Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، نماینده مردم تهران در مجلس دهم ضمن استقبال از رسیدگی رییس قوه قضاییه به وضعیت زندان های کشور، دو پیشنهاد در این زمینه به وی ارائه کرد.

متن نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای به شرح زیر است:

به نام خدا

‏حجةالاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای

رییس محترم قوه قضاییه
باسلام و احترام

انتشار تصاویر دوربین‌های مداربستۀ زندان اوین بار دیگر وضعیت نامناسب ادارۀ زندان‌ها را در معرض دید همگان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ‌دستور فوری جنابعالی نسبت به رسیدگی به این موضوع و نیز تصریح رییس سازمان زندان‌ها به پذیرش مسئولیت رفتارهای غیر قابل قبول زندانبانان و اعلام تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی از سوی ایشان، که در نوع خود بی‌سابقه بود، گامی به جلو محسوب می‌شود.

طی چهار دهه گذشته موضوع وضعیت زندانها هر از گاهی مطرح شده و اقدامات مقطعی، از قبیل تعیین هیأتی ویژه برای بررسی موردی آن یا صدور بخشنامه برای رعایت حقوق زندانیان و نظایر آن صورت گرفته است، اما هیچگاه تمهیدات اساسی و ساختاری برای جلوگیری از این وضع اتخاذ نشده است.

برای حل اساسی این معضل دو راهکار زیر پیشنهاد می‌شود:

۱- تشکیل یک هیأت دائمی برای نظارت بر زندان‌ها متشکل از سه قوه که اینجانب طرح آن را به مجلس دهم ارائه کردم و مورد استقبال قوۀ قضاییه قرار گرفت اما به علت ضیق وقت مورد بررسی و تصویب قرار نگرفت.

۲- انتزاع سازمان زندان‌ها از قوۀ قضاییه و الحاق آن به قوۀ مجریه، باتوجه به اینکه ادارۀ زندان‌ها امری قضایی نیست و ماهیت اجرایی دارد و ضمنا امکان نظارت مجلس بر آن را فراهم می‌سازد. در این مورد نیز در مجلس دهم طرحی تدوین و به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

امید است این رویداد موجب شود که ضمن رسیدگی به موضوع و مجازات مأموران و مسئولان متخلف و اعادۀ حقوق زندانیان، حل ریشه ای و ساختاری آن مورد اهتمام جنابعالی قرار گیرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: محمود صادقی محسنی اژه ای سازمان زندان ها قوه قضاییه قوه مجریه زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از کشته و زخمی شدن یک زن و شوهر در تصادف جاده‌ای در محور زرند رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری زرند، مرتضی بخشی با بیان اینکه حادثه برخورد کامیون با وانت در ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت به این سازمان اعلام و نیروهای امداد و نجات بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، اظهار کرد: در این حادثه یک دستگاه کامیون با وانت مزدا برخورد داشته که متاسفانه سرنشین وانت در این حادثه جان باخته است.

وی با اعلام اینکه نیروهای این سازمان، سرنشین را از داخل خودرو به خارج منتقل و بعد از تأیید فوت وی توسط اورژانس به سردخانه منتقل شد, افزود: در این حادثه راننده خودرو دچار مصدومیت شده بود که توسط نیروهای اورژانس به مرکز درمانی منتقل شده و علت حادثه توسط پلیس راه در حال بررسی است.

کد خبر 749535

دیگر خبرها

  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل در قوه قضاییه
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • مصاحبه بد موقع و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!
  • مصاحبه بد موقع و و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!