Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:57:04 GMT

نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای درباره وضعیت زندانها

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۹۷۶۸

نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای درباره وضعیت زندانها

نماینده مردم تهران در مجلس دهم ضمن استقبال از رسیدگی رییس قوه قضاییه به وضعیت زندان های کشور، دو پیشنهاد در این زمینه به وی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، متن نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای به شرح زیر است:

به نام خدا

‏حجةالاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای

رییس محترم قوه قضاییه
باسلام و احترام

انتشار تصاویر دوربین‌های مداربستۀ زندان اوین بار دیگر وضعیت نامناسب ادارۀ زندان‌ها را در معرض دید همگان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته ‌دستور فوری جنابعالی نسبت به رسیدگی به این موضوع و نیز تصریح رییس سازمان زندان‌ها به پذیرش مسئولیت رفتارهای غیر قابل قبول زندانبانان و اعلام تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی از سوی ایشان، که در نوع خود بی‌سابقه بود، گامی به جلو محسوب می‌شود.

طی چهار دهه گذشته موضوع وضعیت زندانها هر از گاهی مطرح شده و اقدامات مقطعی، از قبیل تعیین هیأتی ویژه برای بررسی موردی آن یا صدور بخشنامه برای رعایت حقوق زندانیان و نظایر آن صورت گرفته است، اما هیچگاه تمهیدات اساسی و ساختاری برای جلوگیری از این وضع اتخاذ نشده است.

برای حل اساسی این معضل دو راهکار زیر پیشنهاد می‌شود:

۱- تشکیل یک هیأت دائمی برای نظارت بر زندان‌ها متشکل از سه قوه که اینجانب طرح آن را به مجلس دهم ارائه کردم و مورد استقبال قوۀ قضاییه قرار گرفت اما به علت ضیق وقت مورد بررسی و تصویب قرار نگرفت.

۲- انتزاع سازمان زندان‌ها از قوۀ قضاییه و الحاق آن به قوۀ مجریه، باتوجه به اینکه ادارۀ زندان‌ها امری قضایی نیست و  ماهیت اجرایی دارد و ضمنا امکان نظارت مجلس بر آن را فراهم می‌سازد. در این مورد نیز در مجلس دهم طرحی تدوین و به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

امید است این رویداد موجب شود که ضمن رسیدگی به موضوع و مجازات مأموران و مسئولان متخلف و اعادۀ حقوق زندانیان، حل ریشه ای و ساختاری آن مورد اهتمام جنابعالی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود صادقی زندان اوين زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل در قوه قضاییه
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • مصاحبه بد موقع و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!
  • مصاحبه بد موقع و و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!