Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: با توجه به توافقات در چارچوب پیمان امنیت جمعی، استقرار نظامیان بیگانه در خاک کشورهای عضو تنها در صورت توافق همه اعضای این سازمان امکان پذیر است و جمهوری‌های آسیای مرکزی تمایلی در این باره ندارند.

به گزارش قدس آنلاین، تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی» نوشت:

 "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکرات با همتای مجارستانی خود در بوداپست، اعلام کرد که مقامات مسکو نمی‌خواهند شاهد حضور نیروهای نظامی آمریکایی در منطقه آسیای مرکزی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف یادآور شد: «من صادقانه به شما توضیح می‌دهم: اولاً ما با منطقه آسیای مرکزی فضای امنیتی مشترکی داریم و در این منطقه دارای تعهدات خاص خود در چارپوب پیمان امنیت جمعی هستیم که در چارچوب آن استقرار نیروهای مسلح بیگانه در کشورهای عضو تنها در صورت توافق همه اعضا ممکن خواهد بود. ضمن اینکه هیچیک از جمهوری‌های منطقه آسیای مرکزی هم تمایلی ندارند که به خاطر استقرار نظامیان آمریکایی، کشورشان هدف تهدیدات خارجی قرار بگیرد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین به آمادگی مسکو برای ادامه مشارکت برای انجام مذاکرات بین نیروهای سیاسی در افغانستان با هدف حل و فصل هرچه سریعتر مشکلات در این کشور خبر داد. 

سرگئی لاوروف همچنین به پیشنهاد "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه در خصوص برگزاری نشست سران ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به منظور بررسی اوضاع افغانستان اشاره و تأکید کرد که روسیه آمادگی دارد تا در چنین نشستی شرکت کند.

تلاش آمریکا برای تحمیل پناهجویان افغانستان به سایر کشورها

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد، دولت ایالات متحده تلاش می‌کند تا دیگر کشورها را متقاعد سازد تا برای "چند ماهی" پذیرای شهروندان افغانستانی باشند که با ناتو همکاری داشتند تا روادید آمریکا برای آنها فراهم شود. به گفته وی، این اصرار مقامات واشنگتن در واقع تحمیل دیدگاه آنها بر سایر کشورهای جهان است.

لاوروف افزود: «صحبت بر سر آن دسته از شهروندان افغانستانی است که طی سال‌های گذشته با آمریکایی‌ها همکاری داشتند. مشخص نیست چرا واشنگتن طی چند ماه گذشته اقدام لازم برای استقرار آنها در خاک ایالات متحده را انجام نداده است.» 

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی با یادآوری ابتکارعمل‌های قبلی این کشور به منظور کاهش تنش‌های نظامی در خطوط تماس بین روسیه و کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ادامه داد: «مقامات ناتو بعد از گذشت یک سال هنوز به پیشنهادات مسکو در این زمینه پاسخی نداده‌اند. این در حالی است که دقیقاً اقدامات این سازمان تحت لوای بازدارندگی روسیه است که باعث وخامت وضعیت امنیتی در کل قاره اروپا شده  و در چنین شرایطی مسکو مجبور شده تا تدابیر سیاسی و نظامی برای اطمینان از تأمین امنیت مرزهای غربی خود اتخاذ کند.» 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرگئی لاوروف آسیای مرکزی آمریکا روسیه آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی دال بر مداخله دولت یا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور یافت نکرده‌اند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌ای)، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و همچنین معاونت اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین «به احتمال زیاد دستور قتل ناوالنی را صادر نکرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نظر آمریکا دراین‌باره به برخی نهادهای اطلاعاتی اروپایی منتقل شده است.

پوتین اندکی پس از مرگ ناوالنی در زندان گفت که غربی‌ها به او پیشنهاد داده بودند تا چند نفر از زندانیان روس محسوب در زندان‌های غرب را با ناوالنی معاوضه کند. به گفته رییس جمهور روسیه، او بدون شنیدن کامل صحبت‌های طرف مذاکره‌کننده، با این پیشنهاد موافقت و تاکید کرده که تنها شرط این معاوضه این است که ناوالنی هرگز به روسیه برنگردد.

معاونت ندامتگاه ناحیه یامالو-نِنتس زیر نظر سازمان زندان‌های فدرال روسیه ۱۶ فوریه اعلام کرد که ناوالنی در این زندان مرده است. براساس اعلام مقامات، او پس از پیاده‌روی روزانه دچار ضعف شد و غش کرد و به‌رغم تلاش کادر پزشکی و بیش از ۳۰ دقیقه عملیات احیا، چهره مشهور اپوزیسیون روسیه، جان خود را از دست داد.

کد خبر 6089813

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است