Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد هابیلیان با اشاره به اینکه حضور میدانی رئیس دستگاه قضا، مقدمه‌ساز امیدبخشی در جامعه است گفت: پیگیری پرونده‌های کثیرالشاکی در قوه قضائیه که ریشه‌هایی در بعضی معضلات اجتماعی دارند مشکلات هزاران نفر باز خواهد کرد. سید «محمدجواد هاشمی‌نژاد» در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ورود رئیس قوه قضائیه به اصلاح برخی رویه‌های غلط یا همراه با اشکال در ساختار عدلیه و موضوع مهم پرونده‌های کثیرالشاکی، بیان داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای سابقه‌ای طولانی در قوه قضائیه همراه با شناخت کافی از مشکلات و معضلات موجود داردند که حل آن در حوزه اختیارات این قوه و مطالبه جدی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس بنیاد هابیلیان تأکید کرد: تجارب و کارنامه موفقی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در مسند‌های مختلف به ویژه در دستگاه قضا دارند، باعث شد مقام معظم رهبری ایشان را به‌عنوان ریاست محترم قوه قضائیه انتخاب کنند.

وی پیگیری پرونده‌های کثیرالشاکی را از شاخه‌های اقدامات زیربنایی رئیس قوه قضائیه در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم برشمرد و گفت: حضور میدانی و نگاه ویژه به این دست اقدامات، قطعاً در جامعه در رابطه با امید بخشی بسیار تأثیرگذار است.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه پرونده‌های کثیرالشاکی در قوه قضائیه، ریشه‌هایی در بعضی معضلات اجتماعی دارند، تصریح کرد: پیگیری این پرونده‌ها، مشکلات هزاران نفر باز خواهد کرد.

رئیس بنیاد هابیلیان انتخاب آیت‌الله رئیسی را به عنوان رئیس جمهور بستر مناسب تعامل قوه قضائیه با قوه مجریه برشمرد و گفت: این تعامل در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم بسیار مؤثر است، زیرا بسیاری از جرائم و معضلات موجود ریشه در تصمیم‌گیری‌های سایر قوا دارد.

وی ادامه داد: با توجه به حضور میدانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای و پیگیری جدی موارد خاص در قوه قضائیه، افق روشنی پیش روی دستگاه قضا قرار دارد.

هاشمی‌نژاد با تأکید بر اینکه یکی از طرح‌های رئیس قوه قضائیه در کاهش مراجعات حضوری به قوه قضائیه مُدرن‌سازی پاسخ‌گویی به مراجعین در قوه قضائیه است، تصریح کرد: شاهد اقداماتی در این رابطه هستیم که زمینه‌سازی رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضا خواهد بود.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ۲۱ مرداد ماه در جریان سفر به استان البرز، در اقدامی بدیع برای شناسایی ملموس و دقیق مشکلات و زمینه‌هایی که به خلق پرونده‌های کثیرالشاکی و اطاله دادرسی در رسیدگی به آن‌ها منجر می‌شود، جلسه مدیریتی و تخصصی ویژه برگزار کرد.

نشستی مدیریتی و تخصصی فوق‌الذکر با موضوع «تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و جلوگیری از تشکیل آن‌ها» در محل دادگستری کل استان البرز با مدیریت رئیس دستگاه قضا برگزار شد و در این نشست تخصصی، ابعاد، زوایا، مصادیق، مشکلات و معضلات «پرونده کثیرالشاکی کلاهبرداری خودرویی در هشتگرد» با حضور متهمین، شاکیان، وکلا، نماینده دادستان و قاضی پرونده، بررسی شد.

موضوع شکل‌گیری پرونده‌های کثیرالشاکی و اطاله دادرسی در رسیدگی به آن‌ها از مشکلات دستگاه قضایی و بخشی از مردم در سال‌های اخیر بوده که خود این پرونده‌ها موجب کند شدن روند فعالیت نظام قضایی شده است.

 

بیشتر بخوانید: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده‌های کثیرالشاکی: کسانی که با کلاهبرداری از مردم به سود‌های سرشار می‌رسند باید نقره داغ شوند

انتهای پیام/ برچسب ها: قوه قضاییه حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه حجت الاسلام محسنی اژه ای حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای پرونده های کثیرالشاکی رئیس بنیاد هابیلیان قوه قضائیه حضور میدانی دستگاه قضا پرونده ها رئیس قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد


به گزارش تابناک به نقل از  تسنیم، علی صالحی؛ دادستان تهران اظهار کرد: متهمان این پرونده با مانور‌های متقلبانه اقدام به اخذ وجوه بدون مجوز در قبال پیش فروش خودرو نموده و با توجه به عدم ایفای تعهدات، ضمن ارتکاب اخلال 6 هزار میلیارد ریالی در نظام اقتصادی کشور، مبالغ هنگفتی تحصیل مال نامشروع، پولشویی و ایراد خسارت به مالباختگان مرتکب شده‌اند.

دادستان تهران افزود: این پرونده 1294 شاکی و 43 متهم دارد و متهمان اصلی که 16 نفر هستند با عناوین اتهامی مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق اخذ وجوه بدون مجوز قانونی (جمعاً به مبلغ 6037 میلیارد و 620 میلیون ریال)، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و پولشویی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

 

وی تصریح کرد: برای 23 نفر از متهمان پرونده که به عنوان واسطه در جذب مشتری نقش داشته و پورسانت دریافت می‌کردند؛ به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع درخواست مجازات شده است، ضمن اینکه دو نفر از متهمان به اتهام پولشویی و دو نفر دیگر به اتهام اختفا و تصاحب صوری اموال متهمان در مرحله تحقیقات قضایی، تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

دادستان تهران با تأکید بر اهتمام دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی به جرایم عمده و کلان اخلال گران در نظام اقتصادی کشور؛ اظهار داشت: متهمان این پرونده پس از اخذ وجوه کلان از طریق مانور‌های متقلبانه، گرچه بدواً حدود 2000 خودرو به مشتریان تحویل داده بودند؛ لیکن از اجرای تعهدات خود نسبت به 2754 خودروی باقی مانده سر باز می‌زنند که این موضوع موجب طرح شکایت از سوی مالباختگان و تشکیل پرونده کثیرالشاکی در مرجع قضایی می‌شود، که بلافاصله تحقیقات قضایی آغاز و پرونده با 1294 شاکی و 43 متهم با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراجع نظارتی به منظور پیشگیری از عملکرد اخلال گران اقتصادی و تسریع در توقف اقدامات مجرمانه، مکلفند راجع به گزارش‌های کمیته مبارزه با پولشویی در خصوص معاملات مشکوک، اقدامات به موقع و مؤثر انجام دهند، ضمن اینکه شهروندان هم می‌بایست قبل از افتادن به دام کلاهبرداران، در خصوص قانونی بودن فعالیت‌های شرکت‌های پیش فروش خودرو، تحقیق و بررسی کنند.

دیگر خبرها

  • خبرگزاری قوه قضاییه جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی منتشر کرد
  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد