Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:44:01 GMT

واکسن زده‌های کرونا ۲۹ برابر کمتر بستری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۹۹۲۷

واکسن زده‌های کرونا ۲۹ برابر کمتر بستری می‌شوند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، براساس پژوهش جدیدی که نتایج آن دیروز سه شنبه از سوی "مرکز کنترل و پیشگیری بیماری" (CDC) منتشر شد،  داده هایی هم وجود دارد که نشان می دهد یک چهارم میزان ابتلا به ویروس کرونا در میان اهالی لس آنجلس از میان واکسینه شده ها بوده است.

 داده هایی که با پژوهش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری مطابقت دارد و نشان می دهد اثربخشی واکسن های موجود در برابر سویه دلتا رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد بهداشتی در پژوهش مزبور با بررسی گروهی از کارکنان بخش بهداشت نشان داده که اثربخشی واکسن، فارغ از زمان واکسیناسیون، به ۶۶ درصد کاهش یافته است.

پیش از این نیز بیمارستان ها و مقامات بهداشتی ایالت کالیفرنیا هشدار داده بودند که افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان ها به دلیل کووید-۱۹ بیشتر مربوط به بزرگسالان واکسینه نشده است.

هفته گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری گزارش های اولیه ای در مورد اثربخشی واکسن منتشر کرد و در آن نشان داد که تاثیر واکسن از حدود ۹۲ درصد در اوایل ماه مه (اردیبهشت) به نزدیک ۸۰ درصد در اواخر ژوئیه (اوایل مرداد) کاهش یافته است.

نتایج مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در حالی منتشر می شود که شواهد نوظهور دیگر نیز ثابت می کند مقاومت در برابر کووید-۱۹ از طریق واکسیناسیون به مرور زمان رو به کاهش است.

آمار و ارقام نشان می دهد از میان ۴۳ هزار و ۱۲۷ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در لس آنجلس از تاریخ  ۱ مه تا ۲۵ ژوئیه (۱۱ اردیبهشت تا ۳ مرداد)، حدود ۲۵ درصد به طور کامل، نزدیک سه درصد یک دز و ۷۱ درصد دیگر هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند.

پزشکان در عین حال خاطرنشان می کنند افراد واکسینه شده مبتلا به کووید-۱۹ همچنان کمتر از واکسینه نشده ها در بیمارستان بستری می شوند. آمار نشان می دهد تنها نزدیک به سه درصد افراد واکسینه شده در بیمارستان بستری شده اند.

در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تاکید شده است واکسن همچنان از اکثر مردم در برابر بیماری های شدید محافظت می کند و مانع از بروز علائم شدید در افراد می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 لس آنجلس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 لس آنجلس ویروس کرونا واکسن کووید 19 لس آنجلس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری نشان می دهد کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند