Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در جنگ‌های ۳۳ و ۸ روزه افسانه شکست ناپذیری صهیونیست‌ها از بین رفته بود، اما در عملیات شمشیر قدس مشخص شد این رژیم حتی از قدرت بازدارندگی نیز برخوردارر نیست.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص حملات شدید صهیونیست‌ها به نوار غزه گفت: اساسا این قبیل اقدامات صهیونیست‌ها نشات گرفته از عملیات جنگ ۱۲ روزه یا عملیات شمشیر قدسی است که توسط فلسطینی‌ها صورت گرفت و زیان‌های راهبردی سیاسی و تبلیغاتی فراوانی برای صهیونیست‌ها داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: عملیات شمشیر قدس که در اردیبهشت ماه آغاز شد زیان‌های مختلفی را متوجه صهیونیست‌ها کرد و زیان نظامی آن‌ها این بود که صهیونیست‌ها هرگز باور نمی‌کردند مردم غزه در دفاع از مردم کرانه باختری وارد عملیات شوند و چنان وحدتی بین گروه‌های مختلف فلسطین در سراسر مناطق اشغالی ایجاد شود گذشته از این یک اجماع جهانی و تظاهرات در تمام جهان به ویژه در اروپا و آمریکا در دفاع از فلسطین و بر علیه صهیونیست‌ها شکل گرفت و این روند برای صهیونیست‌ها به شدت گران تمام شد.

قنادباشی گفت: تا قبل از این عملیات صهیونیست‌ها عنوان می‌کردند که از یک قدرت بازدارندگی برخوردارند که هیچ گروه و نیرویی جرات نزدیک شدن به آن‌ها را ندارد، اما این تابو در ذهن و عمل شکسته شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سایر جنگ‌های محور مقاومت بر علیه صهیونیست‌ها گفت: البته قبل از عملیات شمشیر قدس مقاومت در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۸ روزه افسانه شکست ناپذیری صهیونیست‌ها را از بین برده بود، اما در عملیات شمشیر قدس از آنجا که شروع کننده صهیونیست‌ها نبودند مشخص شد این رژیم حتی از قدرت بازدارندگی نیز برخوردارر نیست. ***

وی با بیان اینکه اسرائیل امنیت را بر هر چیزی مقدم می‌داند گفت: صهیونیست‌ها می‌خواهند به هر قیمتی این ذهنیت بازدارندگی خود را در کل جهان مجددا ایجاد کنند.

قنادباشی تصریح کرد: جنگ با اسرائیل به معنی تعطیلی زندگی صهیونیست هاست، چون افرادی که با تبلیغات بسیار ساکن این مناطق شده اند برای خوشگذرانی به این مناطق آمده اند نه جنگ و ستیز لذا در صورت ایجاد جنگ مهاجرت معکوس در این مناطق بالا می‌گیرد لذا اسرائیل از حمله به مناطقی مانند غزه به دنبال القای این موضوع به جهان است که خاصیت بازدارندگی او به قوت خود باقی است و البته سعی می‌کند این حملات به نوعی باشد که پاسخی دریافت نکند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: صهیونیست‌ها به دنبال آغاز جنگی هستند که هم ظاهر قدرتشان حفظ شود و هم طرف مقابل چندان به دنبال تلافی برنیاید مصداق این مدعا حمله آن‌ها به لبنان است که وقتی با پاسخ حزب الله مواجه شد دیگر متوقف شد.

وی دلیل دیگر حملات اسرائیل را بالا گرفتن شدت اختلاف در سرزمین‌های اشغالی بین مقامات صهیونیست دانست و خاطر نشان کرد: اختلافات در داخل رژیم صهیونیستی به شدت بالا گرفته و تیم جدید به دنبال آن است که به تیم نتانیاهو ثابت کند قدرتی شجاع است.

قنادباشی ادامه داد: ذهنیت اسرائیلی‌ها برمبنای حسادت و تنگ نظری است که همواره در عقلانیت آن‌ها حاکم می‌شود و جنگ‌ها را بدون عقلانیت صرفا آغاز می‌کنند از سال ۲۰۰۶ تاکنون آن‌ها تقریبا ۷ جنگ علیه غزه انجام دادند که دستاوردی جز شکست نداشته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطر نشان کرد: اینکه مرتبا کارشناسان اعلام می‌کنند معادلات منطقه به نفع محور مقاومت تغییر کرده موضوع درستی است و عملیات شمشیر قدس عملیاتی بود که استارت تغییر معادلات به نفع محور مقاومت در منطقه را ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قنادباشی غزه اسرائیل کارشناس مسائل غرب آسیا عملیات شمشیر قدس قدرت بازدارندگی صهیونیست ها جنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق همچون شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست و قلب مظلومان جهان را شاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، در اجلاسیه ۴۲۲ شهدای کهگیلویه، اظهار کرد: ایران اسلامی با همت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلاتی از جمله تامین معیشت دارند، افزود: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم‌وکاستی‌هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت ساله دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوراندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده است که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی افزود: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری است و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

معاون رئیس‌جمهور خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان شد، گفت: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرارگیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی به تحولات دنیا و منطقه زد و تصریح کرد: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیرقبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده است و امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 749312

دیگر خبرها

  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • عملیات وعده صادق موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • اسرائیل در گرداب
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • حمله کارشناس صهیونیستی به دولت قطر/ قطر دشمن اسرائیل است
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • اسراییل مجبور به پذیرش خواسته حماس برای تبادل اسرا است