Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، گرچه موج پنجم کرونا با سویه جدید ویروس کرونا تحت عنوان دلتا از نیمه دوم تیرماه در خراسان شمالی همانند سراسر کشور آغاز شد ولی رکورد زنی های این سویه جدید ویروس در بستری ها و فوتی ها در روزهای پایانی مرداد ماه آغاز شد به گونه ای که در روزهای پایانی ماه دوم تابستان فوتی های روزانه این سویه جدید در خراسان شمالی ۲ رقمی شد و حتی در روزهای ابتدایی شهریورماه به ۱۷ نفر در روز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی تعداد بستری های کرونایی بیمارستان های خراسان شمالی در پایان مرداد و ابتدای شهریورماه به مرز چهار رقمی شدن و به عدد ۹۸۳ نفر رسیده است که تیرماه مجموع بستری های کرونا در این استان ۲۹۰ نفر بود.

همچنین با توجه به روند صعودی مبتلایان در مردادماه تاکنون تعداد قربانیان این ویروس در خراسان شمالی، ۲۴۵ نفر ثبت شده است این در حالی است که در ۲ ماه تیر و خرداد امسال تنها ۱۳۸ نفر قربانی این ویروس شدند که بی تردید اگر این روند صعودی ادامه داشته باشد تعداد قربانی های خراسان شمالی در ماه های مرداد و شهریور از مرز ۵۰۰ نفر خواهد گذشت و رکوردی تلخ و سیاه از کرونا در استان به ثبت خواهد رساند که این میزان فوتی، معادل یک سوم از مرگ‌های کرونایی این خطه از ابتدای شیوع این ویروس تا سال ۱۴۰۰ است.

رکوردزنی فوتی های کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت:  در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به سه شنبه ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باختند و ۲۰۸ بیمار جدید بستری شدند که بیشترین میزان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون است.

دکتر سیداحمد هاشمی افزود: از همه مردم درخواست می کنیم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زدن ماسک، حاضر نشدن در تجمعات و نرفتن به سفر، از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند.

نبود تخت خالی برای بیماران کرونایی 

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان های خراسان شمالی در حالت بحرانی قرار دارند، اظهار داشت: متاسفانه تعداد موارد ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و بیمارستان ها در حالت بحرانی قرار دارند.
هاشمی افزود: شدت بیماری زایی همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش میزان بستری و مرگ و میر شده است.

وی یاد آور شد: از همه مردم درخواست می کنیم شدیدا به رعایت پروتکل ها پایبند باشند و به محض شروع علایم بیماری به پزشک مراجعه کنند و زمان طلایی درمان را از دست ندهند.

هاشمی با اشاره به فوت نوزاد هفت ماهه رازوجرگلانی، گفت: نوع جهش یافته کرونا دلتا کودکان زیادی را مبتلا کرده است و سرایت و کشندگی به حدی است که هفته گذشته نوزاد هفت ماهه در شهرستان راز و جرگلان بدلیل ابتلا به کرونا فوت شد.

۹۰ درصد بیمارستان ثامن الائمه در اشغال بیماران کرونایی

 مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز گفت: هم اینک ۹۰ درصد فضای درمانی بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد به بیماران کووید۱۹ اختصاص یافته است.

دکتر جلال جهان نیا افزود: بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد ۱۰۵ تخت اسمی دارد که هم اینک در شرایط کرونا برخی از فضای های دیگر نیز برای ویزیت و بستری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیمه شدگان این سازمان بیمه گر در این ایام روزانه  یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ نفر برای دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان مراجعه می کنند، گفت: حدود ۸۰ درصد این مراجعه کنندگان نیز مبتلا به ویروس کرونا هستند.

جهان نیا با اشاره به اینکه بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراجعه به این بیمارستان از خدمات رایگان ویزیت و دارویی برخوردار خواهند شد، گفت: پیش از دوران شیوع ویروس کرونا روزانه حدود ۸۰۰ تا یکهزار نفر به این بیمارستان مراجعه داشتند.

کمبود پزشک و پرستار در استان 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به افتتاح سومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مرکز استان، گفت: اینک مشکلی در خصوص گسترش مکان‌های تجمیعی واکسیناسیون استان نداریم بلکه تنها با کمبود پزشک در این مراکز و بیمارستان های استان مواجه هستیم.

دکتر افشین دلشاد افزود: تاکنون بسیاری از نهادهای همکار و دستگاه های اجرایی برای گسترش مراکز تجمیعی واکسیناسیون اعلام همکاری کرده اند به گونه ای که مشکلی برای گسترش مراکز تزریق واکسن در استان وجود ندارد.

وی گفت: کمبود پزشک در استان به حدی است که به تمامی پزشکان مطب ها و مراکز دانشگاهی برای حضور در بیمارستان های استان فراخوان زدیم.

دلشاد افزود: همچنین برای جبران کمبود پرستار در استان به پرستاران و بهیاران بازنشسته استان فراخوان زده شده است.

وی با بیان اینکه مراکز تجمیعی استان، ظرفیت تزریق روزانه ۱۷ هزار دُز واکسن را دارد، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان دریافت شده است که در این میان ۱۸۵ هزار دُز آن تزریق شده است به گونه ای که ۲۶ درصد جمعیت هدف در مرحله اول و ۹ درصد جمعیت هدف مرحله دوم علیه کرونا واکسینه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن دلیل بر ابتلا به کرونا نیست، گفت: هم اینک میانگین سنی فوتی‌های کرونا به زیر ۵۰ سال رسیده است که این به معنای تاثیر واکسینه شدن در کاهش فوتی های کرونایی است به گونه ای که از شهروندان خواستاریم حتما دُز دوم واکسن خود را تزریق کنند.

دلشاد افزود: سرایت سویه جدید کرونا،  ویروس دلتا به حدی است که امکان دارد فرد با داشتن ماسک هم مبتلا به این ویروس شود به گونه ای که شهروندان باید از هر شخصی که علائم بالینی این بیماری را داشته باشد، فاصله بگیرند و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۲۳۰ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 خراسان شمالی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خراسان شمالی تامین اجتماعی گونه ای بیمارستان ها ویروس کرونا سویه جدید بستری ها هزار د ز فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص های توسعه استان دارد.

محمدرضا حسین نژاد در آیین آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک که با حضور دکتر کریمی معاون وزیر بهداشت در ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، گفت: افتتاح پروژه های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت ها و رشد شاخص های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدفگذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه های مورد نیاز در بخش های مختلف استان، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز د تجهیزات درمانی استان است.

حسین نژاد با بیان اینکه اسکلت بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره ی مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفته نیز  به اتمام رسیده است، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

وی تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت های موجود در استان رفع شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تمام پروژه های در حال انجام براساس نیازسنجی و بر حسب نیاز استان پیگیری و با هدف ارایه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن پروژه های بزرگتر در حوزه های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص های توسعه باشیم.

حسین نژاد افزود: در بخش سلامت با پیگیری های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدفگذاری و در حال اجراست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد