Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به دستگیری ۲ باند که با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا اقدام به خالی‌کردن حساب اشخاص می‌کردند، گفت: پیامک سیستم قضائی که تحت عنوان ابلاغ الکترونی ارسال می‌شود، فاقد لینک است. - اخبار استانها -

محمد‌علی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: در طول هفته‌ها و روز‌های اخیر پیامک‌هایی از سامانه جعلی ثنا که مربوط به قوه قضائیه است به همشهریان مبنی بر اینکه شکایتی از شما انجام گرفته و جهت پیگیری و رویت ابلاغیه باید به لینک مربوطه در پیام مراجعه کنند، ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به محض اینکه افراد اقدام به بازگشایی این لینک کرده‌اند اپلیکشن بر روی گوشی نصب شده و به پیامک‌ها دسترسی یافته است در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی فرد در گوشی، هکر‌ها اقدام به برداشت غیر‌مجاز از حساب این افراد کرده‌اند. 

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه با توجه به حساسیتی که در این ارتباط وجود داشت دادستان و رئیس کل دادگستری استان به موضوع ورود یافت، گفت: دو باند مجزا در سطح کشور شناسایی شد و توسط پلیس و کارآگاهان پلیس فتای استان زنجان دستگیر و روانه زندان شدند.

کشف 67 دستگاه استخراج رمز ارز در 3 عملیات پلیس استان خوزستانواکنش اشتری به جلوگیری از تردد یک پزشک در اتوبان کرج ـ قزوین: پلیس به وظیفه‌اش عمل کرددرگیری تکاوران پلیس سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان/ 2 تن مواد مخدر کشف و 5 سوداگر مرگ دستگیر شدند

وی با بیان اینکه عمده کلاهبرداری‌ها با ارسال پیامک انجام می‌گیرد عنوان کرد: توصیه‌ای که به مردم داریم، این است به پیامک‌ها دقت داشته باشند چرا که پیامک سیستم قضائی که تحت عنوان ابلاغ الکترونیکی ارسال می‌کند فاقد لینک بوده و در صورتی که مواردی از این قبیل مشاهده شد، مراتب را به مراکز فوریت‌های پلیس‌ فتای سایبری استان با شماره‌گیری 096380 در میان بگذارند.

آدینه‌لو با اشاره به اینکه کلاهبرداری‌هایی که به شکل سازمان‌ یافته انجام می‌شود میلیاردی است، گفت: دو کلاهبرداری که از هموطنان در سطح کشور کلاهبرداری کرده متعلق به دو باند سازمان‌ یافته‌اند که هنوز پرونده آن‌ها در دست بررسی قرار داشته و میزان دقیقی از رقم‌ کلاهبرداری آن‌ها مشخص نیست.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عملیات پلیس عملیات پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار خبرگزاری دانشجویان ایران ـ ایسنا ـ به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند