Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@10:46:31 GMT

۶ هزار دستگاه خودروی معوق داریم

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۱۷۴۵

۶ هزار دستگاه خودروی معوق داریم

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: حدود ۶ هزار دستگاه خودروی معوق داریم که امیدوارم با برنامه‌ای که در این بخش دیده شده از ۱۰ شهریورماه این معوقات به صفر برسد.

سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه آغاز به کار مرکز جدید واکسیناسیون صنعت قطعه سازی در خصوص آخرین میزان معوقات گروه خودروسازی سایپا و اینکه چه زمانی معوقات این مجموعه به صفر نزدیک می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶ هزار دستگاه خودروی معوق داریم که امیدوارم با برنامه جامع و دقیقی که در این بخش دیده شده از ۱۰ شهریورماه این معوقات به صفر برسد و خودرو‌ها به روز تحویل مشتریان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با پیش بینی اینکه با ادامه روند افزایشی تولید خودرو دیگر شاهد تعهد معوق نخواهیم بود، تصریح کرد: بیش از دو سال طول کشید تا مجموعه سایپا بتواند ۳۰۰ هزار دستگاه خودرویی را که در مدیریت‌های گذشته معوق شده بود، تحویل دهد. صفر شدن معوقات خودرویی از هفته آینده، اقدام مهمی است که با تلاش و همت مهندسان و کارگران خط تولید سایپا و قطعه سازان به دست می‌آید.

سلیمانی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار و اینکه عنوان می‌شود کاهش عرضه شرکت‌های خودروسازی منجر به رشد صعودی قیمت‌ها شده است، گفت: بیان کاهش عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی مسئله انحرافی است؛ بحث افزایش نرخ ارز، رشد قیمت نهاده‌های تولید و سایر مسایل جانبی باعث شده که قیمت خودرو در بازار تحت الشعاع قرار گیرد و به سمت افزایش حرکت کند و این امر تنها در مورد خودرو اتفاق نیفتاده است.

او بیان کرد: تمام تلاش ما این است که عرضه خودرو در بازار افزایش پیدا کند تا عرضه و تقاضا به تناسب برسد و دست دلالان از بازار خودرو کوتاه شود؛ بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت و اینکه این امر تا چه حد باعث ضرر و زیان شرکت‌های خودروسازی می‌شود، تصریح کرد: قیمت خودرو بر اساس نرخ تورم تعیین می‌شود، اما مشکل این است که پس از افزایش نرخ تورم و فشار‌هایی که بعضی از مولفه‌های اقتصادی وارد می‌کند، نسبت به قیمت خودرو تجدید نظر می‌شود، این در حالی است که باید در همان زمان که نرخ تورم افزایشی می‌شود، قیمت خودرو بازنگری شود تا شرکت‌های خودروسازی با ضرر و زیان روبه‌رو نشوند.

او در خصوص رشد تولید امسال نیز اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی که در زمینه تولید صورت گرفت از ابتدای امسال حدود ۴ درصد بیشتر از برنامه ابلاغ شده تولید خودرو صورت گرفته و از نظر تحویل خودرو هم افزایش ۲۵ درصدی و بیشتر از برنامه مصوب، ثبت شده است.

سلیمانی درباره تحویل خودروی شاهین و روندی که این بخش وجود دارد، گفت: از روز شنبه این هفته، تولید خودروی شاهین به ۱۵۰ دستگاه در روز رسیده است و این در حالی است که هفته‌های گذشته میزان تولید این خودرو کمتر از ۱۰۰ دستگاه در روز بود؛ این امر نوید بخش آن است که مشکلی در تامین و تدارک قطعات مورد نیاز خودروی شاهین نداریم و تحویل این خودرو به مشتریان نیز با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.


او با بیان اینکه تحریم و فضای اقتصاد باعث شد که روند تامین قطعات خودرو با چالش‌هایی مواجه شود، اظهار کرد: با همکاری و همدلی تمام بخش‌ها روند تامین قطعات بهبود یافته است و با افزایش تولید محصولات و ورود محصولات جدید به خط تولید سایپا، محصولات قدیمی کنار گذاشته خواهند شد.

سلیمانی گفت: این امر کمک می‌کند تا ضمن تامین خواسته‌های مردم، بازار خودرو متحول شود؛ بر این اساس امیدوارم که در ۶ ماهه دوم امسال، محصولات جدید سایپا شامل شاهین اتومات، آریا و اطلس، تجاری سازی و به بازار عرضه شود.

/ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا شرکت های خودروسازی هزار دستگاه خودروی قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد