Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از غرب شیراز به سمت بوشهر، از شهر خارج می‌شویم، بعد از طی حدود ۳۰ کیلومتر، جاده فرعی کوهمره سرخی از سمت چپ جاده جدا شد، که حدود ۲۰ کیلومتر دیگر رانندگی، ما را به روستایی به نام بنگر و کره بس راهنمایی کرد که ماشین را پارک کردیم و از آنجا حدود هشت هزار قدم در کوه پیاده روی کردیم تا به سرچشمه تنگه دم اسب رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول همین مسیر، بسیار بکر و دیدنی و پر از درختان بلوط و بنه و کوه‌های بلند و بوته‌های سرسبز بخورک است و چوپانان با گله‌های گوسفند در این مسیر ما را همراهی می‌کردند.

راهی که سمت چپ آن دره‌ای با رودخانه خروشان و سمت راست آن جنگل‌های پر و سرسبز زاگرس دیده می‌شود.

تنگه دم اسب شبیه به تکه‌ای از بهشت در منطقه کوهمره است که تماشای آن هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد و وجه تسمیه این تنگه، به احتمال زیاد به علت جویبار‌های فراوانی هست که مانند دم اسب از کوه‌ها جاری است.

فقط در چند جا ناچار می‌شویم که پا در آب بگذاریم و خنکای آب را احساس کنیم که عمق زیادی هم ندارد. اما برای کسانی که عاشق شنا کردن در آب شیرین رودخانه هستند، این فرصت در چند جای مسیر مهیا است.

اگر چه در طول مسیر کوه پیمایی کمی احساس گرما کردیم، اما به سرچشمه که رسیدیم، خنکی هوا به صورت محسوسی صورتمان را نوازش کرد و قدمت و عظمت درختان، مارا شگفت زده کرد.

درختانی بلند و قطور با سایه انداز‌های عالی که بسیار مناسب خانواده‌هایی است که اینجا را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند.

برای اقامت در شب، باید چادر مسافرتی داشته باشیم و مراقب گراز‌های منطقه هم باشیم. اقامتگاه خاصی در این منطقه ساخته نشده و اکثر گردشگران برای دیدن این تنگه و مناظر آن، سفر‌های یک روزه را برنامه ریزی می‌کنند، اما جای خانه‌های بوم‌گردی و فضاسازی برای شب مانی برای گردشگران در این منطقه، بسیار خالی است!

توصیه می‌کنم برای سفر به تنگ دم اسب، کوله پشتی سبک و بار کم، انتخاب کنید و خرما و تنقلات و غذای ساندویچی بردارید.

کفش مناسب در راحتی این سفر کوتاه بسیار مهم است و آفتاب گیر و کلاه‌مناسب برای طی مسیر لازم است.

تنها چیزی که در این طبیعت دلربا، من را آزار می‌داد، دیدن بطری‌های پلاستیکی و زباله در مسیر رودخانه بود که تا حد امکان به جمع آوری آن‌ها اقدام کردیم، اما‌ای کاش روزی بیاید که دیگر، شاهد این صحنه‌ها نباشیم. در سفر مراقب نکات ایمنی باشید که سلامتی شیرین‌ترین سوغات هر سفری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه کوهمره سرخی شیراز دم اسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محمد محمدپور گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

دیگر خبرها

  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم