Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خواستار شفافیت نسبت به نحوه توزیع داروی حیاتی اکتمرا در بیمارستان‌های این استان شد.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خواستار شفافیت نسبت به نحوه توزیع داروی حیاتی اکتمرا در بیمارستان‌های این استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نامه آمده است:

ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) و سپاس از زحمات مبارزان خط مقدم عرصه بهداشت و درمان در میدان جنگ ویروس منحوس کرونا، باتوجه به وخیم شدن شیوع و همه‌گیری موج جدید ویروس کرونا در استان گلستان و افزایش بستری بیماران در بیمارستان‌ها، اکنون شاهد کوتاهی در نحوه توزیع و زمان مناسب توزیع داروی حیاتی «اکتمرا» در استان هستیم.

همچنین باخبر شده‌ایم که متاسفانه به دلیل عدم نظارت بر نحوه توزیع و میزان نیاز بیمارستان‌ها به این دارو، همراهان بیماران به خارج از بیمارستان‌ها، برای دریافت این دارو هدایت می‌شوند.

ضمن اینکه، هزینه آزاد تهیه این دارو در بازار آزاد چیزی به ارزش متغیر ۱۰ الی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است که همین مبلغ در سهمیه دولتی با قیمت ۲ میلیون تومان فروخته می‌شود و وظیفه توزیع و پخش مناسب آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است، بدیهی است که این عدم مدیریت مناسب دراین بهبوهه نامناسب اقتصادی باعث لطمه دیدن بیماران کرونایی می‌شود و در این حین جیب دلالان دارو و بازار سیاه دارو، از خون بیماران پر پول می‌شود.

خواستار پاسخ شفاف نسبت به نحوه توزیع این دارو حیاتی در بیمارستان‌ها هستیم و همچنین تاکید می‌کنیم که رسیدگی به این امر بسیار ضروری بوده و از آنجایی که این دارو در نجات‌بخشی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها نقش بسزایی دارد هرگونه غفلت و کوتاهی در این زمینه یعنی بازی با جان بیمارانی که شاید اندک امیدی برایشان باقی مانده باشد.

در مقام مسئول، شایسته است که به توزیع این دارو در بیمارستان‌ها توجه شود تا به همان نیاز اعلامی دارو دریافت کرده تا نکند که خانواده بیماران کرونایی برای تهیه این دارو در بازار سیاه، دست به دامان دلالان مرگ شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی گلستان دانشگاه علوم پزشکی گلستان توزیع داروی اکتمرا شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی توزیع داروی حیاتی بیمارستان ها نحوه توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد