Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@03:26:46 GMT

گزینه‌های شهرداری کرج سابقه اجرایی قوی ندارند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۲۴۲۱

گزینه‌های شهرداری کرج سابقه اجرایی قوی ندارند

محسن عبدالعلی پور، دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، درباره روند انتخاب شهردار کرج، گفت: مهم ترین نکته ای که مردم کرج به شورای شهر جدید رای دادن موضوع شفافیت و مبارزه با فساد و ایجاد فضای برای از بین رفتن بروکراسی‌های فسادزاست.

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان البرز با بیان اینکه در نخستین قدم باید شفاف باشد، کدامیک از اعضای شورای شهر چه فردی را برای گزینه شهرداری کرج معرفی کرده است، افزود: شفافیت آرا می‌تواند اولین گام مثبت اعضای شورای شهر باشد، انتخاب شهردار را در یک اتاق شیشه‌ای قرار دهید تا همه مردم بدانند ظاهر و باطن رفتار شما فرقی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این سوال که «آیا افرادی که تخصص اجرایی ندارند می توانند شهردار شوند؟»، بیان کرد: مردم کرج یک شهرداری می‌خواهند که اول سابقه مبارزه با فساد داشته باشد و در مرحله بعدی عدالت  را در شهرداری گسترش دهد.

عبدالعلی پور تصریح کرد: نمی‌شود افرادی را در مسند کار قرار داد که سابقه آنها مبهم است. مردم سوال می‌کنند که اگر قرار بود همین افراد گذشته در مسند قرار بگیرند پس شعار تغییر و مبارزه با فسادی که در هنگام تبلیغات انتخاباتی داده می‌شد چه شد؟

این مقام مسؤول یادآور شد: متاسفانه دیده می‌شود که گزینه‌های نهایی شهرداری کرج یا سابقه اجرایی قوی ندارند، یا در زمانی مسؤولیت داشتند که فساد در شهرداری رخ داده است یا اینکه رشته‌های مرتبط ندارند، اعضای شورای شهر باید بدانند مردم دیگر آزمون و خطا را نخواهند پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان البرز قدم به قدم و سایه به سایه عملکرد اعضای شورای شهر و شهرداری کرج را رصد می کند، تأکید کرد: ما قصد داریم شبکه وسیع مردمی برای مبارزه با فساد در البرز شکل دهیم و هر جا سایه ای از فساد و رانت وجود دارد شفاف به مردم بگوییم تا همه بدانند.

منبع: فارس

کلیدواژه: کرج شهرداری استان البرز فساد اعضای شورای شهر مبارزه با فساد شهرداری کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط مدیران با مردم

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری استان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهوری روی تحقق آن، گفت : در راستای تحقق این شعار انتظار می‌رود حضور و همراهی مردم در فعالیت‌های مختلف استان نمود بیشتری پیدا کند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از همین شروع سال باید ارتباط و تعامل خود را بویژه به شکل دیدار‌های چهره به چهره با مردم افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر فعالیت مضاعف دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری، اعلام کرد: مدیران استان در سال گذشته زحمات زیادی را در حوزه کاری خود انجام دادند، اما امسال باید تلاش و کار مضاعفی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در شروع این سال عزم اعضای شورای اداری استان باید بگونه‌ای جزم شود که با نهایت دقت و جدیت امور مربوط به استان را شروع و پیگیری کنیم تا در پایان سال نتایج رضایت بخشی به دست آید.

صحرایی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی هر طرح و برنامه‌ای که دارند باید از همین ابتدای سال آن را به مرور اجرایی کنند تا در پایان سال با کمبود فرصت برای اجرای آن مواجه نشوند.

وی به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مصوبات دور اول سفر مربوط به حوزه خود را احصاء کرده و مشخص کنند که کدام مصوبات اجرایی شده، کدام مصوبات در حال اجراست و کدام مصوبات هنور اجرایی نشده یا روند کندی دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید همکاری داشته باشند تا دور دوم سفر رییس جمهور برای استان پر برکت‌تر و با دستاورد‌های بیشتری همراه باشد.

وی به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این مرحله از انتخابات با همراهی و تلاش دستگاه‌های اجرایی مختلف، پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با افتخار در استان بسته شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم