Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:38:16 GMT

کتیبه ۴۰۰ ساله روستای گلابر مرمت شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۸۵۱۵

کتیبه ۴۰۰ ساله روستای گلابر مرمت شد

لاله عبدی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به آغاز مرمت اثر تاریخی سنگ‌نوشته ۴۰۰ ساله روستای گلابر، اظهار کرد: به‌منظور مرمت این اثر تاریخی و در نظر گرفتن حساسیت مرمت آثار سنگی با دعوت از تیم مرمتگر معاونت میراث‌فرهنگی زنجان و بازدید از سنگ‌نوشته، طرح مرمت این کتیبه سنگی تهیه و در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایجرود ادامه داد: پس از اتمام فتوگرامتری و آسیب‌نگاری، پاک‌سازی آسیب‌های بیولوژیکی، آلودگی‌ها و ملات‌های مربوط به سیلاب، موزون‌سازی، استفاده از مواد حفاظتی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار و تزریق مواد استحکام‌بخش انجام شد.

عبدی‌کیا با بیان اینکه این سنگ‌نوشته حاوی کتیبه آیه‌الکرسی به خط کوفی است، خاطر نشان کرد: این کتیبه سنگی در روستای تاریخی و گردشگری گلابر شهرستان ایجرود بر اثر سیل در داخل رودخانه‌ای موسوم به رودخانه جوقین کشف شده بود که با همکاری یگان حفاظت به مسجد تاریخی روستای تاریخی گلابر منتقل و سپس مورد مرمت قرار گرفت.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کتیبه میراث فرهنگی ایجرود روستای تاریخی گلابر استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با بیان اینکه گم‌شدن یک کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله عصر یکشنبه نهم اردیبهشت گزارش داده شد گفت: نیروهای امدادی و مردمی بی وقفه در حال جست‌وجو هستند.

قاسم غریب آبادی با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت گزارش بلافاصله تیم های هلال احمر به منطقه اعزام شدند و با کمک اعضای خانه هلال روستای یلی بدراق و نیروهای مردمی جست‌وجوها را آغاز کردند.

وی‌ با اشاره به اینکه خانواده کودک حین کار در مزارع روستا متوجه مفقود شدن کودکشان شدند، افزود: در حال حاضر ۴ تیم از هلال‌احمر شامل ۲۰ نیرو با بکارگیری ۴ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک و سواری در حال جست‌وجو برای پیدا کردن کودک هستند و عملیات کماکان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه