Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- از خستگی این روزهای پرستاران و پزشکان مراکز درمانی نیروهای مسلح که بیش از ۱۷ ماه است با ویروس هزار چهره و منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌جنگند که بگذریم بی ‌مهری‌هایی می‌‌بینند که شایسته آنها نیست و خستگی را بر تنشان می‌گذارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، بیش از 17 ماه است که همه ما با واژه مدافعان سلامت که اصلی ترین نقش را در حفظ سلامت مردم کشورمان ایفا کرده‌اند بسیار روبه رو شده‌ایم، پزشکان و پرستارانی که برای بهبودی و سلامت بیمارانی که با ویروس هزار چهره و منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌جنگند و علاوه بر تمام مشکلات و دغدغه‌های کاری و روحی گاها مورد بی مهری نیز قرار می‌گیرند، بی مهری از طرف بیمارانی که به دلیل حال نامساعدی که دارند و یا همراهانی که به دلیل نگرانی برای بیمارشان کنترل خود را از دست داده و برخورد ناشایستی با آنها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما در این میان پرستاران و پزشکان مراکز درمانی نیروهای مسلح در استان لرستان علاوه بر تمام بی مهری‌هایی که اشاره کردیم مورد بی مهری مسئولان استان نیز قرار گرفته‌اند این در حالی است که این پزشکان و پرستاران نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مبارزه بیش از همه روزهای سختی را گذراندند، تسکین دهنده دردهای بیماران شدند و با خانواده‌های درگذشتگان همدردی کردند چه بسا خود نیز زخم خورده این بیماری شدند و جان عزیزشان را در این مسیر فدا کردند.

ولی متاسفانه حتی در روزهایی که در تقویم سلامت ایران اسلامی به نام روز پرستار و پزشک نامگذاری شده که در واقع بیانگر ارزش و جایگاه این شغل‌های مقدس در باور جامعه و فرصتی برای تجلیل از خدمات شبانه روزی این عزیزان است، پرستاران و پزشکان مراکز درمانی نیروهای مسلح استان لرستان در حد یک خدا قوت تلفنی از طرف مسئولان ارشد استان سهمی نداشته‌اند.

کاروان عزاداری «نسل حسینی» در روز پزشک به بیمارستان بقیةالله(عج) رفت + فیلمآیت‌الله مکارم‌شیرازی: روز پزشک، یادآور ‌مجاهدت‌های پزشکان در مقابله با کرونا است/ مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد ضمن تبریک روز پزشک به مدافعان سلامت اظهار داشت: روز گذشته به منظور تبریک روز پزشک با حضور در بیمارستان 525 ارتش جمهوری اسلامی در استان و همچنین مراکز واکسیناسیون و درمانی سپاه استان این روز را به پزشکان و پرستاران بخش‌های کرونایی این دو بیمارستان تبریک و از زحمات آنها قدردانی کردیم.

اختصاص کلیه تخت‌های بیمارستان ارتش به بیماران کرونایی

وی افزود: بیمارستان 525 ارتش در استان لرستان 32 تختخوابه است که هم اکنون 32 بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند در واقع می‌شود گفت کلیه تخت‌های بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: از اردیبهشت امسال با توجه به اعلام آمادگی ارتش جهت ارائه خدمت به بیماران کرونایی استان تاکنون 8 هزار و 500 بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان 525 ارتش استان مراجعه کردند که از این تعداد 305 نفر بستری شدند و خوشبختانه با داشتن کادر درمان مجرب حتی یک نفر فوتی ناشی از کرونا در این بیمارستان گزارش نشده است.

وی بیان کرد: اکثر افرادی که هم اکنون در بیمارستان ارتش استان بستری هستند غیر نظامی هستند که همین امر سبب شده باری از روی دوش دانشگاه علوم پزشکی برداشته شده است.

رشیدی گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان 6 مراکز واکسیناسیون مستقل توسط سپاه حضرت ابوالفضل (ع) راه‌اندازی شده و تاکنون بیش از23 هزار دز واکسن در این مراکز واکسیناسیون به مراجعه کنندگان تزریق شده است.

مراجعه 15 هزار بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی سپاه

وی با بیان اینکه تاکنون 15 هزار بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان مراجعه کرده‌اند تصریح کرد: کمک جایگزینی کادر درمان را از دیگر اقدامات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در مقابله با کرونا که تاکنون لیست بیش از 50 نفر پرستار و پزشک برای مقابله با کرونا را در اختیار دانشگاه علوم‌ پزشکی لرستان قرار داده‌‌ شده تا در کنار مدافعان سلامت به بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطر نشان کرد: سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در استان اعلام آمادگی کرده است که جهت تسریع و تسهیل در امر واکسیناسیون کلیه سالن‌های ورزشی و حسینه های سپاه در سراسر استان را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌ دهند.

وی اظهار داشت: اینکه پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های نیروهای مسلح در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری از ابتدای شیوع کرونا با تمام امکانات بیمارستانها و نیروهای درمانی جهت مقابله با ویروس کرونا ورود کرده‌ند یک تکلیف و وظیفه است ولی در این میان ما مسئولان نیز در قبال این کادر درمان و مدافعان سلامت مراکز درمانی نیروهای مسلح وظایفی به عهده داریم.

رشیدی ضمن انتقاد به بی مهری مسئولان استانداری و علوم پزشکی استان به کادر درمان مراکز درمانی نیروهای مسلح افزود: با توجه به فرا رسیدن روز پزشک از طرف دانشگاه علوم پزشکی و استانداری مراسمی جهت قدردانی از پزشکان و مدافعان سلامت برگزار شد ولی متاسفانه جای مدافعان سلامت مراکز درمانی نیروهای مسلح خالی بود در حالی که انتظار می‌رفت پزشکان و مدافعان سلامت مراکز درمانی نیروهای مسلح در این مراسم قدردانی مغفول نمانند.

گزارش از پگاه دالوند

انتهای پیام/645/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماران کرونایی سپاه حضرت ابوالفضل پزشکان و پرستاران دانشگاه علوم کادر درمان علوم پزشکی روز پزشک بی مهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند

سعید کریمی، با تاکید بر اینکه تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد است، گفت: بیش از این میزان امکان گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان مانند پزشکان عمومی، اطفال، نسخه نویس، عفونی، بیهوشی و پاتولوژی وجود ندارد.

وی افزود: هر چند گرفتن زیرمیزی اقدامی خلاف قانون است اما این موضوع باید مستند باشد و صرف اینکه کسی ادعا کند پزشکی زیرمیزی دریافت یا مطالبه کرده است برای محکمه مستدل نیست و باید در این رابطه مستندات کافی یعنی فیش واریزی وجود داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: پرونده‌های زیرمیزی توسط ما جمع آوری و برای تعزیرات، دادستانی و نظام پزشکی ارسال می‌شود و آنها هم از ما می‌خواهند مستندات لازم را ارائه کنیم و اگر وجود نداشته باشد حکم برائت صادر می‌شود بنابراین در این رابطه از هموطنان درخواست داریم اگر پزشکی از آن ها درخواست پول خارج از تعرفه و زیرمیزی کرد با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند و از سویی اگر پولی واریز می‌کنند مستندات آن را جمع آوری و ارائه کنند.

کریمی با یادآوری اینکه مجازات‌های زیرمیزی در نشست سران قوا تشدید شده است، گفت: در صورتی که اثبات شود پزشک زیرمیزی گرفته برای مرتبه اول ۱۰ برابر، مرتبه دوم ۲۵ برابر و مرتبه سوم تا ۵۰ برابر جریمه می‌شود و این مجازات‌ها به طور قطع بازدارنده بوده و در این رابطه حتی پزشکانی بودند که میلیاردی جریمه شدند.

وی تنها مشکل برخورد با معضل زیرمیزی را اثبات آن دانست و گفت: اثبات این معضل باید مستدل باشد زیرا برخی ادعا می‌کنند که از ما زیرمیزی گرفته شده اما هیچ گونه مستنداتی ندارند بنابراین موضوع قابل پیگیری نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین