Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:02:35 GMT

بیگ بلو باتن به زبان فارسی و با قالبی جذاب

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۱۱۴۵

بیگ بلو باتن به زبان فارسی و با قالبی جذاب

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بیگ بلو باتن یا BigBlueButton یا BBB یک سامانه شناخته شده و به نام کلاس مجازی است که در دوران شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، بیشتر از پیش محبوبیت پیدا کرده و جای خود را در بین کاربران مجازی و دنیای یادگیری الکترونیکی باز کرده است.

بیگ بلو باتن قابلیت‌های لازم جهت برگزاری یک وبینار با چندین وبکم فعال و یا برگزاری کلاس آنلاین و تدریس دروس مختلف را دارد و به عنوان بهترین کلاس مجازی نیز شاخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدا از این برنامه با زبان اصلی استفاده می‌شد و محیط کاربری و گزینه‌های آن به زبان انگلیسی بودند و قالب نرم افزار نیز همان قالب اصلی سازنده بود.

تغییر زبان بیگ بلو باتن

بعدها با فعالیت متخصصین و مترجمان، زبان کاربری و گزینه‌های بیگ بلو باتن فارسی شد و کار را برای کاربران ایرانی و افراد مسلط به زبان فارسی آسان کرد.

در واقع مشکل افرادی که به دلیل داشتن سن بالا (افراد مسن) یا سن خیلی پایین (کودکان و دبستانی‌ها) و نداشتن تخصص در زبان‌های خارجی، نمی‌توانستند از بستر کلاس مجازی بیگ بلو باتن به راحتی استفاده کنند و در نهایت ترجیح می‌دادند به روش‌های سنتی تدریس کرده و حضوری به کلاس‌های فیزیکی رفته و به آموزش و یادگیری بپردازند، حل شد.

اکنون برنامه نویسان متخصص تهران سرور نه تنها بیگ بلو باتن فارسی سازی شده را برای کاربران و دوستداران زبان فارسی آماده کرده اند، بلکه با قالبی متفاوت و جذاب به طرفداران سامانه BigBlueButton سرویس دهی می‌کنند.

ویژگی‌های بیگ بلو باتن فارسی

در این ورژن نیز شما تمامی امکانات نسخه‌ی زبان خارجی را در اختیار دارید و همچنان می‌توانید به:

اشتراک گذاری انواع فایل‌های صوتی- پاورپویت - pdf وتصاویر

فعال کردن وبکم و میکروفون

گفتگوی متنی (چت)

ارسال و آموزش روی ویدئو

نمایش صفحه دسکتاپ و برنامه‌های در حال اجرا در کامپیوتر خود

ساخت و استفاده از اتاق‌های مجزای برک اوت

تنظیم قسمت‌های نظرسنجی و مشارکت

تدریس و رسم شکل بر روی تخته سفید مجازی

ضبط کلاس و مشاهده و مرور مجدد آن جلسه درهر زمان که نیاز بود

تعیین سطح دسترسی‌ها و دادن نقش‌های مختلف به کاربران

مدیریت کلاس توسط فرد برگزار کننده

و کنترل ورود و خروج افراد و شاگردان بپردازید و از همه مهمتر با خرید یا اجاره سرور بیگ بلو باتن به زبان فارسی، می‌توانید آن را به LMS نیز متصل کنید.

کاربران تلفن‌های هوشمند کلاس مجازی

اغلب شرکت کنندگان در کلاس‌های مجازی علاقه مندند تا به راحتی از طریق موبایل‌های خود وارد جلسه شوند و بتوانند در کلاس شرکت کنند. جالب است بدانید نسخه تهیه شده از بیگ بلو باتن فارسی امکان ورود کاربران را با تلفن‌های هوشمند نیز برقرار می‌کند و قالب استفاده شده برای این سامانه با تمامی دستگاه‌های لپ تاپ، موبایل، تبلت و … همخوانی دارد و صفحه کلاس کاملاً متناسب با دستگاه مورد استفاده شما می‌باشد.

برای کاربرانی که قصد استفاده از موبایل برای ورود به کلاس مجازی بیگ بلو باتن فارسی را دارند توصیه می‌شود به موارد زیر توجه داشته باشند:

برای ارتباط اینترنتی یک شبکه G LTI4 به منظور دریافت بهترین کیفیت و یا حداقل یک شبکه G3 برای دریافت صدای مناسب و مشاهده محتوای ارائه شده و دیدن صفحه دسکتاپ اشتراک گذاشته شده الزمی می‌باشد.

برای ارتباط بی سیم و Wireless پیشنهاد می‌شود از یک شبکه بی سیم خصوصی استفاده شود، نه شبکه ای که درآن چندین نفرازمنایع به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند.

نکته مهم: برای بهبود وضعیت ارتباطی در حین استفاده از سامانه، تمامی برنامه‌هایی که در background در حال استفاده از ارتباط شبکه و اینترنت هستند را بسته و متوقف سازید.

فراموش نکنید که یکی از مزایای سامانه بیگ بلو باتن تحت وب بودن آن است. یعنی هیچ فرقی نمی‌کند شما از چه سیستم عامل و یا پلتفرمی قصد دارید از آن استفاده کنید. BBB با همه پلتفرم‌های مک، لینوکس، ویندوز و حتی اندروید سازگار هست و به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما برای تهیه این سامانه جذاب می‌توانید از مشاورین کلاس مجازی تهران سرور راهنمایی‌های لازم را گرفته و بهترین پلان سرویس را به صورت فارسی و کاملاً سفارشی سازی شده خریداری نمایید.

و اما در انتهای این مطلب خوب است به این سوال پاسخ دهیم که:

آیا زبان یک برنامه یا اپلیکیشن در میزان کارایی و کارآمدی آن تاثیر دارد؟

کاملاً مشخص است که جواب این سوال مثبت می‌باشد. استفاده از برنامه‌ها و سامانه‌هایی که ترجمه شده اند و به زبان مادری کاربر درآمده اند، روشی کارآمد برای از بین بردن موانع زبانی و اطمینان از برقراری ارتباط کامل و صحیح بین افرادی است که در آن محیط در حال تبادل و تعامل با یکدیگر هستند. مخصوصاً در امر آموزش که تبادل و تعامل افراد با یکدیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به انتقال درست مفاهیم و درک کامل دروس و مباحث منجر می‌شود.

با این تفاصیل در می‌یابیم که نمی‌شود هر برنامه آنلاینی را به عنوان بستر آموزش و یادگیری انتخاب کرد و علاوه بر توجه به قابلیت‌ها و امکانات یک سامانه آموزشی، باید به زبان آن برنامه و اپلیکیشن نیز توجه داشت.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5288937

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش آنلاین کسب و کارهای اینترنتی رسانه های آنلاین کسب و کار گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو فروشگاه اینترنتی تولید خودرو صنعت خودروسازی خرید آنلاین دکوراسیون منزل واکسن کرونا هتل داری لیزر لپ تاپ صنعت چاپ هنرستان کلاس مجازی زبان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران یعنی سعید اسماعیلی عبور کند.
ستاره ۲۰ ساله‌ای که چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان آسیا بر سکوی نخست ایستاد. حالا کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده ایران در المپیک پاریس، گرایی و اسماعیلی را به مسابقات رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.
در وزن ۶۰ کیلوگرم مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت تعیین ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس هم رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و امیررضا ده بزرگی از فارس و مهدی محسن نژاد به این مسابقات اعزام می‌شوند.
در وزن غیر المپیکی ۸۲ کیلوگرم هم با توجه به عملکرد نامناسب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی سال‌های اخیر در وزن ۷۷ کیلوگرم و محرومیتش، مقرر شد به محمدعلی گرایی شانس مجددی برای حضور در ورزن ۸۲ کیلوگرم داده شود تا با نفر برتر رقابت‌های جام تختی به رقابت‌های رنکینگ مجارستان اعزام شود.

دیگر خبرها

  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است