Web Analytics Made Easy - Statcounter

او از نسل دانشمندان فرزانه ای بود که تا آخر بر عهد خویش با خدا و خلق خدا ایستاد؛ از سویی دیدبان هوشیار و آموزگاری امین برای شریعت بود و از سوی دیگر، دادبان بیدار و فریادگری استوار برای عدالت. توحید و عدالت را خلاصه همه آموزه های وحیانی می دانست، و به همین سبب همواره درد دین و مردم را داشت. او جهادی عظیم در تبیین صریح معارف الهی از خود نشان داد که از میان آنها موسوعه عظیم القدر «الحیات» برای ابد بر تارک کارنامه وی خواهد درخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامه حکیمی از سلسله «بیدارگران اقالیم قبله» بود و به چیزی جز «جامعه سازی قرآنی» بر مبنای «عقلانیّت جعفری» نمی اندیشید، دغدغه «150 سال تلاش خونین» شیعیان و رهبران فکری آنها را داشت، از «دانش مسلمین» می گفت و از «سپیده باوران» ی بود که در تب انتظار طلوع «خورشید مغرب» می سوخت و دل به «تفسیر آفتاب» بسته بود. جان مایه «کلام جاودانه» او چیزی جز «پیام جاودانه» کتاب و سنت نبود و «مرام جاودانه» او راهنمای عملی برای سلوک « از زندگی تا ابدیت» به شمار می رود.

اندیشه روشن، بیان نافذ و قلم شگفت انگیز او در این آثار و دیگر آثار وی کم نظیر است و چاره اندیشی های او برای دردهای روزگارش بسی آموزنده. با دلی مالامال از اندوه این فقدان زیانبار را به همه تشنگان دانش و بینش و منش انسانی تسلیت عرض می کنم و جوانان عزیز، به ویژه دانشجویان و طلاب را به انس و بهره مندی مدام از «کتب قیّمه» ای سفارش می کنم که از آن حکیم روشن ضمیر به یادگار مانده است. طُوبی لَهُ و حُسنُ مَآبٍ.
 

کد خبر 1548231

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: غزل حکیمی فرد محسن اسماعیلی نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر هنرستان فاطمه الزهرا (س) شهر همت آباد شهرستان فیروزه گفت: نمایشگاه آثار و توانمندی هنرجویان این هنرستان با هدف معرفی رشته‌های این هنرستان و آشنایی سایر دانش آموزان با رشته‌های فنی و مهارتی است.
مرضیه حصیربافی افزود: در این نمایشگاه ۵۰۰ اثر ۸۰ نفر هنرجوی این هنرستان شامل لباس محلی، لباس مجلسی ولباس شب و عروس، کیف، شال جواهر دوزی شده، پخت دسر، شیرینی، غذای محلی و آثار هنری رشته معماری، انواع دستبند، سبدحصیری، شمع سازی درقالب‌های متنوع، ادویه جات، دم نوش، خشکبار و روغن گیاهی در غرفه‌های خیاطی، گرافیک رایانه، مدیریت خانواده و معماری به نمایش گذاشته شده است.
وی گفت: در این هنرستان رشته‌های رایانه (کامپیوتر)، خیاطی و طراحی دوخت، معماری و مدیریت خانواده تدریس می‌شود.
این نمایشگاه تا پایان هفته برای بازدید دانش آموزان و اولیا در محل هنرستان دایراست.

دیگر خبرها

  • معلم، متحول کننده انسان‌ها در طول تاریخ
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است