Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: احزاب از دولت نقد منصفانه داشته باشند، راهکار ارائه دهند و انتظارات را مدیریت کنند.

محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم،درباره چگونگی کمک احزاب به دولت جدید گفت: در ابتدا احزاب حامی دولت نباید سهم خواهی کنند، سایر احزاب نقد منصفانه داشته باشند، راهکار ارائه دهند ، انتظارات را مدیریت کنند که فراتر از ظرفیت دولت نباشد و پمپاژ یاس در جامعه نداشته باشند، زیرا یاس مهم‌ترین عامل آتشفشان خشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درپاسخ به اینکه آیا روحیه دولت مشورت پذیر است؟ گفت: معتقدم که رئیسی خودش دارای روحیه خوبی در زمینه تعامل خواهد بود، به خصوص که همین خط ارتباطی که با نخبگان برقرار کرده نشان این است که تمایل دارد تا از دیدگاه نخبگان جامعه بهره مند باشد.

وکیلی افزود: اما اینکه در کل دولت چقدر این روحیه تعامل وجود داشته باشد من نمی دانم، زیرا چندان با روحیه افرادی که انتخاب شده اند آشنا نیستم، اما خود آقای رئیسی از روحیه انتقاد پذیری خوبی بهره مند است و تلاشش هم دست کم در این گام های ابتدایی این بوده که در پی شنیدن صدای نخبگان جامعه باشد.
تعابیر خوبی از عنوان دولت در سایه وجود ندارد

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم، با اشاره به تشکیل دولت سایه توسط احزاب به عنوان بازوی کمکی دولت بیان کرد: حقیقت این است که از عنوان دولت در سایه در ادبیات سیاسی ایران خاطرات خوبی وجود ندارد و تعابیر خوبی از این واژه نمی‌شود، عنوان دولت در سایه عنوانی است که همواره نسبت به آن اعتراض بوده، اما این موضوع که احزاب همواره موضوعات مختلف را رصد کنند و به صورت منسجم فعالیت ها را زیر ذره بین داشته و رسانه ها تشویق شوند به نقد اقدام بسیار به جایی است. من حتی پیشنهادم به آقای رئیسی این است که جایزه ای برای برترین انتقاد در نظر بگیرد.

وی در تشریح این موضوع بیان کرد: گروه های سیاسی در گفتمان عمومی جامعه همواره ملت را از عنوان «دولت در سایه» ترسانده اند و به همین دلیل گاردی نسبت به این موضوع وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دولت در سایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد

ایسنا/تهران پارک بانوان شهر امیریه در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان کلنگ زنی شد که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان شهریار گفت: جامعه اسلامی توجه ویژه ای به نقش بانوان در خانواده و جامعه دارد که در این راستا ایجاد روحیه نشاط و ارتقاء سرانه ورزشی این قشر تاثیرگذار امری حیاتی است.

علیرضا فاتحی نژاد در این خصوص اظهار کرد: حضور زنان در تمامی حوزه‌های مختلف جامعه چشم گیر و غیر قابل انکار است. زمانی که انتظار حفظ حریم و استمرار حضور موثر زنان در جامعه را داریم باید بستر لازم برای ارتقای روحیه‌ شور و نشاط در جامعه ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: توسعه اماکن مخصوص بانوان یکی از این بسترها بوده که نیازمند توجه ویژه مسئولین، شهرداری‌ها و شوراها است.

فاتحی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: کلنگ زنی پارک ویژه بانوان نیز ضرورتی بود که به همت شهرداری شهریار و با پشتیبانی اعضای شورای این شهر انجام یافته و امیدواریم در مهلت مقرر شده شاهد افتتاح این پارک باشیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • تصویری از پلاکارد روحانیون علیه ابراهیم رئیسی در تجمع قم
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید