Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - اهالی و صنعتگران فشافویه با وجود اینکه این بخش از شهرستان در حوزه استحفاظی شهرستان ری قرار دارد برای دسترسی به مرکز شهرستان ری باید عوارض بپردازند زیرا که جایگاه ایستگاه عوارضی تهران-قم در زمان احداث به‌درستی تعیین نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، ماجرای جابه‌جایی عوارضی اتوبان تهران- قم سال‌ها است که مطالبه شهروندان بخش فشافویه و صنعتگران شهرک صنعتی شمس‌آباد است و به کرات مطرح شده اما همچنان با وجود ترددهای روزانه اهالی و فعالان صنعتی هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادراه تهران - قم از جمله راه‌های مواصلاتی مهم کشور است که در مسیر بخش فشافویه شهرستان ری و بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در حوزه استحفاظی شهرستان ری قرار دارد و موجب ایجاد مشکلاتی برای صنعتگران و شهروندان شده و همواره بحث پرداخت عوارضی و وضعیت نامناسب این محور مطرح بوده است و اعتراضات زیادی را به دنبال داشته است.

حذف پرداخت این عوارضی تا انتهای بخش فشافویه که محدوده حافظیه است با در نظر گرفتن استقرار بالغ بر 70 هزار نفر جمعیت ساکن در فشافویه و جمعیت قابل توجه صنعتگران شهرک صنعتی شمس‌آباد که به صورت روزانه در این محور تردد دارند ضرورت دارد.

در همین حال مشاهده می‌شود که شهروندان فشافویه برای رسیدن به محل کار مجبور هستند هر روز از آزادراه تهران- قم عبور کرده و به‌بهانه عدم پرداخت عوارض جریمه می‌شوند.

داوود ولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به مشکلات وجود عوارضی در مسیر دسترسی به شهرک صنعتی شمس‌آباد اظهار داشت: در حال حاضر 47 سال از آغار به کار عوارضی در محدوده حسن‌آباد می‌گذرد اما همچنان عوارض به نرخ روز و بدون توجه به بعد مسافت پیموده شده از مردم دریافت می‌شود در صورتی که باید این عوارضی به بعد از شهرک صنعتی و در واقع به حافظیه منتقل شود.

وی افزود: مسیر دسترسی فشافویه به مترو یا مرکز شهرستان فاقد وسایل حمل‌ و نقل عمومی است و سرویس‌های کارگران و همچنین خودروهای شخصی و تاکسی با افزایش نرخ عوارضی کرایه‌های حمل‌ و نقلی را نیز افزایش داده و مشکلاتی برای صاحبان صنایع و کارگران این شهرک ایجاد می‌شود.

عضو هیئت‌ مدیره شهرک صنعتی شمس‌آباد در ادامه گفت: روزانه حدود 25 هزار خودرو به شهرک صنعتی شمس‌آباد مراجعه می‌کنند که همگی مشمول پرداخت عوارض هستند لذا پیگیری‌های متعددی برای برطرف کردن این مشکل صورت گرفته اما متأسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به هزینه سربار عوارض جاده‌ای برای رانندگان تاکسی اظهار داشت: 80 فقره تاکسی در محدوده فشافویه و در دو خط تاکسی‌رانی حسن‌آباد به رباط‌کریم و حسن‌آباد به مترو شاهد تردد دارند.

وی با تأکید بر اینکه هر خودرو برای هر بار عبور از عوارضی مبلغ 1200 تومان پرداخت می‌کند افزود: تاکسی‌ها به‌طور تقریبی 10 بار در روز مسافت کمی را در اتوبان تردد دارند اما باید مبلغ کلی عوارض را پرداخت کنند که هزینه سنگین و مضاعفی برای رانندگان است.

مسئول تاکسی‌رانی شهرداری حسن‌آباد در ادامه گفت: انتظار داریم با توجه به ترددهای اجباری و روزانه مردم حسن‌آباد در این محور تمهیداتی در جهت عدم دریافت عوارض از این مسافران اندیشیده شود.

معاون شهردار تهران: عوارضی تهران – قم مانع دسترسی آسان به نمایشگاه شهر آفتاب استروحانی: آزادراه غدیر به بار ترافیکی تهران- کرج کمک می‌کند/دستور کاهش 25 درصدی نرخ عوارضی آزادراه غدیرفرماندار رباط‌کریم خواستار حذف عوارضی اتوبان تهران - ساوه شد

سیفی تأکید کرد: پیش‌ از این نیز مطالبه خود را برای عدم پرداخت عوارض خودروهای حمل‌ و نقل عمومی و تاکسی‌های شهر حسن‌آباد در عوارضی تهران- قم مطرح کردیم اما مورد توجه مسئولان قرار نگرفت.

انتهای پیام/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرک صنعتی شمس آباد پرداخت عوارض عوارضی تهران شهرستان ری حسن آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث

 با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است.

به گزارش تسنیم، با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از 17 تیرماه سال 1402 صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که  بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و  فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ميزان حق بيمه شخص ثالث چقدر افزايش مي‌يابد؟ دستور جدید احمدی نژاد درباره بیمه شخص ثالث

دیگر خبرها

  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل