Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:39:48 GMT

گوزن سفید شمالی یکی از رویایی ترین مخلوقات خدا + فیلم

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۹۶۷۷

گوزن سفید شمالی یکی از رویایی ترین مخلوقات خدا + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، گوزن سفید، یکی از نادرترین گوزن‌ها است که ظاهر متفاوت و جذاب آن، از یک تفاوت ژنتیکی در رنگدانه‌های پوستی، نشات می‌گیرد.

این مخلوق رویایی خداوند، زیبایی حیرت اتگیز و خیره کننده‌ای دارد که شما را برای لحظاتی مجذوب تماشای خود می‌کند.

در ادامه ویدئوی گوزن سفید شمالی در سوئد را مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ترس شیر نر گرسنه از عظمت کروکودیل + فیلم

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای حیوانات راز بقا حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)

 در جنگل‌های بارانی هوندوراس، مجموعه کوچکی از خفاش‌های سفید هوندوراس وجود دارند که چادر خودشان را می‌سازند. 

به گزارش فرادید، نام علمی خفاش سفید هوندوراسی «اکتوفیلا آلبا» (Ectophylla alba) است و نامش در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت به عنوان گونه تقریباً در معرض خطر قرار گرفته است. طول این حیوان به طور متوسط فقط ۳.۷ تا ۴.۷ سانتی‌متر و وزن آن‌ها فقط حدود ۶ گرم است. این حیوان فقط در آمریکای مرکزی در هوندوراس، کاستاریکا، نیکاراگوئه و پاناما یافت می‌شود. 

خفاش سفید هوندوراسی بخشی از خانواده خفاش برگ‌بینی است که شامل ۱۷ گونه می‌شود که هشت گونه از آن‌ها منحصراً در چادرهای ساخته‌شده از برگ زندگی می‌کنند. 

خفاش‌های سفید برای ساختن چادر، برگ گیاهانی از جنس گل خرچنگی را پیدا می‌کنند و آویزان می‌شوند تا خانه‌ای عالی درست کنند که هم در آن زندگی کنند و هم خودشان را از دید شکارچیان مخفی کنند. 

خفاش‌ها در گروه‌های ۲ تا ۱۵ نفره، شامل مادر و فرزندان و همچنین بزرگسالان غیرمرتبط می‌خوابند. نور خورشید وقتی به این برگ‌های زنده می‌تابد، سبب می‌شود خفاش‌ها سبز به نظر برسند، بنابراین آن‌ها به طور طبیعی در برابر شکارچیان استتار می‌شوند. 

این خفاش‌ها همانطور که از نامشان پیداست، کوچک، کرکی و سفید هستند، اما زال نیستند، بلکه صورت، پاها و بال‌های نارنجی‌زرد روشن دارند. آن‌ها در غذا خوردن مشکل‌پسند هستند و فقط انجیر گونه Ficus colubrinae را می‌خورند. پوست انجیر حاوی یک رنگدانه زرد کاروتنوئیدی به نام لوتئین است که احتمالاً عامل رنگ زرد آن‌هاست. 

رژیم غذایی این خفاش‌ها که تقریباً فقط انجیر است به آن‌ها این رنگ متمایز را داده است

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ نشان داد نرهایی که وضعیت بدنی بهتری دارند، بینی‌های زرد روشن‌تری دارند. این تمایز نشان‌دهنده دو رنگ بودن جنسی در این گونه خفاش است. 

متأسفانه، با توجه به رژیم غذایی بسیار محدود و ترجیحات لانه‌ای این خفاش‌ها، حافظان محیط زیست نگران این هستند که منابع غذایی و سرپناه آن‌ها تحت تأثیر قرار بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • (ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • حرکت باورنکردنی یک گوزن به سبک ژاپنی‌ها
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار