Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، معین‌الدین سعیدی روز سه‌شنبه در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه قدردان نعمت امنیتی هستیم که حاصل خون شهداست، اظهار کرد: عزت‌الله ضرغامی مدیری در تراز انقلاب اسلامی، تحولگرا، خلاق است و هیچ نقطه خاکستری هم در کارنامه مالی وی نیست اما هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آقای ضرغامی برای وزارت ارشاد معرفی می‌شدند، بنده اولین کسی بودم که برای دفاع از ایشان ثبت‌نام می‌کردم.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: به استناد برنامه‌ای که ارائه دادید، شما را مناسب به این جایگاه نمی‌دانم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با استناد به گزارش معاونت نظارت قوانین مجلس تصریح کرد: میزان انطباق و همسویی برنامه‌های شما با اسناد بالادستی فقط ۶۷ درصد است و ۳۳ درصد احکام مطلقاً ذکر نشده که شامل شرح وظایف وزارتخانه‌ها، سیاست‌های کلی نظام، قانون برنامه ششم، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون احکام دائمی است.

سعیدی بیان کرد: در ارزیابی برنامه‌های شما براساس معیارهای عمومی که شامل شفافیت، انسجام، جامعیت، سنجش‌پذیری و نظایر اینها است، از ۹ مورد متاسفانه ۶ مورد ضعیف یا متوسط ارزیابی شده است. علاوه بر این فارغ از غلط‌های املایی در برنامه‌هایتان که انگار خیلی جدی نگرفتید، برنامه شما بیشتر به گزارش توصیفی ناقص از حوزه گردشگری و صنایع دستی شبیه است. البته در حوزه میراث فرهنگی با توجه به سابقه فرهنگی که داشتید از انسجام نسبی برخوردار است.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده آمارهای مقایسه‌های تطبیقی شما متعلق به سال ۲۰۱۷ میلادی است، هیچ راهبرد مشخصی برای شرایط کرونا و پساکرونا ارائه نکرده‌اید جزء اشاره گذرا به بسته‌های حمایتی از گردشگران که آن هم تامین منابع مالی متاسفانه ذکر نکرده‌اید.

سعیدی در بحث نقاط قوت کشور در توریسم سلامت، به تولید گسترده واکسن در کشور و فرصت‌سازی برای جذب توریست سلامت اشاره داشتید. باید قبول کنیم و به تلخی اعتراف کنیم که در بحث تولید و تامین واکسن به هیچ کدام از وعده‌ها عمل نشد.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۹ نفر از هموطنان ما بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند تو رو به خدا به این اعداد عادت نکنید اینها عدد نیستند، هر کدام از اینها پدر، مادر، همسر و فرزند خانواده‌ای هستند، کجا می‌توانیم از تامین واکسن خودمان دم‌ بزنیم.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گفت: یکی از چالش‌های بزرگ کشور عدم توجه به بحث آمایش سرزمین در حوزه گردشگری است. می‌خواهم مشخصا بدانم شما برای صیانت از پهنای گردشگری چه برنامه‌هایی دارید؟

سعیدی بیان کرد: همین الان در پهنه سواحل مکران که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است بهترین پهنه‌های گردشگری را متاسفانه بر عناصر آلاینده‌ای مانند پتروشیمی و فولاد یا داده‌اند یا در حال واگذاری هستند، شما چه برنامه‌ای برای اینها دارید؟

نماینده مردم چابهار خطاب به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با طرح سوالی گفت: شما به همه پلتفرم‌های مجازی مانند توییتر، تلگرام و نظایر آن دسترسی دارید می‌توانید واضح بیان کنید که چرا مردم عادی نباید به توییتر و تلگرام دسترسی داشته باشند اما من و شما مسئول باید این دسترسی را داشته باشیم. 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی صدا و سیما قالیباف رای اعتماد انقلاب اسلامی ایران کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی صنایع دستی سید عزت الله ضرغامی چابهار تلگرام منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار میراث فرهنگی پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی صدا و سیما قالیباف مجلس شورای اسلامی صدا و سیما قالیباف رای اعتماد انقلاب اسلامی ایران کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی صنایع دستی سید عزت الله ضرغامی چابهار تلگرام منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار میراث فرهنگی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از توسعه مسیر و گذرهای گردشگری در پایتخت خبر داد.

احمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد توسعه مسیر و گذر گردشگری در شهر تهران با بیان اینکه گذر گردشگری تعریفش با مسیر گردشگری متفاوت است گفت: در مورد گذر گردشگری می‌توان به اقداماتی که در باب همایون، سی‌تیر و... انجام شده، اشاره کرد اما در مورد مسیرهای گردشگری موضوع متفاوت است به‌گونه‌ای که در مسیر گردشگری ممکن است مردم به صورت عادی زندگی کنند اما چندین نقطه گردشگری و میراثی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مثلا خانه نیما یوشیج و خانه جلال و سیمین به دلیل همجواری یک مسیر گردشگری هستند، گفت: اما گذر گردشگری با برنامه‌ریزی ایجاد می‌شود. حتما تعداد مسیرهای گردشگری را افزایش داده و در سال گذشته نیز تعداد این مسیرها را به 19 مسیر رساندیم و همچنین تلاش می‌کنیم که گذرهای گردشگری را ایجاد کنیم کما اینکه دو گذر غذا در منطقه 9 و 4 ایجاد شده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر در مورد انتخاب شهردار ویژه ناحیه بازار با بیان اینکه از قبل این موضوع مطرح بود چرا که ما در تهران مناطق و محلات ویژه ای داریم که در بحث میراث فرهنگی و گردشگری خاص هستند گفت: باید شهردار ناحیه علاوه بر مضوعات شهری به موضوعات میراثی و مرمت و... وارد باشد و برای اینکه شهرداران ویژه را راه‌اندازی کنیم براساس مصوبه شورای شهر، این شهرداران ویژه نواحی را با اولویت شهردار ویژه ناحیه بازار تصویب کردیم و الان توپ در زمین شهرداری تهران است که باید این مصوبه را اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود