Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، مطابق پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در گیلان،‌ مازندران،‌ ارتفاعات البرز و تهران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر،‌بارش باران،‌ وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا پنجشنبه در مازندران، گلستان، ارتفاعات استان‌های البرز،‌ تهران و سمنان در ساعات بعدازظهر  اوایل شب رشد ابر،‌بارش باران،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز  مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی شده و یکشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمانی صاف است.

از بعدازظهر امروز و طی روز پنجشنبه دریای خزر و از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه بخش‌های شمالی و مرکزی خلیج‌فارس مواج است.

توصیف سامانه دوم: افزایش اختلاف فشار در سطح زمین و فعالیت بادهای 120 روزه

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی بویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل
منطقه اثر:

چهارشنبه 1400/06/03 : نیمه شرقی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان.

پنج‌شنبه 1400/06/04 : جنوب شرق و جنوب خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان.

جمعه 1400/06/05 : جنوب شرق و جنوب خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازهای احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری برای تمام گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره

توصیف سامانه سوم: استقرار توده هوای گرم

زمان شروع: ظهر پنج‌شنبه 1400/06/04

زمان پایان: بعدازظهر جمعه 1400/06/05

نوع مخاطره: وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر

منطقه اثر: خوزستان و جنوب ایلام.

اثر مخاطره: گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی.

توصیه: اتخاذ تمهیدات لازم جهت مصرف بهینه آب و برق به سبب افزایش دمای هوا، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108183 برچسب‌ها هواشناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هواشناسی سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی رشد ابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعات هواشناسی، دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

همچنین سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

توصیه می‌شود فردا؛ اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت‌تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6090435 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۸؛سامانه بارشی در راه ایران
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید