Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:46:47 GMT

راه‌اندازی 2 رشته جدید در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۹۹۱۷

راه‌اندازی 2 رشته جدید در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون  آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه از راه اندازی دو رشته جدید در این دانشگاه خبر داد.

دکتر علی نادری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مهندسی شیمی گرایش محیط زیست و مهندسی برق گرایش کنترل دو رشته ای هستند که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی کرمانشاه راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای مهر 1400 در این دو رشته پذیرش دانشجو خواهد داشت، افزود: بنا به نیاز استان درخواست راه اندازی این دو رشته را به وزارت علوم دادیم که مورد موافقت قرار گرفت.  

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه درخصوص رشته مهندسی شیمی گرایش محیط زیست، گفت: این رشته از جمله رشته های جدید در کشور ما است که تنها تعداد معدودی دانشگاه آن را راه اندازی کرده اند، اما در دانشگاه‌های  دنیا سابقه‌ای طولانی دارد.

وی افزود: دامنه فعالیت این رشته مربوط به مباحث ضررهای پسماند کارخانه ها و مواد شیمیایی برای محیط زیست، نحوه مقابله با آنها و بازیابی مواد سمی برای جلوگیری از ورود به طبیعت و چرخه محیط زیست است.

نادری با بیان اینکه مطالعات پیس از احداث کارخانه های شیمیایی از دیگر کاربردهایی است که این رشته دارد، افزود: دامنه فعالیت این رشته گسترده بوده و براین اساس است که در دنیا به آن توجه زیادی می شود.  

وی در ادامه در تشریح اهمیت راه اندازی رشته مهندسی برق گرایش کنترل هم گفت: علیرغم اینکه این رشته از جمله رشته های اصلی در رشته مهندسی برق محسوب می شود، اما در استانهای کرمانشاه، لرستان  و ایلام این رشته را نداشتیم و تنها کردستان چندسالی است که آن را راه اندازی کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: براین اساس دانشگاه ما درخواست راه اندازی این رشته را داد که با موافقت وزارت علوم مجوز راه اندازی آن را گرفتیم.

وی  افزود: رشته مهندسی برق گرایش کنترل در حوزه اتوماسیون و کنترل صنعتی فعالیت می کند.

نادری در ادامه با بیان اینکه اخذ این دو رشته براساس نیاز استان و طرح آمایش آموزش عالی استان بوده، گفت: پیش بینی می کنیم باتوجه به نیاز استان به این رشته ها شاهد استقبال خوبی از سوی دانشجویان از آنها باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی رشته های دانشگاهی دانشگاه صنعتی کرمانشاه دانشگاه صنعتی کرمانشاه رشته مهندسی راه اندازی مهندسی برق محیط زیست دو رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر سلطانی‌محمدی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با هدف حل چالش‌های بسیار محیط زیست منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همکاری در این تفاهم‌نامه دوطرفه خواهد بود، ادامه داد: استفاده مطلوب از توانایی علمی دانشکده برای حل مشکلات و انجام تحقیقات کاربردی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، طراحی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی - پژوهشی، استفاده متقابل از بانک اطلاعاتی و کتابخانه‌ها، حمایت از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان، استفاده از امکانات تحقیقاتی دانشگاه، ارائه خدمات مشاوره‌ای در موضوعات زیست محیطی و همکاری برای ارتقای سطح تحصیلی کارکنان محیط زیست از مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همکاری برای پیشبرد اهداف دو طرفه، چاپ مقالات و کتب علمی، پذیرش دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی، همکاری در راه‌اندازی نشریات علمی و کمک برای ترجمه متون علمی، برگزاری نشست‌های سه‌جانبه میان صنایع، دانشگاه و محیط زیست برای شناسایی مشکلات، بررسی و ارائه راهکار از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تنها دانشکده تخصصی آب کشور است. در این دانشکده چهار گروه تخصصی آبیاری و زهکشی، سازه‌های آبی، مهندسی محیط زیست و هیدرولوژی و منابع آب فعال هستند و در مقطع کارشناسی یک رشته، در مقطع ارشد ۱۰ رشته گرایش و در مقطع دکتری تخصصی نیز سه رشته گرایش تدریس می‌شوند. در این دانشکده، تمرکز روی گسترش دوره تحصیلات تکمیلی است.

دیگر خبرها

  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه