Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:27:26 GMT

سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۳۲۶۲

سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر گشایش یافت

به گزارش ایرنا در مراسم افتتاح این رویداد امام جمعه سیرجان، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مسئولان شهرستانی و مدیران مجتمع شرکت گل گهر شرکت داشتند.

براساس اطلاعاتی که برگزارکنندگان این سمپوزیوم اعلام کردند ۱۶ هنرمند برجسته مجسمه سازی کشور در این رویداد هنری که فراخوان سراسری آن با ارسال ۱۸۰ اثر همراه بوده مشارکت و رقابت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اجرایی این سمپوزیوم در حاشیه مراسم افتتاح این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: این رویداد در ایفای مسئولیت های اجتماعی شرکت گل گهر اجرایی شده است.

ابوذر حلوایی به خبرنگار ایرنا افزود: پس از داوری ۱۸۰ اثر ارسال شده ۱۶ اثر نهایی برای شرکت در سمپوزیوم راه یافت.

وی افزود: با توجه به معیارهای مد نظر، مجسمه سازان مولفه های ایرانی- اسلامی را مد نظر دارند و تا ۲۵ روز آینده کار ساخت مجسمه ها به اتمام خواهد رسید و در مکان های فرهنگی نصب می شوند.

حلوایی گفت: در این سمپوزیم یک قطعه سنگ مرمریت چشمه شیردوش کرمان به ابعاد تقریبی ۲۵۰ در ۱۲۰ سانتیمتر در اختیار هر یک از هنرمندان قرار می‌گیرد تا آثارشان را خلق کنند.

مدیر عامل روابط عمومی شرکت صنعتی و معدنی گل گهر افزود : ۱۶ نفر هم از میان فعالان رشته‌های هنری به عنوان دستیار هنرمندان منتخب به همراه جمعی از علاقه مندان و فعالان این هنر در سیرجان به عنوان عوامل اجرایی در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور خواهند داشت.

حلوایی گفت: متریال سنگ، مس و اجرا در سطح شهرستان و حضور هنرمندان صاحب‌نام کشور فرصتی برای علاقه مندان هنر مجسمه سازی در سطح استان کرمان است تا در اوج شیوع کرونا آرامش و هنر را بهانه‌ای برای جلای روح مردم قرار دهند.

وحید محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم گفت:  این حرکت خوب هنری بهانه ای برای گردهمایی تعدادی از هنرمندان ممتاز سراسر کشور است که به خلق آثار هنری می پردازند و هنرمندان کرمانی نیز در کنار سایر هنرمندان کشور حضور دارند واز تجربیات همدیگر استفاده می شود.

وی افزود: استان پهناور کرمان دارای هنرمندان متعددی در این زمینه همچون استاد صنعتی است که می تواند زمینه رشد و توسعه مجسمه  سازی استان را فراهم کند و بهانه خوبی برای خلق آثار زیبا در این زمینه مهم هنری به شمار می رود.

این سمپوزیوم در محوطه‌ای باز واقع در بلوار مالک اشتر جنب میهمانسرای گل گهر با رعایت اصول بهداشتی دایر است و میزبان هنرمندان و علاقه مندان خواهد بود و بازدید عموم از آن به شرط رعایت اصول بهداشتی آزاد است.

برچسب‌ها کرمان هنرهای تجسمی سیرجان مجسمه سازی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان هنرهای تجسمی سیرجان کرمان هنرهای تجسمی سیرجان مجسمه سازی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر مجسمه سازی گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن

تعداد بازدید : 15 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری