Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مردم منطقه "شوارز" از محرومیت‌های زیادی برخوردار هستند، نبود جاده درست و معضل جابجایی اهالی روستا از جمله مشکلات مردم این منطقه است که باید حل شود اما زمان آن معین نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، اواخر فرودین‌ماه سال جاری بود که خبرگزاری تسنیم با انتشار گزارشی با عنوان "روایت تسنیم از محرومیت منطقه "شوارز" در لردگان/ اینجا نه آب هست، نه جاده، نه اینترنت، نه مدرسه"، محرومیت عجیب منطقه شوارز لردگان را روایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستارمقدم، یکی از اهالی روستای میانجوب، به خبرنگار تسنیم گفته بود: از اساسی‌ترین مشکلات این روستا که پیگیری‌های زیادی هم برای حل آن صورت گرفته است مشکل جاده است. با صحبت‌هایی که با اداره راه صورت گرفت بنابر این شد که این جاده آسفالت شود، یعنی حدود دوسال پیش در جلسه‌ای که با حضور فرماندار، بخشدار، مدیرکل، شهردار، اداره راه و ادراه آب بودند قرار شد که طی 6 ماه این جاده آسفالت شود ولی اقدامی صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: متاسفانه قریب به 10 کیلومتر از این جاده خراب و خطرناک است و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است. این جاده، جاده اصلی و حیاتی این روستا است، و یکی از مشکلات مهم منطقه شوارز است که دوسالی است پیگیری‌هایی هم از فرمانداری، شهرداری، بخشداری و اداره راه کرده‌ایم ولی مسئولی که پاسخگو مشکلات و سوال‌های ما باشد نبوده و فقط در این راه وعده و وعید شنیده‌ایم.

همچنین در مورد جابجایی اهالی از روستای شوارز به شهرک شوارز، تصریح کرد: برای جابجایی به شهرک شوارز هم اصلاً زمین‌ها کم است و در طرح هادی دیده نشده است، قدمت روستا بیشتر است و تمام مردم کارهایشان در روستاست و امکانات روستای شوارز بیشتر است.

اکنون با جاده خطرناک این منطقه و موضوع جابجایی ساکنان مواجه هستیم، ظاهرا این منطقه بهره‌ای برای مردمانش ندارد و نیازمند توجه بسیار و ویژه متولیان است تا در طی سال‌ها تنها اندکی از این موارد برطرف شود تا اندکی از رنج و سختی مردم این منطقه کاسته شود.

اداره راه: پیمانکار برای ساخت جاده نیست

علیرضا مالکی، رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: محور بارز به شوارز و محور قلعه مدرسه به جرجیس باید برای آسفالت تعیین پیمانکار شوند اما پیمانکاران با توجه به نوسانات شدید قیمت‌ها کمتر زیربار می‌روند.

وی افزود: این دو محور امسال به مناقصه گذاشته شده و جزو اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است که تاکنون بیش از سه میلیارد و 700 میلیون تومان برای کار، اعتبار در نظر گرفته شده است.

مالکی با بیان اینکه جاده منتهی به روستا و شهرک شوارز در سالیان گذشته آسفالت بوده منتها نیاز به اصلاح دارد، بیان داشت: محور روستای دره‌اشکفت نیز یکی از جاده‌های خاکی به طول 700 متر است و جزو پروژه‌هایی است که در حال انجام مراحل ماده 23 برای تامین و تخصیص اعتبار است و برای محور دره‌نیک به نامه هم پیمانکار تعیین شده است.

وی عنوان کرد: در شهرستان لردگان برای محورهای روستایی با 20 خانوار به بالا، انجام آسفالت و روکش آن نزدیک به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما تاکنون بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، خاطرنشان کرد: برای تمامی راه‌های روستایی استان با پیگیری مسئولان استان 70 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

زمین فقط برای سکونت وجود دارد

صدرالله مولوی، رئیس اداره بنیاد مسکن لردگان، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، در خصوص جابجایی اهالی روستای شوارز به شهرک شوارز، بیان داشت: برای جابجایی مردم از روستای شوارزبه شهرک شوارز مطالعات جابه‌جایی شده و حدود 90 درصد به شهرک جابجا شدند برای مابقی مردم هم زمین وجود دارد.

وی افزود: سه سال پیش هم طرح هادی برای شهرک شوارز تهیه شده و برای جمعیت 10 سال آینده فضا در نظر گرفته شده اگر هم فضای موجود پُر شود امکان الحاق کردن به محدوده روستا وجود دارد و ممنوعیتی نیست.

مولوی تاکید کرد: اراضی کنار روستا قابلیت توسعه دارد مردم مظورشان این است که یک فرد روستایی برای مثال چهار تا پنج هزار متر زمین در اختیار داشته باشد یا اینکه مالکیت عرفی دارند.

وی تصریح کرد: اکنون زمین خالی موجود است که مردم باید خریداری کنند و در آن ساختمان احداث کنند، مشکلی از نظر فضا در روستا نیست حتی اگر به این نتیجه برسیم که جمعیت بیش از فضای موجود است برایشان فضایی در نظر می‌گیریم زیرا افق 10 ساله دارد.

مولوی ادامه داد: این افق توجیه دارد که در طرح هادی هم آمده و می توان در سه تا چهار جهت زمینی را به محدوده روستا و به افراد واجد شرایط واگذار کرد.

برگزاری امتحانات دانش‌آموزان منطقه "شوارز" روی کوه / اینجا مردم از امکانات اولیه بی‌بهره‌انداوج بی‌تدبیری در تامین آب شرب منطقه "شوارز" لردگان/ مسئولان استان به جای رفع مشکل دنبال توجیه هستندروایت تسنیم از محرومیت منطقه "شوارز" در لردگان/ اینجا نه آب هست، نه جاده، نه اینترنت، نه مدرسه

رئیس اداره بنیاد مسکن لردگان، بیان داشت: مطالعات جابجایی روستا دوبار انجام شده اهالی روستای شوارز سال 77 جابجا شدند اما مجدد چهار سال پیش طرح هادی انجام شد و مشکلی از نظر فضای مسکونی وجود ندارد امکانات شهرک شوارز هم بیشتر از روستای شوارز است.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظر گرفته شده روستای شوارز اهالی روستا اداره راه طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای کامل آن هستند. افغانستان، بلاروس و مغولستان کشورهای ناظر آن را تشکیل می‌دهند. آذربایجان، ارمنستان، مصر، کامبوج، نپال، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه، سریلانکا، مالدیو، میانمار، بحرین و کویت شرکای گفت‌وگو هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد