Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مهریز، اظهار کرد: با توجه به تبعات خشکسالی چهار دهه گذشته، افت آبهای زیر زمینی و ضرورت تغییر الگوی کاشت؛ استفاده و بهره برداری اقتصادی از آب و خاک، کاشت گیاه کینوا در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی با اشاره به این این‌که گیاه کنوا به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا به خاویار گیاهی معروف شده و جایگزین مناسبی برای برنج و نان است افزود: در شهرستان مهریز  برای چهارمین سال در سطح یک هکتار این گیاه کشت می شود و با استقبال خوب کشاورزان مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 رئیس جهادکشاورزی شهرستان مهریز با بیان این‌که زمان کشت و برداشت گیاه کینوا از ابتدا شهریور تا پایان آبان ماه است،گفت:  کشاورزان می توانند برای دریافت بذر رایگان به جهادکشاورزی مراجعه کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: شهروندان که تمایل به کشت این محصول در باغچه‌ منازل و سطح کوچکی از زمین را دارند  نیز می‌تواند به این مهم اقدام کنند.

وی اذعان کرد: کشت و برداشت این گیاه سه ماه زمان می‌برد و با میزان آبیاری چهار تا پنج مورد رضایت کشاورز را برای کشت این گیاه جلب می کند.

رئیس جهاد کشاورزی مهریز با اشاره به این‌که امسال برای نخستین بار در شهرستان مهریز بذر سیاه کنوا توزیع می شود گفت: این بذر از نظر خواص خوراکی و درمانی آن و قیمت گذاری برای فروش  از بذر کرمی مناسب تر است.

جعفری بیان کرد: گیاه کینوا در زمین های فقیر، نسبتاً شور و زمین های که قابلیت رشد گیاهای ارزشمند را ندارد می تواند به راحتی رشد و نمو کند.

وی یادآور شد: اگر به این گیاه رسیدگی کامل انجام شود کشاورز می تواند در هر هکتار دوتن از این محصول را برداشت کرد و منبع درآمد خوبی برای او باشد.

رئیس جهادکشاورزی مهریز با بیان این‌که گیاه کنوا به عنوان یک گیاه بین کشتی است افزود: کشت کینوا در زمین های کشاورزی مانع کشت گیاهان دیگر ازجمله گندم نیز نمی شود و  کشاورز می تواند بلافاصله بعد از برداشت این گیاه محصول بعدی کشت کند.  

 جعفری عنوان کرد: این گیاه با شاخص گلوکز ۵۳ که از اعداد کم این بازه محسوب می‌شود. در کنترل قند خون بالا  مؤثر و به همین دلیل برای افراد دیابتی مناسب است.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی آب خشکسالی کشاورز شهرستان مهریز استان یزد خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!

نام پزشک معالج بیرانوند به خاطر یک نقل قول و یک استوری اینستاگرامی امروز چندین بار در رسانه ها مطرح شد

طرفداری | پس از انتشار مصاحبه دکتر معالج بیرانوند در یک خبرگزاری و اعلام امکان بازگشت به میادین، شاهد انتشار یک استوری متناقض از صفحه اینستاگرامی این پزشک هستیم.

متن استوری منتشر شده در صفحه اینستاگرامی پزشک معالج بیرانوند بدین شرح است:

با توجه به معاینه ای که دکتر از دست آقای بیرانوند انجام دادند، اینکه چه زمانی می توانند بازی کنند بعد از تست عملکردی ایشان در زمین مشخص می شود. هرگونه خبری غیر از این صرفا سودجویی برخی افراد را در پی دارد!

البته این احتمال وجود دارد که صحبت های این پزشک واکنش باشگاه پرسپولیس را منجر شده باشد چرا که حضور یا غیبت علیرضا بیرانوند در بازی مقابل سپاهان، نکته ای نیست که سرخ ها بخواهند رقیب اصفهانی از آن مطلع باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!