Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "سیدعلی فاطمی"، گفت: دردوران شیوع ویروس کرونا بعضی از داروها به دلیل حل مشکلات مردم خیلی سریع تحت پوشش بیمه قرارگرفت اما پوشش‌ها چندگانه بود به عنوان مثال برای بستری 90 درصد و برای سرپایی 70 درصد تحت پوشش بیمه قرارمی‌گرفتند.

وی، با اشاره به داروی"فاویپیراویر"، اظهارکرد: برای این دارو از ابتدای شیوع بیماری کرونا حمایت بیمه ای وجود داشت اما وزارت بهداشت به صورت ناگهانی اعلام کرد که این دارو برای درمان بیماری کرونا موثر نیست و بیمه ها بلافاصله پوشش بیمه ای را از این دارو برداشتند که این یک شوک  را به بیمار وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس انجمن داروسازان ایران، خاطرنشان کرد که داروساز هرچقدر برای بیمار توضیح دهد که این دارو دیگرآن اثربخشی لازم را ندارد و وزارت بهداشت آن را از پروتکل خارج کرده برای بیمار قابل قبول نبوده و نمی‌پذیرد و نارضایتی خود را به داروخانه‌ای که دارو را از آن دریافت می‌کند ابراز می‌کند.

فاطمی، با بیان اینکه بدهی سازمان‌های بیمه‌گربه داروخانه‎ها به نسبت کمترشده‌ است، افزود: بخش بیمه سلامت بسیار منظم‌ترشده اما بیمه‌ها اینکاررا سیاست‌مدارانه انجام می‌دهند تا داروخانه‌ها و  پزشکان را به سمت نسخه الکترونیک هدایت کنند وانگیزه بیشتری برای نسخه‌نویسی ونسخه پیچی الکترونیک پیدا کنند.

پرداخت‌های تامین اجتماعی به داروخانه داران با تاخیر انجام می‌شود

وی،ادامه داد: پرداخت‌های سازمان تامین اجتماعی به داروخانه‎ها به خصوص نسخ کاغذی کماکان با تاخیر انجام می‌شود.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران، تصریح کرد که درخصوص همه شرکت‌های بیمه بازرگانی نمیتوان قضاوت کرد اما شرکت بیمه دی به شدت در پرداخت تعهدات ضعیف است.

فاطمی، اذعان داشت که قیمت دارو در ایران با ارز4200 تومانی به صورت کاذب پایین بوده که منجر به ایجاد مشکلات زیادی ازجمله مصرف بی رویه و قاچاق دارو می‌شود که درنهایت باعث کمبود دارویی درکشورمی‌شود.

وی، معتقد است که قیمت دارو باید واقعی باشد و یارانه‎ای که به شرکت‌ها برای تولیدات داده می‌شود به صورت مستقیم به سازمان‌های بیمه گرداده شود تا ازطریق آنها مستقیم به بیمار منتقل شود.

در حال حاضراعضای انجمن انجمن داروسازان ایران  شامل  13 هزارداروخانه خصوصی و حدود 400 داروخانه دولتی است.

پربیننده ترین وجود یک سندیکای قوی تمام صنعت بیمه را قوی می‌ کند بسته شدن دفاتر شبکه فروش رضایتمندی بیمه‌گذاران را کاهش می‌دهد بیشتر کشاورزان و دامداران از داشتن خدمات بیمه سلامت محرومند چرا شرکت های بیمه ای به رعایت توافقات سندیکا توجه جدی تری نمی کنند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت بیمه داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش

آرش محبوبی٬ رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: سبدفروشی دارو به طور قطع٬ اقدامی غیر قانونی بوده و تخلف محسوب می شود.

او بیان کرد: هنگامی که میزان نقدینگی تولیدکنندگان به دلیل انباشت مطالبات از صندوق های بیمه گر کاهش پیدا کند٬ برخی از تولیدکنندگان اقدام به فروش برخی داروها همراه با داروهای دیگر می کنند که این کار تخلف محسوب می شود.

رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: داروخانه ها داروهای سبدی را به مردم نمی فروشند و این موضوع سبب شده تا تجمع سرمایه در داروخانه ها ایجاد شود و با گذشتن تاریخ انقضای مواد دارویی سرمایه کشور از دست خواهد رفت.

محبوبی ادامه داد: باید برنامه ریزی جهت تولید دارو بهتر از گذشته انجام شود و سازمان غذا و دارو در حوزه قیمت دهی طوری تصمیم گیری کند تا تمام فرآورده ها، سود مشترکی داشته باشد و این گونه نباشد که برخی از اقلام دارویی سود کمتری داشته باشد.

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: مصرف کننده و قیمت گذار در حوزه دارو بخش دولتی است و به همین دلیل کمترین قیمت ها را در نظر می گیرد.

رئیس انجمن داروسازان تهران بیان کرد: مطالعات نشان می دهند که استفاده غیر منطقی و بی اثر برخی از داروها به همراه عدم وجود شبکه توزیع مناسب در سطح شرکت های پخش و داروخانه ها سبب عدم بهره وری در حوزه دارویی خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران