Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:02:37 GMT

۱۰ طرح صنعتی در هفته دولت در اردبیل افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۸۹۰۴

۱۰ طرح صنعتی در هفته دولت در اردبیل افتتاح می‌شود

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی مهمترین رویکرد راه‌اندازی این واحدهای صنعتی را ایجاد فرصت اشتغال برای بیکاران و جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی اعلام کرد و گفت: در قالب این طرح‌های صنعتی و تولیدی فرصت اشتغال برای ۲۲۰ نفر در مناطق مختلف استان فراهم می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل توجه به رونق واحدهای صنعتی و احیای آنها را از ضرورت‌ها و اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان اردبیل برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته ۲۲۸ واحد صنعتی و تولیدی در استان پروانه فعالیت گرفتند که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۴ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

صادقی افزود: امسال نیز همین شتاب را در توسعه و صدور مجوزها و پروانه‌های فعالیت واحدهای صنعتی شاهد هستیم که در چهار ماهه امسال بیش از ۱۷ واحد صنعتی و تولیدی در استان به بهره‌برداری رسیدند.

وی نمونه این واحدهای صنعتی و تولیدی را راه‌اندازی فاز اول کارخانه تولید گیاهان دارویی و شیمیایی و همچنین تولید پودر لباسشویی با نگاه صادرات‌محور اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۲۵ تن پودر لباسشویی در استان تولید می‌شود که این واحد صنعتی فرصت اشتغال ۳۰ نفر را در فاز اول فراهم کرده و در طرح توسعه‌ای زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر فراهم می‌آید.

صادقی با بیان اینکه تا آخر امسال ۱۵۰ طرح تولیدی و صنعتی در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: ۱۸ طرح بزرگ اشتغالزایی در استان در اولویت تکمیل و راه‌اندازی قرار دارند که بخش مهمی از خرید تجهیزات و امکانات و ساخت بناهای ساختمانی به انجام رسیده و با پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد تا آخر امسال آماده بهره‌برداری خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطر نشان کرد: استان اردبیل در بحث اشتغال صنعتی روند رو به رشدی را دارد و قطعاً در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری که انجام شده زمینه اشتغال بیشتر در بخش صنایع فراهم می‌آید تا سرانه اشتغال بخش صنعت از ۲۶ درصد به ۳۵ درصد ارتقا یابد.

کد خبر 5288281

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت اردبیل رامین صادقی هفته دولت اردبیل ویروس کرونا هفته دولت محرم 1400 واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون محدودیت های کرونایی اردبیل صنعتی و تولیدی واحدهای صنعتی استان اردبیل راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم

استاندار فارس با اشاره به سیاست و تلاش دولت مردمی سیزدهم برای حمایت از اقتصاد طبقه کارگری گفت: در همین زمینه، مدیریت ارشد فارس سیاست احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در شیراز گفت: بر اساس تفاهمنامه اداره کل راه و شهرسازی و مجتمع‌های تولیدی، دولت متعهد به پرداخت تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن شده و سایر هزینه‌های احداث به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال نیز توسط صاحبان صنایع و با حمایت بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی حیات اقتصادی کشور را وابسته به تلاش کارگران دانست و افزود: سیاستگذاری دولت در جهت حمایت از معیشت، مسکن، درمان و سایر نیاز‌های طبقه کارگر است.

استاندار فارس بر لزوم ایجاد اشتغال برای افراد تحصیل کرده تاکید کرد و ادامه داد: حداقل ۲۵ درصد از سهمیه اشتغالزایی استان باید به دانش آموختگان با مدارج عالی تحصیلی اختصاص یابد.

ایمانیه افزود: فعالسازی کارخانه‌های راکد و نیمه راکد در سال ۱۴۰۲ اقدامی مهم بود که موجب احیا و ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد شد و امروز حتی برخی واحد‌های تولیدی استان با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ سهمیه اشتغالزایی فارس بالاتر از ۱۰۰ درصد به ثبت رسید و برای سال جاری نیز تحقق بیش از میزان تعیین شده هدف‌گذاری شده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های مصرف کارخانه‌ها و مجتمع‌های تولیدی گفت: هدف از اتخاذ چنین تصمیمی کاهش نقش واسطه‌ها است.

ایمانیه فعالسازی این تعاونی‌ها را راهگشا دانست و افزود: استان فارس بیشترین تولیدات در عرصه محصولات کشاورزی را دارد و کارگران نباید هزینه‌های گزافی که از تولید تا فروش به کالا افزوده می‌شود را متحمل شوند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است