Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@22:54:22 GMT

جان کری به چین می رود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۹۷۳۷

جان کری به چین می رود

دو منبع آگاه اعلام کردند، نماینده حوزه اقلیمی آمریکا قرار است ماه سپتامبر به چین سفر کند و به تلاش‌هایش برای قرار دادن تغییرات آب و هوا به عنوان یکی از حوزه‌های همکاری نزدیک‌تر در بحبوحه تعمیق تنش‌ها میان این دو کشور ادامه دهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این دومین سفر جان کری، نماینده حوزه اقلیمی آمریکا و وزیر امور خارجه سابق این کشور به چین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کری تلاش‌های آمریکا برای متقاعد کردن جامعه جهانی نسبت به تهدید تغییر آب و هوا را رهبری کرده و از آنها می‌خواهد تا به تلاش‌های خود برای مهار انتشار گاز دی ‌اکسید کربن سرعت ببخشند.

این سفر همچنین چند هفته قبل از کنفرانس جهانی آب و هوای سازمان ملل صورت می گیرد؛ کنفرانسی که جان کری امیدوار است به دیگر کشورها در "دهه اقدام" در زمینه تغییرات آب و هوایی کمک کند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

کری به دنبال تحقق تعهداتی است که وی در جریان نخستین سفرش به چین در آوریل سال جاری میلادی به شکل گرفتن آنها کمک کرد. در آن سفر این دو کشور که بزرگ‌ترین منتشرکننده گاز دی اکسید کربن در جهان هستند، توافق کردند تا با اقداماتی فوری و مبرم در مهار تغییر آب و هوا همکاری کنند.

در بیانیه مشترک آنها آمده است: آمریکا و چین به همکاری با یکدیگر و با دیگر کشورها برای مقابله با این بحران اقلیمی متعهد می شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: چین و آمریکا همچنین توافق کردند تا درباره اقدامات ویژه مربوط به کاهش گاز دی اکسید کربن از جمله ذخیره انرژی، جذب کربن و هیدروژن مذاکره کنند.

آنها تاکید کردند که اقداماتی را برای تامین مالی حداکثری کشورهای در حال توسعه برای روی آوردن به منابع انرژی کم کربن اتخاذ کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا

لندن قرار است میزبان کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی بریتانیا باشد که در زمینی به مساحت دو هکتار بنا خواهد شد و محیط بس‌روح اطراف خود را به فضایی سبز و پرجنب‌وجوش تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک استودیوی معماری بریتانیایی موفق به دریافت مجوزهای برنامه‌ریزی برای توسعه کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در زمینی به مساحت دو هکتار در منطقه بنک‌ساید لندن شده است. سازندگان آن قصد دارند اولین کسانی باشند که به رتبه طلایی گواهی‌نامه WELL Community دست پیدا می‌کنند که چارچوبی برای نظارت بر ویژگی‌هایی مرتبط با سلامت و رفاه ساکنان است. این پروژه خانه‌های جدید، دفاتر، خرده‌فروشی و طیف وسیعی از امکانات فرهنگی و اجتماعی را فراهم می‌کند تا این مکان بی‌روح را به زندگی بازگرداند.

لندن، میزبان کربن‌صفرترین ساختمان بریتانیا

ساختمان جدید صد درصد الکتریکی شامل دو بلوک مسکونی ۲۲ و ۴۰ طبقه دارای ۴۰۰ خانه که ۴۰ درصد آن مسکن‌ارزان قیمت است و یک آسمان‌خراش اداری ۴۵ طبقه خواهد بود و در کل عمر خود کمترین میزان انتشار کربن را در میان ساختمان‌های بلند لندن خواهد داشت. آسمان‌خراش نیز شامل دفاتری اداری خواهد بود که با نور طبیعی روشن می‌شوند و در هر طبقه به تراس‌های بیرونی دسترسی دارند.

سازندگان در نظر دارند این بخش اداری دارای سطحی منعطف برای افزایش طول عمر و تراس‌های سبز آبشاری باشد که به محیط کاری بعدی اجتماعی می‌بخشد. ساختمان یادشده همچنین دارای پمپ‌های حرارتی زمینی خواهد بود که ۹۵ درصد از نیازهای گرمایشی بنا را تأمین می‌کند.

ساختمان‌ها با نوارهایی از روکش‌های سفالی‌رنگ تزئین خواهد شد که روی نماهای لعاب‌دار آسمان‌خراش به‌صورت عمودی و روی بلوک‌های مسکونی به‌صورت افقی اجرا می‌شود.

ساختمان کربن‌صفر جدید لندن فضای کار و اتاق‌های اجتماعات مقرون‌به‌صرفه برای جامعه محلی، مناطق بازی برای کودکان و یک میدان عمومی در مرکز توسعه با مناطق خرید و غذاخوری ارائه می‌دهد.

سازندگان همچنین قصد دارند تنوع زیستی را در این ساختمان تا ۱۵۰ درصد از طریق روش‌های مختلف از جمله کاشت حدود ۱۰۰ درخت افزایش دهند و ساختمان جدید را به یک مرکز کاری و زندگی پررونق تبدیل کنند که به جامعه محلی متصل است و سعی دارد بافت شهری را ارتقا دهد.

فضاهای عمومی جدید و پر جنب‌وجودی نیز در طراحی این بنا در نظر گرفته شده است که با یک مسیر دوچرخه‌سواری و تعدادی از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای تشویق سفرهای بدون ماشین به هم متصل خواهند شد.

کد خبر 750241

دیگر خبرها

  • نخبه کنکور بر اثر مسمومیت گاز گرفتگی جان باخت‌
  • نخبه مازندران براثر گازگرفتگی جان باخت
  • ۲ نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند
  • کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید 
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!