Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:16:07 GMT

نخستین جشنواره تئاتر یک نفره در یزد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۹۴۷۲

نخستین جشنواره تئاتر یک نفره در یزد برگزار می‌شود

ایسنا/یزد مؤسسه فرهنگی هنری کریاس با حمایت اداره کل ورزش وجوانان استان یزد و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و انجمن نمایش استان یزد، نخستین جشنواره مونولوگ تین(تئاتر یک نفره) را در استان یزد برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری این جشنواره، ارتقاء سطح کیفی بازیگری در استان با توجه به علاقه‌مندان به این عرصه و همچنین وجود دانشگاه و مراکز آموزش بازیگری متعدد در سطح شهر و ترویج کتاب و کتابخوانی دربین جوانان علاقه‌مند به هنر بازیگری اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعات این جشنواره شامل تک گویی کرونایی، آسیب های اجتماعی، خانواده و سبک زندگی ایرانی، معضلات هنرمندان علی الخصوص هنرمندان هنرهای نمایشی درزمان شیوع کرونا، تاثیرات کتاب وکتابخوانی برای پیشرفت خانواده و به ویژه جوانان، کرونا و مدافعان سلامت، آثار برگرفته شده از زندگی مشاهیر استان یزد، استفاده از متون برگرفته از ادبیات کهن ایران و موضوع آزاد است و هنرمندان از سراسر استان می‌توانند با ارسال آثار خود با محوریت تک‌گویی، در جشنواره شرکت کرده و هنر نمایش استان را در این روزهای سخت اعتلا بخشند.

گفتنی است که آثار ارسالی در سه بخش هنرمندان استان، کشف استعدادهای نو و هنرمندان توان‌خواه مورد داوری و قضاوت قرار خواهد گرفت و اختتامیه جشنواره با توجه به فراگیری شرایط کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این جشنواره با تمرکز بر آموزش، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی شامل کارگاه مونولوگ نویسی و کارگاه بازیگری، بعد از بازبینی آثار از بین پذیرفته‌شدگان خواهد کرد و شرکت‌کنندگان قادر به اصلاح و ترمیم اثر خود بعد از گذراندن کارگاه‌های آموزشی نیز هستند.

البته بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، در صورت روی دادن اتفاقات مبارک در مورد مبارزه با بیماری کرونا و شرایط همه‌گیری، این جشنواره در روزهای آخر در صورت امکانِ حضور، میزبان اجراهای برتر خواهد بود.

متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند جهت بارگذاری آثار به سایت tinfestival.ir مراجعه و با دریافت کدرهگیری از ثبت اثر خود اطمینان حاصل کنند یا اثر خود را روی لوح فشرده به آدرس؛ یزد،خیابان آیت الله کاشانی،ابتدای بلوار امام جعفر صادق،اداره کل ورزش و جوانان، کدپستی ۸۹۱۶۷۷۵۸۳۷ واحد مشارکت‌های اجتماعی جوانان ارسال کنند.

دبیرخانه جشنواره مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ و زمان اعلام آثار برگزیده و اختتامیه مجازی را نیز ۲۴ مهر ماه اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر استانی يزد استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد