Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان ضرورت فعال کردن ظرفیت محلات جهت کارآفرینی و اشتغال بر لزوم برندسازی و تعیین محصول غالب برای هر محله تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، هادی ابراهیمی با حضور در جهاددانشگاهی هرمزگان با محمد دلپسند رئیس جهاددانشگاهی استان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این دیدار اظهارداشت: شرایط استان هرمزگان به گونه ای بوده است که تاکنون احساس نیاز برای خلاقیت و نوآوری در عرصه کارآفرینی به وجود نیامده است چرا که این استان همیشه یکی از استان هایی بوده که مقصد کارجویان بوده است و اکنون برخی از ظرفیت های اشتغال در استان اشباع شده است بایستی افراد را به سمت و سوی خلاقیت و مشاغل جدید سوق دهیم.
وی افزود: نیاز است برای سرعت بخشی به امر اشتغالزایی به ویژه در مشاغل خرد و زودبازده پیشران ها به متقاضیان ارتباط پیدا کنند و بعضا نیز لازم است دولت نیز در این حلقه ایفای نقش انجام دهد و با افزایش نقش تسهیل گرانه ی خود افراد را به بازار متصل کند.
ابراهیمی بیان کرد: متاسفانه در استان خیلی علاقه ای به خلاقیت زایی بر اساس ظرفیت ها نشان داده نمی شود و تنها حوزه ای که شاید بتوان در آن افراد بسیاری را فعال کرد صنایع غذایی است که آن هم با مشکلات در اخذ مجوز ها روبرو است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: بی شک یکی از مسائلی که وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی دنبال کند حل و فصل کردن مسئله مجوزات فعالیت های غذایی ذیل مشاغل خانگی است چرا که با فعال شدن این عرصه می توان بسیاری از افراد را مشغول کار کرد.
وی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی بایستی به شبکه سازی بپردازیم و برای فعالان این عرصه بر اساس عرضه و تقاضا و جدا از حضور پیشران ها یک بازار مجازی ایجاد کنیم.
ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایی که در هر محله وجود دارد می توانیم از هر محله برای تولید محصولی غالب استفاده کرده و در آنجا برند سازی هم انجام دهیم و از ظرفیت معتمدین و خبرگان محلات نیز جهت راهبری افراد استفاده کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: معتمدین و خبرگان هر محله می توانند حلقه وصل بین بیکاران و دولت باشند و ما را در جهت پیشبرد اهداف و هدایت شغلی افراد جویای کار محله خود کمک کنند.
3 شهریور 1400 08:42
روابط عمومی روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان |
کد خبر : 243,778
کلیدواژه ها: هادی ابراهیمی,مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان, مشاغل خانگی
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی هرمزگان مدیرکل تعاون روابط عمومی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

فرزاد پیشکاری امروز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارند وکارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: جامعه کارگری در ایران اسلامی نقش مهمی در توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است.

پیشکاری، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ