Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@04:58:21 GMT

چطور موهای خود را تقویت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۱۱۷۶

خبرگزاری آریا- بسیاری از افراد در ارتباط با موهایشان با مشکلاتی رو به رو هستند. موهای شکننده و ضعیف در ظاهر فرد تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد؛ ضمن این که ناسالمی آن بسیار نمایان است و جلب توجه می‌کند. افراد زیادی با مشکلات مختلفی در رابطه با موهایشان مواجه هستند. عوامل مختلفی از جمله عامل ژنتیک بر نوع مو، استحکام و حجم آن نقش تاثیرگذاری دارد؛ اما هرگز به این معنی نیست که فردی با موهای ضعیف و شکننده هیچ کنترلی در جهت تقویت و بهبود تارهای مو، روی موهای خود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای داشتن موهایی سالم و مستحکم رعایت یک سری از اصول لازم است، مثل موارد خشک کردن و حرارت داردن به موها. در این خصوص توصیه می شود که برای کمتر شدن آسیب های ناشی از خشک کردن مو، سشوار با فاصله تقریبا 15 سانتی‌متر از موهای خیس قرار داده شود؛ همچنین برای کمتر شدن آسیب های ناشی از استفاده این محصولات، توصیه می شود آن را دائما حرکت داده و حرارت فقط روی یک نقطه از موها متمرکز نباشد. حرارت بیش ازحد، می‌تواند باعث ضعیف شدن مو و در نتیجه آن آسیب به تارمو شود. سشوار، اتو مو، فر کننده، بیگودی، بابلیس و سایر دستگاه‌های حرارتی حالت دهنده مو تاثیر منفی‌ بر مو می‌گذارند، به ویژه اگر موهایتان نازک، خشک یا شکننده باشند.

مکمل پوست و مو

مو ها نیز مانند سایر قسمت های بدن، برای حفظ سلامت و استحکام خود نیازمند انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص هستند. اگر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن از طریق مواد خوراکی کافی نباشد، لازم است از خانواده مولتی ویتامین‌ها استفاده کرد. ویتامین‌ها و موادمعدنی بهترین مکمل های مو هستند که برای تقویت و شادابی مو مفید می باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده بین کمبود موارد مغذی و ریزش مو ارتباط مستقیم وجود دارد. از جمله ویتامین‌ها و مواد مغذی که در رشد و سلامت مو موثر هستند ویتامین هایA است که در سیبزمینی، هویج و کردو. ... فراوان است. ویتامینB به ویژه بیوتین و ویتامین C همچنین ویتامین D و E در تقویت موها موثر هستند.

در کنار استفاده از مکمل پوست و مو رعایت مواردی از جمله شستن مکرر مو می تواند باعث آسیب به ریشه مو شود. به این دلیل که مو را خشک و ساقه آن را آسیب پذیر می‌کند. بیشتر شامپوها دارای موادی هستند که در کنار کم کردن چربی و رفع کثیفی مو، چربی طبیعی مو را نیز از بین می‌برند. در شرایط وجود موی فوق العاده چرب نیز می‌توان از شامپوهای روزانه استفاده کرد که در صورت استفاده مداوم آسیب کمتری به مو می شوند.

در روتین مراقبت از مو بهتر است موها در هفته 2تا 3 بار شسته شوند. در کنار استفاده از بهترین مکمل های پوست و مو برای تقویت مو لازم است، استفاده زیاد از ماسک مو نیز مورد توجه قرار بگیرد. مساله استفاده کمتر از حالت دهنده های مو و استفاده از ماسک مو و روغن درمانی‌های بیش از حد از مواردی است که باید از افراط در آن اجتناب کرد. علاوه بر این‌ها رژیم غذایی سالم به بازسازی موهای ضعیف کمک می‌کند؛ گاهی ضعیف شدن موها می تواند نتیجه رژیم غذایی ناسالم باشد. اگر به هر دلیل بدن فرد با کمبود ویتانین‌ها و ریز مغذی‌ها مواجه شود باید از طریق مصرف مکمل‌های غذایی که حاوی ترکیبات ویژه پوست، مو و ناخن هستند جبران شود. مکمل‌های غذایی پوست مو و ناخن شامل انواع قرص، کپسول، پودر و حتی آمپول است که بسته به دوز و زمان مصرف می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید.

روتین مراقبت از مو

برای محافظت از موها لازم است روتین مراقبت از مو رعایت شود، این روتین شامل روش‌های مراقبتی برای هر مدل مو بسته به جنس آن، متفاوت است. به همین دلیل است که توصیه می شود از موها بر اساس روتین مشخص مراقبت شود. رعایت روتین مراقبت از مو باعث سلامت، شادابی و درخشندگی موها می‌شود. برای گرفتن نتیجه مطلوب از مراقبت موها باید روتین مراقبت مو، مخصوص هر مدل مو را رعایت کرد، نه یک برنامه ثابت برای همه مدل موها. در واقع نکته مهم در مراقبت از مو این است که بدانیم برای هر مدل مو روش مراقبتی خاصی وجود دارد و باید متناسب با شرایط موهای خود، بهترین و مناسب‌ترین روش را برای مراقبت از موها استفاده کنید.

خرید مکمل از داروخانه

انواع بسیار زیادی از مکمل های پوست و مو ایرانی و خارجی با برند های مختلف برای سلامت پوست مو در بازار موجود است. بهترین راه و ایمن‌ترین راه برای خرید مکمل های پوست و مو خرید مکمل از داروخانه است. برای خرید مکمل های پوست و مو می توان از داروخانه آنلاین و مشاوره‌های آن بهره مند شد. از ویژگی‌های مثبت مکمل‌ها این است که، مکمل‌ها مواد مورد نیاز برای پوست، مو و ناخن را به‌صورت یکجا فراهم می‌کنند؛ نکته حایز اهمیت این است که بعضی از ریز مغذی‌هایی که در مکمل های پوست و مو وجود دارد، از طریق مواد غذایی جذب نمی شود؛ حتی برخی از آنتی اکسیدان ها در مواد و گیاهانی هستند که ارزش خوراکی ندارند، اما در مکمل‌ها قابل جذب است. این در حالی است که فرد مصرف کننده مکمل با استفاده از آن نیازی به استفاده از مواد غذایی متفاوت با کالری بالا ندارد. خرید آنلاین مکمل بدون نیاز به نسخه معمولا از امکاناتی‌ست که داروخانه‌های آنلاین در اختیارکاربر قرار میدهد.

داروخانه آنلاین دارودراگ سعی درتامین محصولات اعم از مکمل پوست و مو، آرایشی بهداشتی دارد. خرید مکمل از داروخانه این امکان را فراهم می آورد ،تا فرد متقاضی خرید آنلاین مکمل و دیگر محصولات بتواند بهترین محصولات ایرانی و خارجی از نمایندگان رسمی از بهترین برندهای روز دنیا را در اختیار داشته باشد. تنوع محصولات آرایشی بهداشتی و انواع مکمل‌ها به حدی بالاست که خرید آنلاین مکمل از داروخانه آنلاین به نظر قدرت انتخاب بیشتری به فردی که قصد خرید و استفاده از این محصولات را دارد، می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مو تقویت مکمل های پوست و مو مکمل از داروخانه ویتامین ها خرید مکمل مکمل ها مدل مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس بیمارستان فاطمیه همدان در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: این بیمارستان بخشی برای بستری بیماران ویژه و بخشی برای بیماران عادی داشت، اما راه اندازی بخشی برای مراقبت از بیمادان خاص ضروری به نظر می‌رسید.

شمیم پیله ور افزود: مرجعیت بیمارستان فاطمیه و مراجعه شمار زیادی از بانوان همدانی و حتی بیمارانی از خارج از استان به این مرکز، ضرورت ایجاد این بخش را دو چندان کرد.

او تأکید کرد: در این بخش مادران باردار، مادران پس از بارداری و حتی مادرانی که نیاز به جراحی‌های زنانه دارند پذیرش می‌شوند.

پیله ور تصریح کرد: در این مرکز یک سری مراقبت خاص انجام می‌شود و در صورت نیاز از این محل برای هماهنگی به منظور انتقال بیمار به بخش آی. سی. یو استفاده شود.

بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص دارای ۱۱ تخت است که پنج تخت برای بیماران «اچ. دی. او»، «پرگ لمسی» (بیماران فشار خون بالا)، «اکلمسی»، «هلپ» (بیماران پرخطر)، «خونریزی شدید»، «آی. تی. پی» (پلاکت پایین)، «بیماران دارای تشنج» و ۶ تخت دیگر برای بیماران داخلی است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟