Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی حکمی «دکتر معصومه طباطبایی» را به عنوان رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی دکتر معصومه طباطبایی را به عنوان «رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی» منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن حکم دکتر طهرانچی آمده است:

"خواهر گرامی

سرکار خانم دکتر معصومه طباطبایی

با اهدای سلام و تحیات

با عنایت به مراتب تعهد، تجارب و سوابق ارزنده سرکارعالی، به موجب این حکم به عنوان «رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه» منصوب می شوید.

از سرکارعالی انتظار می رود با بهره گیری از ظرفیت های مادی و معنوی و سرمایه های انسانی دانشگاه و تأکید بر خلاقیت های فردی و مدیریت اسلامی، در جهت اعتلای دانشگاه براساس محورهای ذیل اهتمام ورزید:

1ـ بهبود فرایندهای جذب دانشجو در تمامی مقاطع متناسب با زمان، آمایش سرزمینی و ظرفیت های استانی و واحدها

2ـ یکپارچه سازی سامانه های پذیرش و آموزش

3ـ نظارت بر حسن عملکرد سامانه های فارغ التحصیلی، داده های دانش آموختگان و استعلام مدارک

4ـ تنوع سازی و نظم بخشی بیشتر به نظام آزمون های متمرکز دانشگاه خصوصاً در آزمون زبان دوره دکتری و به کارگیری ظرفیت های موجود در جهت برگزاری آزمون های ملی در حوزه های مختلف

5ـ طراحی نظام اعتباربخشی و مدرک دهی معتبر به دوره های کوتاه مدت و ارتقای اعتبار این دوره ها در  سطح ملی متناسب با نیازهای کشور و آمایش سرزمینی در تعامل با معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی  

6ـ مدیریت ساماندهی نقل و انتقالات دانشجویان متناسب با ظرفیت واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه

7ـ صیانت از سلامت و شفافیت در نظام سنجش و پذیرش دانشگاه

8ـ تعامل با معاونت بین الملل در تسهیل فرایندهای جذب دانشجویان غیرایرانی با رعایت استانداردهای جذب دانشجو

امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت در راه خدمت به اسلام و مسلمین و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی موفق و موید باشید.

محمدمهدی طهرانچی" 

دکتر معصومه طباطبایی پیش از این رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و واحد یزد بوده است.

همچنین دکتر طهرانچی در نامه‌ای جداگانه ضمن قبول استعفای دکتر بهروز طهماسب کاظمی، از زحمات و تلاشهای وی در دوران مسئولیت قدردانی کرد که متن این نامه به شرح ذیل است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر بهروز طهماسب کاظمی

با اهدای سلام و تحیات

با توجه به استعفای حضرتعالی ضمن پذیرش به این وسیله از زحمات و تلاشهای آن جناب در دوران مسئولیت «رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه» تقدیر و تشکر می نمایم. بی گمان حضور شما در عالی ترین سطوح مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی منشاء خدمات علمی و فرهنگی ارزشمندی به جامعه دانشگاهی کشور بوده است.

امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت، در راه خدمت به اسلام و مسلمین و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی موفق و مؤید باشید.

محمدمهدی طهرانچی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم معارفه دکتر معصومه طباطبایی به عنوان رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی و تکریم دکتر بهروز طهماسب کاظمی روز شنبه 6 شهریور ماه در شورای معاونان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه دکتر معصومه طباطبایی رئیس مرکز سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» پیروزی بر سیستم پدافندی دشمنان بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین با حضور حجت‌الاسلام رسول ظرافت مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام کاشانی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی شرق استان مرکزی، حمید کمانکش فرماندار شهرستان خمین، برخی از معاونان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی، مرتضی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های سردار شهید قاسم سلیمانی واحد خمین برگزار و خلیل غفاری به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی معرفی و از تلاش‌های اکبر رجبی قدردانی شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نشست به عملیات طوفان‌الاقصی پرداخت و با اشاره به تبعات عملیات «وعده صادق» برای رژیم صهیونیستی گفت: با این عملیات، هیمنه رژیم صهیونیستی در سه حوزه، نظامی، اقتصادی و جنگ نرم بر هم ریخت و شکست سنگینی خورد.

ظرافت با اشاره به قدرت نظامی کشور با توجه به رقم زدن عملیات غرورآفرین «وعده صادق اظهار کرد: در عملیات تنبیهی «وعده صادق» و در پس این عملیات، پیروزی کشورمان بر سیستم پدافندی کشور‌های مطرحی رقم خورد و فتح عظیمی برای ما داشت و امیدواریم با ریشه‌کن شدن رژیم صهیونیستی و اضمحلال شیطان بزرگ موجب فتح بعدی شود.

وی در ادامه فرارسیدن روز و هفته بزرگداشت مقام معلم، یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشت و با اشاره به آیه شریفه «هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ» به رسالت انبیاء و اهمیت تزکیه، تعلیم کتاب و حکمت اشاره  کرد.

اقدامات علمی و آموزشی دانشگاه آزاد خمین

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین هم به ارائه روند پیشبرد اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و از تلاش‌های عبدالرضا مظاهری، عباس شمسی و حسین خسروی به‌عنوان رؤسای پیشین این واحد دانشگاهی و همکاری و تلاش بی‌وقفه اعضای هیأت‌علمی و کارکنان تقدیر کرد.

رجبی، گزارشی از اقدامات علمی، فرهنگی و مالی صورت گرفته در زمان مدیریت واحد دانشگاهی ارائه کرد.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم با عنوان کرد: عملیات «وعده صادق» تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام بوده است.

قاسمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری (ره)، فرارسیدن روز و هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد را به اساتید فرهیخته و جامعه دانشگاهی تبریک گفت.

وی به تشریح حدیثی از پیامبر اکرم(ص) طبق بیانات آیت‌الله خامنه‌ای پرداخت و به نقل از بیانات ایشان اظهار کرد: «نگاه اسلام به زمامداران و مسئولان جامعه، بسیار سخت‌گیرانه است، چنان نیست که قبول مسئولیت امتیازی ویژه قلمداد شود و مردم از هر سو برای رسیدن به آن بشتابند. مسئولیت در اسلام، امانتی الهی است. امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) در نامه‌ی ۵ نهج‌البلاغه خطاب به اشعث‌بن قیس -از کارگزاران حضرت در منطقه آذربایجان- این‌گونه می‌فرماید: «وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَة»، یعنی حکمرانی برای تو طعمه نیست بلکه امانتی بر عهده‌ات است.»

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره خطاب به مسئولان می‌فرمایند: «مسئولیت و منصبی که در نظام اسلامی داری، طعمه و سرمایه و کاسبی نیست - اشتباه نشود - مسئولیت در نظام اسلامی باری بر دوش انسان است که باید آن را به خاطر هدف و نیّتی تحمّل کند.» برداشت صحیح از مسئولیت اسلامی این‌چنین است. وقتی انسان نگاه امانت‌دارانه به مسئولیت داشته باشد، ابتدا باید قدرت پذیرش امانت و عمل به تعهدات آن را در خود ببیند و سپس خود را در معرض قبول مسئولیت قرار دهد، بعضی‌مان این جوری هستیم- به مجرّد اینکه یک مسندی، یک جایی، یا خالی می‌شود یا ممکن است خالی بشود، فوراً چشم می‌دوزیم که برویم آنجا! خب شما اوّل نگاه کن ببین می‌توانی یا نمی‌توانی. توانایی و شایستگی مسئولان نقش کلیدی در انتخاب مدیران دارد، تا آنجا که شخصی مثل ابوذر که از صحابی بزرگ پیامبر اکرم(ص) و یاران خاص امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام است از هرگونه مدیریت منع می‌شود.»

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از تلاش دکتر رجبی به‌عنوان رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین، تقدیر و تشکر کرد و از دکتر غفاری به عنوان سرپرست واحد خمین خواست، تقویت برنامه‌های فرهنگی، اجرا و رعایت بخشنامه‌های دانشگاه، اتحاد، انسجام و همدلی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه با رویکرد فناورانه و کارآفرینی را در اولویت کاری قرار دهد.

لزوم حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی خمین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در بخشی از توصیه‌ها به دکتر غفاری بر لزوم حفظ کیان دانشگاه تأکید و آن را در سه محور به‌عنوان سه رأس مثلث مدیریتی تشریح کرد.

قاسمی تشریح کرد: محور اول، سرمایه انسانی استادان و کارکنان؛ استفاده از دانش فنی آنان درراستای ایده‌پردازی و رفع مشکلات جامعه و شهرستان خمین، محور دوم، سرمایه اقتصادی؛ مولدسازی منابع دانشگاه به‌عنوان یکی از اهداف اصلی در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، محور سوم، سرمایه اجتماعی؛ ایجاد اعتماد و انسجام سازمانی و همبستگی بین کارکنان و مجموعه مدیریت است.

وی متذکر شد: طبق سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم و چهارم در حرکتند و حرکت جدی‌تر واحد خمین در چهار طرح پویش، پایش، تابش و زایش است.

در ادامه دکتر غفاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین، ایجاد فضای اخلاقی توأم با صداقت و همکاری را اولویت اول خود عنوان کرد.

وی بر شناسایی ظرفیت‌های خمین بیش از آنچه که هست تأکید و ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند اعضای هیئت علمی و همکاران دانشگاهی، فضای دانشگاه فضای کار شود، به طوری که اخلاق در آن حکمفرما باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین همچنین بر لزوم تولید علم و درآمد‌های غیرشهریه‌ای به‌عنوان مکمل شهریه متناسب با رسالت دانشگاه و در شأن زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی درراستای کاهش دغدغه‌های مجموعه تأکید و از استادان و کارکنان دانشگاه در حد توان و تخصص دعوت به همکاری کرد.

در پایان مراسم با اهدای لوح از دکتر رجبی سرپرست قبلی واحد خمین تقدیر و حکم سرپرست جدید به دکتر غفاری اهدا شد.

ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین، پایان‌بخش این برنامه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» پیروزی بر سیستم پدافندی دشمنان بود
  • گرامیداشت سالروز استاد مرتضی مطهری و روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت
  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی