Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا تقی‌پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: باغگلی قائل به این است که چینشی از نیروهای باتجربه در آموزش و ‌پرورش داشته باشد. ضمن اینکه مورد شناخت شخص رییس جمهوری است.

وی با اشاره به سابقه ای که خود در حوزه آموزش و پرورش دارد، یادآور شد: بنده سال ۱۳۵۲ به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شدم و دبیر دروس ‌دینی و ریاضی در دوره راهنمایی و دبیرستان بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شکل‌گیری انقلاب و جریان تحصن ‌معلمان و ارتباط معلمان با انقلاب مسوولیتی را عهده‌دار بودم و بعد از انقلاب نیز مسوول ‌جذب هزار و ۵۰۰ مربی شدم؛ سپس فرماندار شدم و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز بودم. ‌همه این موارد را اعلام کردم که بگویم آموزش و پرورش را مثل کف دست می‌شناسم. ‌

تقی‌پور ادامه داد: با این پیشینه و اطلاعات می‌گویم که پس از پیروزی انقلاب تنها ۲ نفر بودند ‌که به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شدند و رشته تحصیلی شان مرتبط با نظام ‌تعلیم و تربیت بود؛ یکی از این ۲ نفر حسین باغگلی است.

کارشناس آموزش و پرورش بیان کرد: فردی که تحصیلات مرتبط با نظام تعلیم و تربیت دارد، گام‌های ‌مثبتی در این عرصه برمی‌دارد و در کنار افراد صاحب نظر دیگر ‌تحول ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه دولت رییسی تحول گراست، اظهار داشت: باغگلی علاوه بر متخصص بودن، با انگیزه، انقلابی ‌و تحول‌گرا است. تربیت ‌نسل‌ها در نظام تعلیم و تربیت باید با برنامه ریزی پیش برود و باغگلی این انگیزه را دارند.

تقی پور اظهار داشت: دیدگاه‌ها و ‌نظرات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، پیشرفته و منطبق با اصول ارزشمند قرآن و سخنان ائمه است. ‌

کارشناس آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر مجلس با قدرت به باغگلی رأی بدهد و تیم قدرتمند و حمایت رییس ‌جمهوری را داشته باشد، حتما منشاء تحول می شود.

وی اظهار داشت: نکته مهم، چینش نیروها توسط وزیر است ‌و قرار نیست یک وزیر به تنهایی کار کند.

برچسب‌ها رای اعتماد وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رای اعتماد وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم رای اعتماد وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد (مرکز استان خراسان‌شمالی) با حضور مجتبی کامکار رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی، محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد، بخشداران، موسی علی‌نیا رئیس آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضای شورا با محور سمای بجنورد  به میزبانی مجموعه فرهنگی آموزشی مدارس واحد بجنورد برگزار شد.

رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در این نشست درباره فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی انجام شده در مدارس این استان، بر لزوم ارتقای سطح دانش و تربیت دانش‌آموزان با توجه به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگو‌های تربیتی بومی منطبق با شرایط استان و تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب تأکید کرد.

کامکار درراستای گسترش همکاری هرچه بیشتر با آموزش و پرورش و معرفی سما به عنوان حوزه امتحانات اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های مختلف ارائه کرد و افزود: اساس توسعه یک کشور با آموزش و پژوهش است که آن هم برعهده معلم است.

 رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه برتری افراد و شخصیت و نوع نگاه انسان‌ها در راستای دانایی و آگاهی وکسب دانش آنان شکل می‌گیرد، ادامه داد: نقش استادان و معلمان در تربیت پرورش و آموزش افراد خلاق و نخبه جامعه تعیین‌کننده بوده است.

رئیس آموزش و پرورش بجنورد هم در این دیدار پیرامون برگزاری آزمون‌های نهایی و اهمیت برگزاری این آزمون‌ها در شرایط و مکان مناسب سخنانی ارائه داد.

محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد هم به همکاری بیشتر بسیج و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و نقش مهم ارگان آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • توجه به هوش مصنوعی در نقشه راه سند تحول آموزش
  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش