Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته ملی پارالمپیک با رعایت اصول اولیه انضباطی، به کمیته المپیک درس مدیریتی داد.

به گزارش مشرق، مراسم افتتاحیه پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در ورزشگاه المپیک شهر توکیو و بدون حضور تماشاگران برگزار شد. بعد از رژه کشورهای شرکت کننده، مشعل این بازی‌ها توسط چند نفر از چهره‌ها که هر کدام نماینده یک قشر بودند، حمل و در نهایت توسط ۳ ورزشکار با ویلچر روشن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم امپراطور ژاپن و یوشیهیده سوگا نخست وزیر این کشور هم حضور داشتند. سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌ها و اندرو پارسونز رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز در مراسم سخنرانی کردند.  بیش از ۴ هزار ورزشکار از ۱۶۳ کشور جهان در این مسابقات شرکت دارند.

کاروان ایران که در این بازی‌ها ۶۲ ورزشکار دارد، با حضور تعدادی از ورزشکاران خود در مراسم افتتاحیه با پرچمداری زهرا نعمتی، ملی‌پوش تیم تیراندازی با کمان و نورمحمد آرخی، ملی‌پوش تیم دوومیدانی نابینایان و کم بینایان در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کرد و از مقابل جایگاه رژه رفت.

نکته جالب توجه و حائز اهمیت در رژه، این بود که اعضای کاروان پارالمپیک کشورمان برخلاف المپیکی‌ها با ماسک‌های متحدالشکل حضور پیدا کردند. ماسک تمام آنها به رنگ پرچم ایران بود.

همچنین تعدادی از ورزشکاران بانوی کاروان کشورمان با پوشش چادر در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کردند که این امر هم مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفت.

این اتفاق در شرایط رخ داد که در رژه کاروان المپیک ایران حواشی زیادی وجود داشت. طرح لباس‌ها تا لحظه آخر بلاتکلیف بود و هر ورزشکار با ماسکی که به همراه داشت، در مراسم حضور پیدا کرد. با توجه به اینکه ورزشکاران حاضر در این مراسم نمایندگان کشورمان هستند، توقع می رفت که شکل و شمایل بهتری به خود بگیرند، اما کمیته ملی المپیک با سر و صدای زیاد و هزینه‌های بالا نتوانست این موضوع را به خوبی مدیریت کند.

در رقابت‌های پارالمپیک اما شاهد بودیم که مسئولان کمیته ملی پارالمپیک بدون سر و صدا و به دور از حاشیه توانستند شرایطی را فراهم کنند که ورزشکاران با لباس‌های منظم و ماسک‌های متحدالشکل در رژه حضور پیدا کرده و نماینده‌های شایسته ای برای مردم کشورشان باشند. 

اهالی ورزش امیدوارند که المپین‌های کشورمان در این مسابقات درخشش خوبی داشته باشند و بتوانند نتایج نه چندان دلچسب ورزشکاران المپیکی را جبران کنند. کاروان پارالمپیک ایران شامل ۶۲ ورزشکار است که هر کدام از آنها می‌توانند مدعیان رشته‌های خود باشند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان پارالمپیک توکیو کمیته ملی پارالمپیک رژه المپیک مراسم افتتاحیه حضور پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آئین نکوداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز قشر بسیج ورزشکاران در زورخانه مرحوم عمادی ساری برگزار شد.

 در این آیین از خانواده شهدای ورزشکار، مهرادعلی بابایی و علی معلم کلایی، تجلیل و همچنین شهید شاخص ورزشکار سال ۱۴۰۳ کشور شهید سعید شبان گورچین قلعه ،معرفی و از تمثال این شهید رونمایی شد.

همچنین با حضور حجت الاسلام یاسر طاهری، رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، عباد دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان ساری، غفارپور مسئول بسیج ورزشکاران مازندران، طورسوادکوهی و باقری روسای هیات زورخانه‌ای و کبدی استان و ساری، شریفی عضو شورای شهر ساری، نادری مسئول کانون بسیج ورزشکاران و روسای هیات‌های ورزشی ساری و قهرمانان ، از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان مروجان فرهنگ و منش پهلوانی تجلیل شد.

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان