Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:17:39 GMT

نبود اسپوتنیک/احتمال جایگزین شدن یک واکسن دیگر

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۲۳۲۷

نبود اسپوتنیک/احتمال جایگزین شدن یک واکسن دیگر

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که هم‌اینک هیچ کجای کشور دوز دوم اسپوتنیک موجود نیست و در صورت وارد نشدن آن، ناچار باید جایگزین آن به گروه‌های هدف و سنی دریافت کننده دوز اول، اعلام شود.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا از کسانی که دوز اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده و زمان دریافت دوز دوم آنها رسیده، خواستار صبوری شد و گفت: روز گذشته مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت در این باره داشته‌ایم که در صورت نبود و واردات آن، واکسن جایگزین اعلام و اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: هر واکسن، حداقل و حداکثری دارد که معمولا اگر تا ٩٠ روز فاصله با دوز دوم آن فاصله ایجاد شود، مشکلی به وجود نمی‌آید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: امکان دارد اصلا دوز دوم وارد نشود و به همین دلیل طی مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت تقاضا کردیم که این موضوع در کمیته علمی مطرح شود تا بررسی شود که در صورت عدم واردات دوز دوم واکسن اسپوتنیک، چه واکسنی جایگزین شود اما در عین حال اعلام شده که ممکن است دوز دوم وارد شود.

همتی خاطرنشان کرد: نگرانی از بابت دوز دوم وجود ندارد، چرا که هر واکسنی با همان دوز اول هم یک مقداری ایمنی ایجاد می‌کند و با دوز دوم ایمنی کامل تر می‌رود.

او همچنین در خصوص زمان دریافت دوز سوم واکسن ویژه کادر درمان و افراد در معرض خطر، گفت: در حال حاضر اگر بخواهیم دوز سوم را برای این دو گروه آغاز کنیم، سامانه قبول نمی‌کند و در صورتی که کمیته علمی وازت بهداشت تایید کند این کار انجام خواهد شد اما تاکنون تاییدیه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: آمارهای روند ابتلا به بیماری در فارس طی روزهای اخیر ثابت بوده و باید به این اطمینان برسیم که به قله رسیده‌ایم و سیر نزولی را در روزهای آینده طی خواهیم کرد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اسپوتنیک دانشگاه علوم پزشکی شیراز وزارت بهداشت دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روسها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع روسی از هدف قرار دادن انبار پهپادهای اوکراینی در خارکوف خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که صبح امروز منطقه صنعتی اوستووو هدف قرار گرفت و به دنبال آن آمبولانس ها به محل حمله شتافتند.

منابع روسی از زخمی شدن دستکم ۳۰ نظامی اوکراینی در جریان حمله به خارکوف خبر دادند.

اسپوتنیک گزارش داد: در واکنش به حمله های نیروهای مسلح اوکراین به اهداف غیرنظامی، نیروهای روسی به طور مرتب اهداف نظامی اوکراین و زیر ساختهای صنعتی و مراکز نظامی و ارتباطاتی را هدف قرار می دهند.

کد خبر 6096324

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روسها
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد