Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «پرویز محمدنژاد قاضی محله» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های «علی اکبر محرابیان» وزیر پیشنهادی نیرو گفت: مدیر هر بخش باید ظرفیتهای سازمان خود آگاه بوده و برای بهترین بهره وری برنامه ریزی کند و آقای محرابیان نیز نسبت به حوزه برق، آب و نیروگاه شناخت کافی را دارد و توانا برای پایدار نگاه داشتن این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی نیر در طرح مهرماندگار حدود ۱۳ پروژه نیمه تمام نیروگاهی را به اتمام رساند و ۶ هزار مگاوات تولید برق را به ظرفیت کشور اضافه کرد. همچنین ۳۸ طرح سدسازی را با آورده ۱۲ هزار میلیارد متر مکعب آب به سبد ذخیره آبی کشور اجرایی کرد که نشانه مدیریت جامع، آگاهانه و حرفه‌ای وی در حوزه آب و برق است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته غالب دولتمردان از اعضای پارلمان انتخاب می‌شوند، اضافه کرد: البته لازم است نکته ای نیز به رییس جمهوری منتخب دولت سیزدهم بگویم و آن اینکه شما و اعضای کابینه روی یک خط آتشین هستید و پاشنه آشیل دولت سیزدهم موضوع انرژی و برق است.

محمدنژاد ادامه داد: در تابستان گذشته ما زنگ خطر کمبود برق در تابستان ۱۴۰۰ را اعلام کردیم که توجهی نشد. اما اگر همین امروز به فکر تامین برق برای زمستان و تابستان‌ سال 1401 و حتی بعد ازآن نباشید، با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی نیرو با ظرفیت های این حوزه آشنا است، ادامه داد: یکی از مواردی که در برنامه وزیر پیشنهادی دیده شده است توجه به ظرفیت ترانزیت انرژی و موقعیت استراتژیک کشور است. چرا که امروز تمام کشورهای همسایه نیازمند خدمات فنی و مهندسی و انرژی ما هستند که در برنامه ایشان به آن توجه شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: موضوع رمزارزها به عنوان پدیده‌ای نوظهور نیز در برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو دیده می شود. به عنوان نمونه کشور گرجستان در چهار سال پیش صادرکننده برق بود اما امروز به دلیل بی توجهی به این حوزه از واردکنندگان برق شده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی علی اکبر محرابیان مجلس یازدهم دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی علی اکبر محرابیان مجلس شورای اسلامی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی علی اکبر محرابیان مجلس یازدهم دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: تولید نفت را به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه می‌رسانیم

وزیر نفت گفت: در برنامه هفتم برنامه داریم تولید نفت را به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه نفت و‌ گاز را به بیش از یک میلیارد و۲۵۰ میلیون متر مکعب برسانیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هئیت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: وزارت نفت دولت مردمی نشان داده که معطل خارجی‌ها و برجام نبودیم واز ظرفیت توان پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده کردیم.

زارع پور: ظرفیت پهنای باند کشور حدود دو برابر شده است

وی افزود: امروز بیش از 300 پروژه و طرح نیمه تمام‌ و شروع عملیاتهای اجرایی را در دست داریم که بیش از 120 میلیارد دلار است و آثار این‌ پروژه‌ها را شاهد هستیم. پروژه‌های بزرگی را سال گذشته منعقد کردیم. در این نمایشگاه بین المللی تمامی شرکتهای توانمند داخلی حضور یافته‌اند.

وزیر نفت گفت: سال گذشته رشد 20 درصدی اقتصادی را در گروه نفت و‌ گاز شاهد بودیم که بی نظیر بود. در برنامه هفتم برنامه داریم تولید نفت را به بیش از 5.5 میلیون بشکه نفت و‌ گاز را به بیش از یک میلیارد و250 میلیون متر مکعب برسانیم.

اوجی تصریح کرد: 150 شرکت دانش بنیان در شروع دولت به بیش از 676 شرکت دانش بنیان رسیده است و نزدیک به هزار قرار داد به ارزش یک میلیارد دلار با این شرکتها بسته‌ایم.

وی تاکید کرد: در مجلس در قانون بودجه 1403 وزارت نفت مکلف شده که در  سال جاری عملیات سوخت گیری در جایگاه سوخت به وسیله کارت سوخت شخصی خودرو انجام‌گیرد و به همین خاطر در حال عملیاتی کردن این برنامه هستیم و از مردم می خواهیم  که در جایگاه ها از کارت سوخت شخصی استفاده کنند.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • هفت وزیر، رئیس جمهور را در سفر به قم همراهی می‌کنند
  • واکنش وزیر کشور به ادعای حمایت دولت از یک لیست انتخاباتی
  • امیرعبداللهیان: همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است
  • اوجی: تولید نفت را به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه می‌رسانیم
  • کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه چند عضو دارد؟ ۱۲ یا ۱۳؟
  • گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم
  • گروسی: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب