Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۱۷۹۶ دلار و ۴۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال انتشار خبرهای امیدوارکننده از مهار موج اخیر کرونا در چین بازارهای بورس آسیایی رقم های بالای شاخص ها را حفظ کرده اند و در حالی که بازارها منتظر نتایج نشست مالی جکسون هول در آمریکا هستند و سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا نیز بالا رفته قیمت طلا امروز شاهد اندکی کاهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.36 درصد کاهش به 1796 دلار و 49 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.61 درصد کاهش به 1797 دلار و 50 سنت رسید.

روز جمعه فدرال رزرو قرار است نشست سالانه اقتصادی جکسون هول را برگزار نمایند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی انجام خواهد گرفت.

تمرکزی اصلی سرمایه گذاران روی سخنرانی جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو در این نشست است تا سرنخ هایی از زمان احتمالی انقباضی شدن سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به دست بیاورند.

در همین حال سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا امروز به بالاترین رقم از 13 اوت یعنی 1.3019 درصد رسید.

بهبود اشتها برای ریسک پذیری سبب شده تا دلار به صورت نسبی تضعیف شود و در نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته اخیر باقی بماند. همین مسئله سبب شده تا افت قیمت طلا محدود باشد و فلز زر در نزدیکی رقم 1800 دلار باقی بماند.

یکی از تحلیلگران موسسه سی بی ای نوشت: «اگر پاول روز جمعه در مورد چشم انداز سیاست گذاری فدرال رزرو سخن بگوید و به صورت مشخص تر به زمان یا سرعت انقباضی شدن سیاست پولی بپردازد، دلار آمریکا ممکن است شاهد افزایش باشد.» هر گونه افزایش ارزش دلار می تواند موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند و این بر قیمت فلز زرد تاثیر منفی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طلا امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (۸ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات پنج‌شنبه (۶ اردیبهشت) ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار با افت ۵۰۴ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان رسید.

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز نسبت به قیمت پایانی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با کاهش ۴۸۵ هزار تومانی، ۳۸ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان معامله شد.

براساس این گزارش، امروز نیم سکه نسبت به قیمت پایانی معاملات (۶ اردیبهشت) ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان با کاهش ۱۴۰ هزار تومانی ۲۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۶۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۸۴۰ تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به نرخ آخرین معامله ۸۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۹۳ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی پنج‌شنبه ۱۰۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۳۸ دلار رسید.

کد خبر 6089805 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷