Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@04:05:31 GMT

ارزش آفرینی سئو در کسب و کار

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۳۴۶۸

ارزش آفرینی سئو در کسب و کار

شاید تا چند سال پیش توجه به سئو و رتبه سایت کسب و کار ما ضرورت به حساب نمی آمد، اما امروزه با گسترش دنیای دیجیتال و افزایش کسب و کارهای اینترنتی، توجه به آن باید در اولویت طرح کسب و کار ما قرار بگیرد. به نظر شما سئو از چه راهی می تواند باعث ارزش آفرینی به کسب و کار شما شود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم، اما پیش از آن به تعریف مفهوم سئو می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سئو (SEO) به چه معناست؟

SEO مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Optimization است و معنای لغوی آن بهینه سازی موتورهای جستجو گوگل است. اما اگر بخواهیم تعریف واضح تری از آن ارائه کنیم باید بگوییم سئو مجموعه استراتژی ها، اقدامات و شیوه هایی است که باعث بهبود رتبه ی سایت در کلمه های کلیدی مورد نظر می شود. سئو یکی از اصلی ترین و متداول ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است و نقش مهمی در هدایت کسب و کارها به سمت موفقیت دارد.

سئو به دو نوع سئو داخلی (On-page) و سئو خارجی (off-page) تقسیم بندی می شود. سئو داخلی نیز شامل دو زیر مجموعه سئو محتوا و سئو تکنیکال است. در واقع به زبان ساده می توان گفت سئو داخلی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در داخل سایت برای بهبود رتبه ی سایت انجام می شود؛ و سئو خارجی همانطور که از اسم آن پیداست از منابعی غیر از سایت خودمان برای بهبود سئو کمک می گیرد. سئو خارجی شامل مواردی مثل لینک های خارجی، کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی و تبلیغات می شود.

شکل گیری نیاز به سئو در بین کسب و کارها

در دنیای دیجیتال امروز، روز به روز بر کاربران اینترنت و شبکه های مجازی اضافه می شود. دیگر مردم برای خرید محصول و دریافت خدمات به مغازه ها و شرکت ها مراجعه حضوری نمی کنند. آن ها به سادگی از هرجایی که باشند تنها از طریق اینترنت و با یک سرچ ساده به دنبال پاسخ سوالات، یافتن محصول و یا خدمات مورد نیازشان هستند. این موضوع به خصوص با فراگیری پاندمی کرونا قوت بیشتری گرفته است. با توجه به این تغییرات در مصرف کنندگان و مشتریان، کسب و کارهای سنتی موقعیت شغلی خود را در خطر دیدند در نتیجه تصمیم به تغییر مدل کسب و کارشان از سنتی به آنلاین گرفتند. به عنوان مثال یک مغازه دار با توجه به کاهش چشمگیر مشتریان حضوری، تصمیم به ورود به دنیای مجازی می گیرد. در نتیجه می تواند هم از طریق حضوری و هم به صورت آنلاین فروش داشته باشد. ورود به دنیای اینترنتی از طریق راه های مختلفی مانند طراحی و ساخت سایت، ورود به اینستاگرام و … شکل گرفت. می توان گفت طراحی و ساخت سایت ضروری ترین مورد برای یک کسب و کار به حساب می آید. سایت شما در واقع ویترین خدمات و محصولات شماست و موجب اعتبار و افزایش اطمینان مشتری به شما می شود. 

با ورود گسترده ی کسب و کارها به دنیای اینترنت و ساخت سایت های متعدد، رقابت بالا رفت و هر یک از کسب و کارها به دنبال دیده شدن بودند. زیرا بدون دیده شدن فروشی نیز در کار نبود. اینجا جایی است که سئو به کمک مشاغل آنلاین آمد، اما چگونه؟

اهمیت سئو در دیده شدن و موفقیت کسب و کارها

همانطور که گفتیم سئو باعث بهبود سایت ما در نتایج جستجوی گوگل می شود. هر چه سایت ما در رتبه های بالاتری نمایش داده شود امکان دیده شدن ما بیشتر است و دیده شدن بیشتر به معنای فروش بالاتر است. اما برای رسیدن به این جایگاه باید خیلی تلاش کنید تا بتوانید رضایت گوگل را جلب کنید.

سئو یک راه گوگل برای تشخیص آن است که کدام سایت ها در سرچ هر یک از کلمات کلیدی، لیاقت قرار گرفتن در رتبه های بالا را دارند. در واقع با این روش گوگل شرایطی را فراهم کرده است تا کسب و کارهایی که محصول باکیفیت تری ارائه می دهند، تلاش بیشتری می کنند و نیاز مشتری را در اولویت قرار می دهند بتوانند در بین میلیون ها کسب و کار اینترنتی دیده شوند. سیستم کاری گوگل شایسته سالاری است! کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند و دستیابی به جایگاه برتر در رتبه بندی موتورهای جستجو، به جستجوگران نشان می دهد که سایت شما منبع معتبری است. هرچه رتبه بالاتری در صفحات نتایج داشته باشید بیشتر دیده می شوید و کلیک و ترافیک بیشتری برای سایت شما ایجاد می شود. دیده شدن و کلیک بیشتر منجر به فروش بیشتر می شود که موجب رشد کسب و کارها است. سئو همچنین تجربه کاربر را بهبود می دهد و این امر احتمال بازگشت مشتریان و خرید دوباره را بسیار بالا می برد.

برای رسیدن به این جایگاه، گوگل راهکارها و ابزارهای متعددی در اختیار ما گذاشته است. یکی از اصلی ترین مواردی که می توان نام برد توجه به تولید محتوای منحصر به فرد است که در آن به نیاز کاربر توجه شده  و رضایت او جلب شده است. برای بهینه سازی سایت شما و دستیابی به رتبه های بالا در موتورهای جستجو زمان زیاد، دانش تخصصی سئو و پیاده سازی کامل و موفق عوامل سئو داخلی و خارجی مورد نیاز است. همواره این نکته را در نظر داشته باشید که برای بهبود سئو سایتتان باید از متخصصان سئو کمک بگیرید. زیرا سپردن کار به افراد غیر متخصص نه تنها کمکی به بهبود رتبه سایت شما نمی کند بلکه ممکن است سایت شما را رو به نابودی ببرد. یکی از حرفه ای ترین تیم های متخصص در این حوزه تیم عظیم مدیا است که با اتکا بر دانش تخصصی و نمونه های کاری موفقی که تا کنون داشته است خدمات سئو تخصصی ارائه می دهد و شما را به اهدافتان نزدیک می کند. خدمات دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا به این مورد خلاصه نمی شود و شما می توانید از مراحل اولیه ساخت سایت سئو محور تا مراحل تکمیلی مانند طراحی کمپین دیجیتال از آن ها کمک بگیرید تا در نهایت به افزایش فروش آنلاین برسید.

چه مشاغلی به سئو نیاز دارند؟

ممکن است شما در صنعتی فعالیت کنید که در آن رقابت کم باشد و شما همین الان هم در رتبه یک نتایج باشید و یا در حال رقابت برای کسب رتبه بالاتر باشید اما به دنبال راه های دیگری برای رسیدن به این هدف باشید. حتی ممکن است شغل شما به گونه ای باشد که فکر کنید مشتریان زیادی قرار نیست از طریق سایت و فضای مجازی با شما آشنا شوند. به عنوان مثال شخصی که مکانیکی دارد اغلب یا سایتی ندارد یا خیلی به آن اهمیتی نمی دهد. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که فارغ از هر نوع شرایطی که دارید، اگر سایت دارید به سئو نیاز دارید! 

این که آیا کسب و کار شما موفق است یا در حال تلاش برای موفقیت، کوچک است یا بزرگ، سئو برای موفقیت آنلاین شما بسیار مهم است. در حقیقت حتی اگر شما تنها فرد مشغول به فعالیت در یک صنعت هستید باز هم سئو برای شما ضروری است. اگر همواره خود را به روز نگه دارید و به سئو سایت اهمیت دهید با ورود رقبا به بازار خطری شما را تهدید نمی کند و می توانید جایگاه خود را حفظ کنید. این روزها شاهد راه اندازی کسب و کارهای کوچک پرسود آنلاین زیادی هستیم که موفقیت و شکست آن ها به صورت مستقیم با سئو در ارتباط است. پس اگر سایت دارید از سئو غافل نشوید!

سخن آخر

فاکتورهای متعددی در موفقیت و یا عدم موفقیت یک کسب و کار تاثیر می گذارند که ما تنها می توانیم تمرکز خود را بر روی عوامل قابل کنترل بگذاریم. سئو یکی از فاکتورهای مهم دخیل در موفقیت کسب و کار شماست که کنترل آن در دستان شما است. در نتیجه اگر صاحب یک کسب و کار هستید و وب سایت اختصاصی دارید، به کمک متخصصین سئو می توانید به راحتی یکی از فاکتورها را در کنترل خود بگیرید و با بهبود آن به دیده شدن بیشتر و افزایش فروش آنلاین کسب و کارتان کمک کنید.

منبع: فارس

کلیدواژه: کسب و کار اینترنت گوگل سئو موتورهای جستجو کسب و کارها ساخت سایت سئو داخلی کسب و کار سایت شما دیده شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رئیس سازمان صداوسیما در پی نقش‌آفرینی رسانه ملی در انعکاس اقدام حماسی عملیات «وعده صادق» و بازخوانی ابعاد آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صداوسیما قدردانی و نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی فرزندان رشید و شجاع خود در سپاه پاسداران و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش‌ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن را تحسین‌برانگیز توصیف کرد.

 در پیام سرلشکر پاسدار حسین سلامی خطاب به دکتر جبلی آمده است: عملیات «وعده صادق» جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در «پیروزی حق بر باطل» و واقعه‌ای عظیم برای ظهور و تثبیت «قدرت اراده ملت ایران» و نیرو‌های مسلح کشور در عرصه بین‌المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود.

وی دستاورد‌ها و پیامد‌های تاریخی و راهبردی این عملیات را مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان دانسته و افزوده است: بی‌تردید نقش رسانه ملی در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت‌انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صداوسیما به‌ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی فرزندان رشید و شجاع خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش‌ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین‌برانگیز و در خور تقدیر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در خاتمه این پیام بااشاره به مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه همکاران رسالت‌آشنای رسانه ملی در این صحنه باشکوه و قدرت‌ساز تاریخی و نیز یاری و هم‌افزایی‌های صورت‌گرفته در این راستا، دوام توفیق آحاد کارکنان صداوسیما را از درگاه خداوند متعال مسئلت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت