Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت تحقیقاتی کپلر اعلام کرد کشتیها در آبهای سنگاپور، مالزی و چین هفته گذشته حدود ۶۲ میلیون بشکه نفت داشتند. نفت ونزوئلا و نفت سنگین ایران در میان محموله های نفتی است که در آبهای آسیایی منتظر مشتری هستند.

آنوپ سینگ، مدیر تحقیقات نفتکش شرق سوئز در شرکت کارگزاری کشتی برائمر در این باره گفت: این محموله ها شرایط دشواری برای یافتن مشتری به غیر از چین خواهند داشت مگر این که وضعیت تحریمهای آمریکا تغییر چشمگیری پیدا کند یا سخت گیری چین نسبت به پالایشگاههای خصوصی کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، در حال تحقیق از پالایشگاههای خصوصی برای تقویت پایبندی آنها به قوانین مالیاتی و مقررات محیط زیستی است. این تحقیقات کاهش سهمیه واردات این پالایشگاهها همزمان با اضطراب بازارهای جهانی نفت نسبت به شیوع نوع شدیدا مسری کرونای دلتا و چشم انداز تعدیل محرکهای مالی آمریکا، را به دنبال داشته است. در نتیجه قیمت هر بشکه نفت برنت که در ژوییه تا مرز ۸۰ دلار صعود کرده بود، به محدوده ۶۰ دلار سقوط کرده است.

چین در راستای ساماندهی فعالیت پالایشگاههای خصوصی، مالیات مصرف را از ژوئن برای واردات سه فرآورده نفتی از جمله مخلوط قیر معرفی کرد که در انباشته شدن محموله های نفتی در بنادر آسیایی نقش داشته است زیرا این ماده اغلب پوششی برای پنهان کردن ورود نفت تحریمی به آسیاست.

به گفته یانوس یوآی، تحلیلگر نفت خام شرکت کپلر، در نتیجه مالیات جدید که قیمت واردات مخلوط قیر را افزایش داده، حجم واردات به چین ماه گذشته در مقایسه با ژوئن حدود ۸۰ درصد کاهش داشت. مقصد اصلی محموله های نفت تحریمی در اکثر موارد چین است.

طبق برآورد کپلر، حدود ۴۱ درصد از نفتی که در کشتیهای مستقر در بنادر آسیایی نگهداری می شوند، نفت ایرانی هستند. شرکت ورتکسا اعلام کرده که مجموعا ۲۹ نفتکش حامل نفت در سواحل چین حضور دارند. اِما لی، تحلیلگر ورتکسا در سنگاپور گفت: تصور می رود یک پنجم این کشتیها حامل نفت ایران و ونزوئلا باشند و کشتیهای دیگر نفت ابوظبی و برزیل را حمل می کنند که به دلیل نبود فضای ذخیره سازی، با تاخیر در تخلیه روبرو شده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین به منظور مقابله با رشد روزافزون فعالیت پالایشگاههای خصوصی، سهمیه وارداتی که به آنها اختصاص داده بود را کاهش داد. در پی کاهش سهمیه واردات این پالایشگاهها و اختلالات ناشی از طوفان، واردات نفت به چین ماه گذشته به پایینترین میزان از ماه مه رسید. همچنین پالایش نفت چین در ژوییه به پایینترین حد در ۱۴ ماه گذشته سقوط کرد.

پربیننده ترین تهدید قرارداد صادرکنندگان حقیقی نفت به افغانستان / جایگاه های سوخت از طالبان گرفته شود آژیر قرمز برای بشریت کمیته تحریم و فروش نفت احیا شود / رابطه بابک زنجانی با معاونت بین الملل وزارت نفت چه بود؟ صعود قیمت نفت به دنبال تایید نهایی واکسن فایزر / خوش بینی به تقاضای سوخت افزایش یافت رشد قیمت نفت با تضعیف ارزش دلار / نگرانی از شیوع دلتا همچنان گریبان‌گیر بازار است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم

امیرعلی داود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واردات قطعی خودرو‌های هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودرو‌های سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور بوده و توسط شرکت طلوع طلایی کیش شعبه قشم انجام گرفته که در روز‌های آینده وارد جزیره قشم می‌شوند.

وی افزود: پس از ورود این خودرو‌های وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز می شود و برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفند سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودرو‌ها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد.

امیرعلی داود افزود: مذاکراتی هم با سایر مناطق آزاد کشور برای عرضه این خودرو‌ها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودرو‌ها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است،

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تمامی مجوز‌های لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اخذ شده و این خودرو‌ها دارای استاندارد‌های بین المللی GCC و CCC هستند.

امیرعلی داود گفت: همه خودرو‌های وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ است که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودرو‌های واردات قطعی به فوریت و طی روز‌های آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم