Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو پرداختند.

به گزارش تابناک، بررسی صلاحیت علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موافق وزیر پیشنهادی نیرو ۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۳:۴۹

رحیمی مظفری: محرابیان وزیری پرکار و جهادی است

عبدالعلی رحیمی مظفری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو با ابراز امیدواری از اینکه دولتی در تراز دولت انقلابی شکل گیرد، گفت: نمایندگان در بیان مخالفت هایشان آبروی مومنان را در هم در نظر بگیرند. ما حق نداریم در بررسی صلاحیت ها چنین برخوردی داشته باشیم. بدانید که اکنون مجلس در آزمون بزرگی قرار دارد. ما در آستانه گام دوم انقلاب هستیم و همین مجلس جوان انقلابی زمینه ایجاد دولت جوان انقلابی را فراهم کرده است. کمک کنیم تا هر چه سریع تر کابینه ایجاد شود البته که ما چک سفید امضا هم دست کسی نمی دهیم.

وی با اشاره به ویژگی های وزیر پیشنهادی نیرو گفت: محرابیان مردی از جنس مردم و دردآشنای مردم، بدون حاشیه و اهل تعامل است. کسی که جرأت داشت در سخت ترین و بحرانی ترین شرایط سکان دار وزارت نیرو شود.

وی محرابیان را مدیری جهادی و وزیری پرکار خواند و گفت: برنامه محرابیان کاملا عملیاتی است. او در حوزه وزارت نیرو به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در انجام ۳۵۰ پروژه مرتبط حضور داشته و موفقیت های زیادی کسب کرده، علاوه بر این سابقه دو بار اخذ رأی اعتماد از مجلس را دارد. در زمان محرابیان بود که قیمت فولاد و سیمان کم شد.

این نماینده مجلس مدیریت منابع آب، احقاق حق ایران درباره حقابه آب و برق، توسعه نیروگاه های پراکنده، کنترل و راه اندازی نیروگاه ها و کمک به بخش خصوصی را از جمله برنامه های محرابیان خواند و گفت که اخیرا کشور ما با مشکل خاموشی های گسترده مواجه بود. در دنیا گفته می شد که ما بعد از ۴۰ سال در تأمین برق مشکل داریم. بخشی از دلیل، آن بود که برخی نیروگاه ها به خاطر تفکر غیرجهادی و غیرانقلابی خاموش بودند و حق آن ها را نداده بودند.

موافقت کمیسیون عمران مجلس با وزیر پیشنهادی نیرو ۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۳:۴۸

کمال حسین‌پور در جلسه علنی عصر امروز(چهارشنبه) گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره علی‌اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تأیید مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی نیرو خبر داد و گفت: مهم‌ترین برنامه‌ها و تعهدات وزیر پیشنهادی شامل مدیریت تنش آبی در روستاهای کشور با رویکرد افزایش تاب آوری و پایداری خدمات یکپارچه آب شرب برای رفع تنش آب شرب در سال جاری، تسهیل افزایش ظرفیت تأمین و انتقال آب برای مصارف صنعتی به میزان ۶۰۰ هزار متر مکعب، اصلاح ساختار اقتصاد ‌آب کشور و… است.

نماینده مردم سردشت در مجلس گفت: برنامه‌های تدوین شده ایشان از نظر انطباق با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، برنامه ششم توسعه و قوانین تکلیفی وزارت خانه ذی ربط، همسو و مرتبط است.

وی در پایان با اشاره سوابق و تجربیات وزیر پیشنهادی نیرو از موافقت صریح این کمیسیون خبر داد و گفت: بکارگیری مدیران صالح و کارآمد، قانون‌مندی و قانون گرایی، عدالت‌طلبی و فسادستیزی، حکمرانی انقلابی، مرزبندی دشمن و مردم‌گرایی. کمیسیون ایشان را شایسته تصدی وزارت نیرو دولت جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد.

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو ۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۳:۴۸

حق وردی: انتظار داشتیم وزیر پیشنهادی نیرو برای رفع مشکل قطعی برق برنامه ارائه کند

حسین حق وردی نماینده مردم شهریار در مجلس در جلسه علنی امروز(چهارشنبه)مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه به دلیل پوشش خبری جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس گفت: بیان مخالفت اینجانب نشان از این نیست که وزیر پیشنهادی نیرو صاحب فضائل نیستند، مخالفت اینجانب با آقای محرابیان صرفا به دو لیل می باشد؟ اول، عدم ارتباط تحصیلات و سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان با حوزه وزارت نیرو و دوم نقصان در برنامه های ارائه شده ایشان.

وی افزود: ایشان دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت در مقطع کارشناسی می باشند، در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته اقتصاد در دانشگاه تهران بوده و تحصیلات دکترا خود را در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گذرانده است، بر این اساس سوابق تحصیلی ایشان مرتبط با حوزه وزارت نیرو نمی باشد، البته به غیر از پایان نامه دکترای ایشان که آن هم بیشتر محوریت اقتصادی داشت.

حق وردی گفت: ما در حوزه وزارت نیرو تحصیل کرده هایی داریم که هم از وضعیت کنونی وزارت نیرو ناراضی هستند و هم تحصیلات مرتبط دارند و دارای برنامه های مناسب مدیریتی برای این وزارتخانه هستند، فرد معرفی شده برای اداره این وزارتخانه صاحب تحصیلات مرتبط با این حوزه نمی باشد.

وی ادامه داد: سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان نیز مرتبط نیست، وی در دولت های نهم و دهم وزیر صنایع و معادن بودند، تحصیلاتشان هم مرتبط با این حوزه بود، اگر اصراری برای معرفی وی بود باید به عنوان وزیر صنعت معرفی می شدند، وی با ساختار و تشکیلات وزارت نیرو آشنایی ندارد، آشنا شدن وی با با ساختار دیوانی و نظام ها و زیر نظام ها، قوانین و مقررات وزارت نیرو زمان بر است و این موضوع برای مجموعه وزارت نیرو آسیب بزرگی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اطلاعات ایشان از چالش ها و بحران های پیش روی وزارتخانه در حد کارشناسان زبده ای که تمام تحصیلات و سوابق آن ها در این حوزه بوده، نمی باشد، وزیر نیرو در دولت دوازدهم که متخصص حوزه آب هم بود نتوانست اختلاف موضوع پسآب را میان آبفا و آب منطقه ای حل کند، حال وزیر پیشنهادی که با این حوزه هم آشنایی ندارد، چگونه می خواهد این دست از مشکلات را رفع کند؟

وی ادامه داد: معرفی وزیری که مسئولیت های مدیریتی را در همان وزارتخانه طی نکرده است و با شرایط آن وزارتخانه آشنایی ندارد، علاوه بر اینکه به نوعی بی احترامی به کارشناسان زبده و مدیران و ایده پردازان آن وزارتخانه می باشد بلکه موجب معطلی در پیشیرد اهداف روزانه آن وزارتخانه نیز می شود، اگر در طول این ۴۲ سال نتوانستیم در داخل وزارت خانه ها کارشناسان زبده و آشنا با بحران های آن وزارتخانه تربیت کنیم پس وای بر حال ما.

حق وردی گفت: انتظار بود رییس جمهور وزیری معرفی کند که تمام مراحل مدیریتی را در همان وزارتخانه از پایین ترین سطح کارشناسی تا عالی ترین جایگاه مدیریتی طی کرده باشد و با تمام جوانب مدیریتی آن وزارتخانه آشنا باشد.

وی بیان کرد: مخالفت تمام مخالفین وزرا به برنامه ایشان وارد است، برنامه وی برنامه ای کلی، انشایی، توصیفی، غیرقابل ارزیابی در میان مدت و کوتاه مدت و غیر قابل اجرایی است، بزرگترین و فوری ترین بحرانی که ما با آن مواجه هستیم بحران انرژی و قطع مکرر برق و بحران کم آبی وسیع در سطح کشور است، بر این اساس وزارت نیرو مهم ترین وزارتخانه کشور می باشد، در برنامه های وی نه تنها حل برخی از این بحران ها قابل مشاهده نیست بلکه مانند اوضاع کنونی افق روشنی برای مدیریت این بحران ها قابل تصور نیست.

حق وردی گفت: انتظار داشتیم وزیر پیشنهادی برای کوتاه مدت در خصوص مدیریت بحران قطعی برق راه حل ارائه کند، بفرمایند برای مدیریت قطعی برق در زمستان چه برنامه ای دارند یا برای کاهش قطعی برق و مدیریت صحیح آن در تابستان آینده چه برنامه ای دارند؟ بر اساس برنامه ایشان شرایط موجود در قطعی برق و ضررهای هزاران میلیاردی صنایع و مشکلاتی که مردم با قطع مکرر برق با آن مواجه می‌شوند همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان محمدرضا حکیمی محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو مدیریت محرم افغانستان رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان محمدرضا حکیمی وزیر پیشنهادی نیرو حوزه وزارت نیرو بررسی صلاحیت آن وزارتخانه برنامه ها برنامه ای جلسه علنی قطعی برق بحران ها حق وردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین رونمایی از فصلنامه تاریخی_سیاسی «ماجرا» با حضور علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت امورخارجه، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و جواد موگویی سردبیر فصلنامه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در خانه اندیشه‌ورزان جوان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، جواد موگویی پژوهشگر تاریخ که سردبیری فصلنامه «ماجرا» را نیز برعهده دارد با بیان اینکه تصمیم چاپ فصلنامه «ماجرا» مربوط به سال ۱۴۰۰ بود، اظهار داشت: حوادث ۱۴۰۱ انتشار فصلنامه را تعویق انداخت. از طرفی اولین شماره را درباره دکترین نظام درحالی قبل از عملیات طوفان‌الاقصی شروع کردیم که واقعا نمی‌دانستیم قرار است چه اتفاقاتی رقم بخورد که نکته قابل توجه اینجاست انتشار ماجرا به اتفاقات طوفان الاقصی برخورد. در محافل و فضای مجازی شنیده‌ایم که گفته شده ما این فصلنامه را بعد از حمله به اسرائیل شروع کرده‌ایم که باید بگویم چنین چیزی نیست.

وی در ادامه به تشریح رویکرد فصلنامه ماجرا پرداخت و گفت: رویکرد فصلنامه حوادث بعد از انقلاب خواهد بود و علت آن این است که ما در تاریخ‌نگاری بعد از انقلاب غفلت عظیمی کرده‌ایم و تاریخ‌نگاری دهه ۶۰ را در افکار عمومی باخته‌ایم هرچند یک دهه بعد و در موضوع تاریخ‌نگاری دهه ۷۰ مسئله بکر است.

سردبیر فصلنامه ماجرا عدم دسترسی به اسناد را نقطه ضعف برای پرداختن به تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: وزارت خارجه هنوز اسناد مشروطه، مسئله ملی شدن صنعت نفت و حکومت پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است و دستگاه‌های سندی ما مثل مرکز اسناد خیلی سلیقه‌ای عمل می‌کنند. عدم بازگویی خاطرات از طرف رجال سیاسی نیز یک مسئله مهم است که متاسفانه در کشورمان پابندی به جلسات خاطره‌گویی نیستند و افراد براساس سلیقه خاطرات را می‌گویند و همین باعث می‌شود ما افکار عمومی را از دست بدهیم.

وی با تاکید براینکه دنبال دیده شدن فصلنامه «ماجرا» نیستیم، عنوان کرد: ما گام اول را برای پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب برداشته‌ایم و امیدوارم ابعاد این مسئله به بحث و گفتگو گذاشته شود.

فصلنامه ماجرا ابتکار و شجاعت به خرج داده است

در ادامه، علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت خارجه ابتکار و شجاعت را ویژگی مهم فصلنامه «ماجرا» دانست و با تاکید براینکه ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت و شهامت و فکر می‌خواهد، گفت: مجموعه مصاحبه‌ها و تصاویر جمع‌آوری شده در این فصلنامه ارزشمند است که نشان می‌دهد در آینده با سلسله مطالبی روبرو خواهیم بود که می‌تواند نیاز‌های نسل کنونی و آینده کشورمان و دیگر کشور‌ها را که دغدغه فرایند انقلاب دارند را از دل پژوهش بشناسند.

وی پژوهش تاریخ را یک میدان خطیر دانست و عنوان کرد: پرداختن به پژوهش تاریخ یک میدان بسیار خطیر است که فعالیت در آن آسان نیست، چون چندگانگی نگاه و ایده و تفکر در آن جولان پیدا می‌کند و طبیعی است که تلاقی نگاه‌ها در این میدان وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت خارجه در ادامه گفت: جای چنین پدیده‌ای در میان منشورات انقلاب اسلامی خالی بود که امیدواریم با ارتقا کیفی مجموعه به محصولات و تولیدات معتبرتر و مستحکم‌تر و قابل اعتنا بیشتری دست پیدا کنیم. آن چیزی که به‌نظرم مهم می‌آید، این است که آن کاری که نتیجه این زحمت و تلاش خودش را نشان دهد، این است که ما به یک الگو و الگو‌هایی در عرصه حکمرانی جمهوری اسلامی با نگاه رهبر مقام معظم رهبری برسیم تا زمینه ارتقا حکمرانی دینی در کشور صورت گیرد. باقری هدف از پرداختن به تاریخ پژوهشی انقلاب را الگوسازی دانست و گفت: علوم انسانی مثل ریاضی نیست که رابطه علی و معلولی قطعی مشخص را نشان دهد لذا علوم انسانی پیچیدگی و شیرینی خاص خودش را دارد پس ما باید با این نگاه این کار را روشمند ببینیم.

او به تشریح خطرات جدی انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت: کارکرد و نتیجه این مجله باید روشن شدن فرایند و ساز و کاری باشد که کشورمان را به این نتیجه رساند که در بیش از سه دهه گذشته از خطرات جدی که می‌توانست کشور را در عرصه دیگری وارد کند، چیست و چه ویژگی‌هایی وجود داشت که ما توانسته این این موفقیت را کسب کنیم.

معاون سیاسی وزارت خارجه با بیان اینکه روایت‌ها معمولا از تنگناهاست، گفت: فهم من این است که رمز اصلی این موفقیت و کلید واژه اصلی آن حکمت است حکمتی که رهبری و شالوده حکمرانی جمهوری اسلامی در دوره امام (ره) و رهبر انقلاب از آن بهره داشته است.

حکمت علاوه‌ بر اینکه دانش و اطلاعات دارد، نور دارد که ناشی از ایمان شخصی و تقوای حاکمیتی (سیاسی) است. این تقوا یعنی اینکه به الزامات یک حکومت دینی پایبند باشید.

در ادامه مراسم، منوچهر متکی وزیر اسبق خارجه کشورمان به ذکر خاطراتی از دوران مسوولیت در وزارت خارجه پرداخت و نگاه مردم نسبت به مجلس شورای اسلامی و دشواری‌های فعالیت در آن را تشریح کرد. در بخش پایانی این مراسم، فصلنامه تاریخی_ سیاسی «ماجرا» با حضور میهانان ویژه رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند