Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:48:28 GMT

واکنش شهردار تورنتو به هتک حرمت مسجد «بیت الجنه»

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۳۹۴۹

واکنش شهردار تورنتو به هتک حرمت مسجد «بیت الجنه»

به گزارش خبرگزاری مهر، شهردار تورنتو پس از تخریب مسجد و مرکز اسلامی «بیت الجنه» نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و آن را اقدامی به دور از حس دوستی و همبستگی توصیف کرد.

«جان توری» از همه افرادی که اطلاعاتی در مورد حادثه مرکز اسلامی بیت الجنه دارند، درخواست کرد با پلیس تماس بگیرند و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توری به خبرنگاران گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که این کار را کرده اند در تلاش برای سرقت یک سری وسایل از مسجد بوده اند، اما گویا هدف آنها ارسال پیامی نیز بوده است که ناشی از نفرت علیه جامعه مسلمانان است.

وی افزود: افرادی که مسجد بیت الجنه را هدف هتک حرمت قرار دادند غیردوستانه و نشانه عدم همبستگی مورد انتظار ما در شهر میان گروه‌های مختلف اعتقادی بود.

به گفته پلیس که تحقیقات در زمینه هتک حرمت این مسجد را آغاز کرده است، اقلام سرقت شده از مسجد شامل یک جعبه اهدایی و یک سیستم ضبط فیلم دیجیتالی است.

اظهارات شهردار اگرچه می‌تواند مایه دلگرمی مسلمانان باشد اما بعید به نظر می‌رسد بتواند مشکلی از جامعه مسلمانان و آنچه برای آنها از حملات اسلام هراسانه رخ می‌دهد، حل کند.

از زمان حمله به مسجد کبک تا کنون اقدامات اسلام هراسانه به طور گسترده ای در سراسر کانادا رخ داده اما به وجود همه حرف‌هایی که برای مقابله با اسلام هراسی زده می‌شود تا کنون اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

کد خبر 5289121 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: اسلام هراسی کانادا جهان اسلام مسجد محرم 1400 حسینیه مهر قرآن محمدرضا حکیمی قرآن کریم فعالیت های قرآنی عاشورا امام حسین ع سازمان تبلیغات اسلامی کربلا قیام عاشورا جشنواره اشراق جهان اسلام هیات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس

شماری از فعالان مدنی و مردم ترکیه اعتراض خود به اظهارات شهردار استانبول علیه مقاومت حماس را در متروی این شهر با انتشار پوستر و پرچم به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، واکنش‌ها در ترکیه به اظهارات هفته پیش شهردار استانبول اکرم امام‌اوغلو علیه جنبش مقاومت حماس ادامه دارد.

در همین راستا، از دیروز شماری از مردم ترکیه و فعالان مدنی، با انتشار و نصب پوسترها و پرچم‌های ترکیه و فلسطین در متروی استانبول اعتراض خود به اظهارات شهردار را نشان دادند.

روی این پوسترها عباراتی در حمایت از مقاومت فلسطین و حماس و رد اظهارات شهردار استانبول درج شده است.

امام‌اوغلو وابسته به حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری‌خواه خلق (CHP)، هفته پیش به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود که «حماس حمله‌ای را در اسرائیل انجام داد که ما عمیقاً از آن متأسفیم. هر ساختار سازمان‌یافته‌ای که دست به اقدامات تروریستی بزند و مردم را به طور دسته‌جمعی بکشد، از نظر ما یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود».

هرچند که هنوز رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان به این اظهارات شهردار استانبول واکنش نشان نداده، اما حزب حاکم ترکیه عدالت و توسعه و متحد ملی‌گرای آن به این اظهارات واکنش نشان دادند و آن را به شدت محکوم کردند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • زائری از پرو
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • دیروز، ایرانی‌های تورنتو با دیدن آرنولد شوارتزنگر، غش و ضعف کردند
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند