Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:00:17 GMT

منع تردد به استان اردبیل ۲ هفته تمدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۴۱۰۷

منع تردد به استان اردبیل ۲ هفته تمدید می‌شود

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان اردبیل که بصورت ویدیوکنفرانس با حضور اعضای ستادهای شهرستانی برگزار شد، اظهارکرد: اجرای قانون منع تردد خودروهای با پلاک غیربومی به این استان در روزهای گذشته بسیار کارساز بوده و در کنترل بیماری کووید. ۱۹ موثر واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملکرد پلیس راه و نیروی انتظامی استان اردبیل در انسداد راه‌های ورودی به استان اردبیل در ایام اجرای طرح ممنوعیت تردد بسیار مطلوب بود و همین امر کمک بزرگی به کادر درمان و کاهش ورودی به بیمارستان‌های مختلف استان کرده است.

استاندار اردبیل با تقدیر از تلاش مجمع نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تلاش جهت افزایش سهم واکسن کرونا و تامین سرم برای این استان گفت: انتظار از نمایندگان مردم استان در مجلس تلاش برای اقنای مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: همه راهکارهای قبلی برای افزایش سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بین مردم اثرگذار نبوده و انتظار می‌رود با توجه به انتخاب نمایندگان از سوی مردم و اعتقاد مردم به سخن آنها و حضور نمایندگان در مناطق شهری و روستایی از این ظرفیت برای افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایت استفاده صورت بگیرد.

او با بیان اینکه افزایش آمار فوتی‌های کرونا در اردبیل به ۲۱ نفر در روز فاجعه انسانی است، اظهارکرد: میانگین فوتی‌های پیک پنجم کرونا در استان اردبیل چهار برابر میانگین جان‌باختگان در جنگ تحمیلی هشت ساله ایران است.

استاندار اردبیل به خانواده‌هایی که درگیر بیماری کرونا شده‌اند توصیه کرد با قرنطینه خود از انتقال آن به دیگران خودداری کنند.

وی افزود: ویروس دلتای کرونا قدرت شیوع بالایی دارد و همه گروه‌های سنی اعم از جوانان و کودکان را نیز درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه از بین جوانان هم فوتی ناشی از کرونا دیده می‌شود، گفت: میانگین سنی فوتی‌ها در کرونای دلتا پایین آمده و همه باید مراقبت‌های لازم را با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی به عمل آورند.

استاندار اردبیل ضمن گرامیداشت روز پزشک و قدردانی از تلاش‌های نیروهای درمان در ایام کرونایی افزود: با توجه به افزایش شمار بستری‌ها نیروهای درمانی و پزشکان خسته شده‌اند و لازم است مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیش از پیش تلاش کنند.

بهنامجو گفت: در چند ماه گذشته پزشکان با ۱۷۰ نفر بستری در بیمارستان‌ها مواجه بودند که این میزان با همان تعداد پزشک به ۸۷۴ نفر بیمار رسیده است و پزشکان این تعداد بیمار را  تحت نظر دارند.

وی تصریح کرد: روزانه هزار و ۲۰۰ نفر هم برای تزریق رمدسیور به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که این تعداد هم بر انبوه بیماران افزوده می‌شود.

استاندار اردبیل  ضمن قدردانی از همکاری سپاه در دوره‌های مختلف کرونا اظهارکرد: از زمان فعالیت مدیریت کرونا از سال گدشته با ورود بسیج و سپاه فعالیت‌های مبارزه با کرونا انسجام یافت.

بهنامجو به همکاری ارتش برای مدیریت کرونا اشاره کرد و گفت: نهاد ارزشی ارتش نیز ۷۰ تخت نقاهتگاهی دایر کرده و نیروی زمینی سپاه  هم اکیپ پرستاری و پزشکی بخشی از بیمارستان‌ها را تامین می‌کند.

 استاندار اردبیل با تاکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی از سوی مردم اظهار کرد: در پیک قبلی تا نزدیک ۶۴۰ بستری رفته بودیم که امروز ۸۷۴ نفر بستری در بیمارستان ها داریم و هنوز به نقطه اوج پیک هم نرسیده ایم .

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال استان اردبیل تردد جاده ای فاصله گذاری اجتماعی اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال استان اردبیل ویروس کرونا خلخال استان اردبیل تردد جاده ای فاصله گذاری اجتماعی اکبر بهنام جو پروتکل های بهداشتی استاندار اردبیل استان اردبیل بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل تظاهرات محکومیت رژیم صهیونیستی و توقف نسل کشی در غزه به بیش از ۵۸ دانشگاه، موسسه و دانشکده آمریکایی کشیده شده است.
یورش پلیس آمریکا و حمله به دانشجویان اعتصاب کننده هم همچنان ادامه دارد.
محوطه برخی از این دانشگاه ها مملو از چادرهایی است که دانشجویان و اعضای هیئت علمی نصب کرده اند و به دانشجویان بیرون دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه داده نمی شود.
دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا که آغازگر اعتراضات حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا هستند، اعلام کردند که با مسئولان دانشگاه به توافق نرسیده‌اند و مایلند به اعتراضات خود تا زمان رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در استان اردبیل
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت