Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از ثبات قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که قیمت میوه از ۲ هفته آینده ۱۰ درصد افت کند.

او قیمت هر کیلو انجیر زرد را ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو انجیر سیاه ۵ تا ۱۵ هزار تومان، انگور بی دانه ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان، انگور رطبی ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلبالو ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، آلو سانترال ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، آلو سانتریزه ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان و سیب گلاب ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصول قیمت هر کیلوگرم انجیر زرد ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان انجیر سیاه ۵ تا ۱۵ هزار تومان انگور بی دانه  ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان انگور رطبی ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان انگور عسگری  ۱۵تا ۲۰ هزار تومان انگور کندری  ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان آلبالو ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان آلو سانترال ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان سیب دو رنگ ۱۲تا ۱۷ هزار تومان سیب گلاب ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان

دارایی نژاد ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو شلیل شبرنگ با نرخ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل سیبی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، هلو انجیری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، خیار بوته ای ۶  تا ۱۰ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ تا ۹ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۷ هزار تومان، طالبی ۵ تا ۶ هزار تومان و هندوانه ۳ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او قیمت هر کارتن آناناس را ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان، هر کیلو انبه را ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و موز را ۱۸ تا ۲۱ هزار تومان اعلام‌کرد.

محصول قیمت هر کیلوگرم شلیل شبرنگ ۱۵تا ۲۰ هزار تومان شلیل سیبی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان گلابی بیروتی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان هلو انجیری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان هلو هسته جدا ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان خیار بوته ای ۶ تا ۱۰ هزار تومان خیار گلخانه ۶ تا ۹ هزار تومان طالبی ۵ تا ۶ هزار تومان هندوانه ۳ تا ۴ هزار تومان

این مقام مسئول قیمت هر کیلو بادمجان دلمه ای را ۴ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۰ هزار تومان، بامیه ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، پیاز زرد ۳ تا ۵ هزار تومان، پیاز نو ۳ تا ۵ هزار تومان، سیب زمینی ۵ تا ۷ هزار تومان، سیرخشک ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، غوره آبگیری ۶ تا ۸ هزار تومان، غوره عسگری ۸ تا ۱۰ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ تا ۸ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۶ تا ۸ هزار تومان، فلفل دلمه گلخانه ۷ تا ۱۰ هزار تومان و فلفل شیرین شمال ۷ تا ۱۰ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم بادمجان دلمه ای ۴ تا ۶ هزار تومان بادمجان قلمی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۰ هزار تومان بامیه ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان پیاز نو ۳ تا ۵ هزار تومان سیب زمینی ۵ تا ۷ هزار تومان سیر خشک ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان غوره آبگیری ۶  تا ۸ هزار تومان غوره عسگری ۸ تا ۱۰ هزار تومان فلفل تند ریز  ۶ تا ۸ هزار تومان فلفل شیرین شمال ۷  تا ۱۰ هزار تومان

او ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو کلم بروکلی با نرخ ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۹ تا ۱۲ هزار تومان، کاهو رسمی ۵ تا ۸ هزار تومان، کرفس ۴ تا ۵ هزار تومان، کلم سفید و قرمز ۴ تا ۵ هزار تومان، گل کلم ۷ تا ۹ هزار تومان، گوجه فرنگی ۳ تا ۵ هزار تومان، لوبیا سبز ۷ تا ۹ هزار تومان، لیموترش سنگی ۸ تا ۱۰ هزار تومان و لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

محصول قیمت هر کیلوگرم کلم بروکلی   ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان کاهو پیچ سالادی ۹ تا ۱۲ هزار تومان کرفس  ۴ تا ۵ هزار تومان کلم سفید و قرمز  ۴ تا ۵ هزار تومان گل کلم  ۷  تا ۹ هزار تومان گوجه فرنگی  ۳ تا ۵ هزار تومان لوبیا سبز ۷ تا ۹ هزار تومان لیموترش سنگی  ۸ تا ۱۰ هزار تومان لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان سبزی خوردن ۶ تا ۷ هزار تومان سبزی جور ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان هویج ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان

دارایی نژاد نرخ هر کیلو سبزی جور ( پلو،آش،قورمه) را ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن را ۶ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به دلایل گرانی هویج در بازار بیان کرد: از ۴۰ روز گذشته اتحادیه بارفروشان بارها اعلام کرد که قیمت هویج به دلیل کمبود و مصرف ۳ برابری در ایام کرونا بالا رفته است که اتحادیه به هیچ عنوان این قیمت را قبول ندارد.

او قیمت کنونی هر کیلو هویج در میدان مرکزی را ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با برداشت هویج از اقلیم فارس و ازدیاد عرضه برآورد می شود که قیمت هویج کاهش یابد.

دارایی نژاد در پایان صادرات به عراق و ارمنستان را یکی دیگر از دلایل گرانی هویج دانست و گفت: با عرضه روزانه ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تن هویج و جلوگیری از صادرات بی رویه، قیمت به ۱۰ هزار تومان می رسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار میوه صادرات هویج قیمت موز محصول قیمت هر کیلوگرم هزار تومان اعلام ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان ۸ تا ۱۰ هزار تومان ۳ تا ۵ هزار تومان هزار تومان انگور ۶ تا ۸ هزار تومان ۴ تا ۵ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان تا ۱۸ هزار تومان تا ۱۳ هزار تومان تا ۶ هزار تومان تا ۹ هزار تومان تا ۷ هزار تومان میدان مرکزی هزار تومان دارایی نژاد ۵ تا ۶ هزار هزار و ۵۰۰ ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند

تین نیوز

دبیرکل جامعه صرافان ایران معتقد است که روند کاهش قیمت دلار ادامه دار است و بازار ارز در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت ها خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، قیمت دلار در بازار آزاد که در روزهای اخیر روند کاهشی داشت، طبق مشاهدات میدانی از بازار با تغییر جهتی کوتاه، معامله شد.

براساس گزارش های میدانی، دلار دوباره به کریدور ۶۰ هزار تومان برگشت و با نرخ ۶۰ هزار تومان خرید می شد. البته این شرایط بازار در حالی بود که در روز یک شنبه هفته جاری قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار تومان هم برگشته بود.

با وجود اینکه معامله گران روند عرضه و تقاضا را در تعادل عنوان می کنند، اما با توجه به آرامش سیاسی و نبود سیگنال افزایشی در بازار ارز، رشد تقاضا را می توان دلیل افزایش قیمت دلار دانست. به نظر می رسد قیمت دلار در مقابل برگشت به کریدور ۵۰ هزار تومانی مقاومت دارد و به راحتی از کریدور ششم دست نمی کشد.

خبرهای جدید ارزی در راه است

اما در میانه وضعیت نوسانی بازار، از بانک مرکزی خبر آمد که گشایش های جدید ارزی در راه است. کریمی، معاون بین الملل بانک مرکزی اعلام کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشورها که سال ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می شود.

معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت های جدیدی برای تامین مالی های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمی گرفت.

قیمت دلار تا کجا تغییر می کند؟

در این شرایط، دبیرکل جامعه صرافان ایران معتقد است که روند کاهش قیمت دلار ادامه دار است و بازار ارز در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت ها خواهد بود.

فرهاد رمضان با تاکید بر نقش موثر سیاست های بانک مرکزی در کنترل بازار ارز در داخل کشور، گفت: بعد از اجرای سیاست هایی که بانک مرکزی با شروع سال جدید در پی گرفته بود، از روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد این بودیم که قیمت ارز در بازار غیررسمی و آزاد شروع به ریزش کرد.

رمضان ادامه داد: در حالی که در روزهای اخیر ما کاهش چشمگیری را در قیمت های بازار غیررسمی کشور شاهد بودیم هر برگ اسکناس دلار، درهم و یورو به عنوان ارزهای پرتقاضا هر روزه توسط مرکز مبادله ارز و طلا مورد مبادله قرار می گیرد و همچنین در بازار حوالجات ارزی یا همان بازار نیما همین شرایط را شاهد هستیم به طوری که کماکان نرخ ارز تخصیصی بانک مرکزی برای واردات انواع کالاها تقریبا در محدوده ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان دارد.

دبیرکل جامعه صرافان ایران در مورد دلایل ریزش قیمت دلار در روزهای گذشته تصریح کرد: با سیاست هایی که بانک مرکزی در حوزه اطلاع رسانی و همچنین سیاستگذاری هایی که از دی ماه و بهمن ماه سال گذشته در پیش گرفته بود و با ورود مرکز مبادله ارز و طلای ایران در زمینه تامین اسکناس بازار و عرضه ارزهای حواله ای بانک مرکزی که منشا آن شرکت های صادرات محور بودند، قیمت در بازار غیررسمی دلار با کاهش مواجه شد که چشمگیر هم بود و تحلیل تحلیلگران و فعالان بازار ارز بر این است که این رویه ادامه دارد.

رمضان یادآور شد: از آنجا که بازار ارز و طلا تقریبا یکدیگر را همپوشانی می کنند و تاثیرگذاری آنها بر یکدیگر دوطرفه است، مزایده های هفتگی ای که در مرکز مبادله در خصوص عرضه سکه و شمش طلا انجام می شود می تواند به میزان بسیار موثری جلوی التهابات و انتظارات تورمی در بازار ارز را بگیرد. از طرفی همانطور که اشاره شد در بازار نیما هم میانگین قیمتی ارزها تخصیصی بانک مرکزی به شرکت های واردکننده ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است بنابراین قاعدتا باید قیمت کالا و خدمات نشأت گرفته از این قیمت باشد در نتیجه این عوامل قیمت های بالاتر از این نمی تواند پذیرفته باشد و قاعدتا قیمت ها خود را با نرخ های بانک مرکزی هماهنگ می کند لذا پیش بینی می شودتا پایان سال آهنگ کاهش قیمت ارز و خروج از التهابات هیجانی را شاهد باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد