود و اتاق‌های فکر به درستی بهره گیرند و شایسته سالاری را در وزارت‌خانه متبوع خود اعمال کنند، ایران در یک دوره گذار سه ساله به جهش اقتصادی چشمگیری دست خواهد یافت.

صادقی پناه گفت: امروز با میدان دادن به مدیران اقتصادی توانمند، فضایی همراه با همدلی و هم افزایی در کشور برای ایجاد خودکفایی نه به معنای تولید همه کالاها در داخل بلکه به معنای توجه به مزیت‌های نسبی و پتاسیل‌های داخلی که قابلیت تحریم ندارند، شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز دنیا به بخشی از محصولات کشاورزی، معدنی، پتروشیمی، صنایع دستی، خدمات پیمانکاری، نرم افزاری، ساختمانی و پزشکی ایران نیاز دارد که مدیران اقتصادی دولت جدید باید با ارائه یک برنامه راهبردی در مسیر تقویت فضای گردشگری درمانی، استفاده بهینه از منابع معدنی، ایجاد صنایع بالا و پایین دستی فرآورده‌های نفتی با هدف ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی نفت و مهار تورم حرکت کند.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح شنبه ۳۰ مردادماه با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی گنبدکاووس سید ابراهیم رییسی دانشگاه آزاد اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی گلستان پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گنبدکاووس سید ابراهیم رییسی مجلس شورای اسلامی گنبدکاووس سید ابراهیم رییسی دانشگاه آزاد اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی گلستان وزیران پیشنهادی نیروهای جوان دولت سیزدهم صادقی پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد شوراها قابل دفاع است

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب هوشیار ظهر امروز شنبه در آئین نکوداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر اظهار کرد: مجموعه شوراها برآمده از نظام مردم سالاری دینی بوده و از درون مردم رشد یافته و به عنوان نماینده مردم در ارکان دولت اسلامی حضور دارند.

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی پنج مرحله اعم از حکومت اسلامی و دولت اسلامی و در نهایت دنیای اسلامی تدوین شده بود و امروز باید جایگاه خود در ارکان دولت اسلامی را ارزیابی کنیم.

هوشیار شوراهای اسلامی شهر را در تراز انقلاب عنوان کرد و گفت: تمام این اصول اسلامی، منشوری است که امیرالمؤمنین علی (ع) نیز در نهج البلاغه اعلام کرده است. با وجود اینکه نمی‌توان مدعی ادامه روش امام علی (ع) شد ولی می‌توان در راستای همان مسیر گام برداشت.

شهردار تبریز عملکرد شوراها را قابل دفاع ارزیابی کرد و گفت: هر میزان بتوان جهت شفافیت در امور تلاش کرده و شفافیت در مسائل اعمال شود به همان اندازه نیز پیشبرد امور تسهیل می‌یابد.

وی از روز شوراها به عنوان فرصتی برای تطبیق و ارزیابی عملکرد این نهاد نام برد و تصریح کرد: شوراهای اسلامی در سطح کشور خواستار تفویض امور حاکمیتی به مردم هستند و باید در نهاد سیاستگذاری بالادستی این تفویض اختیار به شوراهای اسلامی رخ دهد.

هوشیار ادامه داد: به عبارتی باید دولت به سمت موضوعات حاکمیتی رفته و ما نیز پیگیر امور جزئی خواهیم بود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری‌ها از خدماتی به فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: امروزه در شهرها با مشکلات اجتماعی بسیاری روبرو هستیم و باید شهر را برای زیست مومنانه شهروندان آماده کرده و برای آن برنامه ریزی کنیم.

کد خبر 6090103

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟